Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-06-15, 07:07   #1681
arogen
Registered User
 
arogens avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 265
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Då plockade man ju hem Kolos Bracket Challenge
Haha Grattis! Bra tippat.

Vad tycker ni om det Gretzky sa nu om att pensionera Gordie Howes nummer 9 i hela ligan? Jag kan tycka det är bra på ett sätt, eftersom han nog är den störste efter Wayne själv. Å andra sidan, då skulle man säkert behöva pensionera 66 också + ett par nummer till.

Och ett lag i Vegas verkar vara på gång nu? Vegas är väl kul, men tycker ändå Quebec igen vore ännu bättre.
__________________
En Journal mot att äntligen bli lite stark:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=204424
Mark: 200. Böj: 140. Bänk: 110.

Instagram; aarogen

Senast redigerad av arogen den 2016-06-15 klockan 07:10.
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-23, 07:24   #1682
arogen
Registered User
 
arogens avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 265
Vad tycker ni om vinnarna av troféerna inatt?

HART TROPHY
Årets MVP, nominerade:
Patrick Kane

Vann ju poängligan överlägset och var grym hela säsongen igenom, trots att Chicago startade lite trögt. Crosby tog sitt lag till Stanley, så han var väl hetaste kandidaten tillslut, fast att han startade säsongen uselt.

TED LINDSAY AWARD
Bästa spelaren i NHL, enligt spelarna själva
Vinnare: Patrick Kane, Chicago.

Tycker jag är helt rätt.

VEZINA TROPHY
Årets målvakt
Vinnare: Braden Holtby

Även om Caps åkte ut tidigt fick han bäst statistik i slutspelet. Var bra hela säsongen, så ett bra val tycker jag.

NORRIS TROPHY
Årets back
Vinnare: Drew Doughty

Fel. Jag hade valt Erik Karlsson, men tycker även Burns var före Doughty.

CALDER TROPHY
Årets rookie
Vinnare: Artemi Panarin

Solklart. Dundergenombrott direkt. Blir en fröjd att föja många år framöver.

SELKE TROPHY
Årets bästa defensive forward
Vinnare: Anze Kopitar

Rätt, av de som var nominerade tycker jag.

JACK ADAMS AWARD
Årets tränare
Vinnare: Barry Trotz

Visst, Caps sopade hel grundserien, men jag hade valt Gerard Gallant, Florida som gjorde en bra säsong.

GM OF THE YEAR
Årets general manager
Vinnare: Jim Rutherford

Vann ju Stanley, så svårt att säga emot.

LADY BYNG TROPHY
Spelare som bäst kombinerar gentlemannamässigt uppträdande med stor spelskicklighet.
Vinnare: Anze Kopitar

MASTERTON TROPHY
Spelare som visar sportsmannaanda och engagemang inom hockeyn.
Vinnare: Jaromir Jagr

MARK MESSIER LEADERSHIP TROPHY
Bäst ledaregenskaper, på och utanför isen.
Vinnare: Shea Weber

KING CLANCY MEMORIAL TROPHY
Spelare som gjort märkbara humanitära insatser i samhället
Vinnare: Henrik Sedin, Vancouver
__________________
En Journal mot att äntligen bli lite stark:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=204424
Mark: 200. Böj: 140. Bänk: 110.

Instagram; aarogen
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-23, 07:53   #1683
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Jag tycker definitivt GM of the Year var ratt med tanke pa vad de har utrattat. Hart och Lindsey gick ocksa till ratt person (tyvarr ).

Tycker anda storsta nyheten ar att det blev Las Vegas som nya laget hamnar i, med start sasongen 17/18. Jag fattar att Quebec kanske inte har rad med insatsen med tanke pa hur kanadensiska dollarn star mot amerikanska, men tycker anda det var ett vardelost beslut. Satt for fan lagen i etablerade hockeystader istallet for att forsoka tvinga fram intresse dar det inte finns. Det ar ju inte manga av dessa etableringar som fungerat val.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-25, 09:39   #1684
fuggel
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 9
Slänger in en fråga som egentligen inte har med NHL att göra men ni som hänger i denna tråd har säkert koll.

Vad är lägstalönen i de bästa ligorna utanför NHL som KHL, Schweiz etc? I NHL har jag för mig det ligger nånstans kring 500 USD/år exklusive signing bonus etc?
fuggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-25, 10:16   #1685
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av fuggel Visa inlägg
Slänger in en fråga som egentligen inte har med NHL att göra men ni som hänger i denna tråd har säkert koll.

Vad är lägstalönen i de bästa ligorna utanför NHL som KHL, Schweiz etc? I NHL har jag för mig det ligger nånstans kring 500 USD/år exklusive signing bonus etc?
I NHL så är det 525.000$. som kommer stiga till 750.000$ vid 2021-2022 då nuvarande avtal går ut.

I SHL så är det 18.400 för yngsta spelarna. Tror inte KHL eller Schweiz har lägsta löner, har iaf inte hittat detta.

Ken Holland Dats kontrakt vid draften, en mycket bättre deal än väntat för RW. Så nu blir det...
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla

Senast redigerad av rooz den 2016-06-25 klockan 10:17.
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-25, 12:14   #1686
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Ken Holland Dats kontrakt vid draften, en mycket bättre deal än väntat för RW. Så nu blir det...
[/IMG]http://s2.quickmeme.com/img/90/90186bbca02f2cb54249f55912b1654c6997c340a3dcfb36b7 862e870dbf0d1a.jpg[/IMG]
Fyfan vad jag hoppas det dar var for att gora plats i budgeten for Stamkos och de ar nara en deal. Oavsett tycker jag det verkar ha varit en vansinnigt fin deal for Red Wings, sa bra att jag tanker att jag missat nagot.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-25, 17:04   #1687
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Fyfan vad jag hoppas det dar var for att gora plats i budgeten for Stamkos och de ar nara en deal. Oavsett tycker jag det verkar ha varit en vansinnigt fin deal for Red Wings, sa bra att jag tanker att jag missat nagot.
Jag är lite tveksam till Stammer för 11 mille och maxlängd. Men det skulle vara betydligt roligare än alternativen..
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-29, 22:20   #1688
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
Weber mot Subban, frän trade.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-30, 01:59   #1689
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av awesomooo Visa inlägg
Weber mot Subban, frän trade.
Fragan ar vad i helvete Habs tankte dar? En 30-aring (31 om en dryg manad, Weber, med 10 ar kvar pa sitt kontrakt - mot Subban, 27-aring med bara fyra ar kvar. Subban dessutom mycket battre pa i princip varje matbar punkt, vars spel har mognat sista aren och formodligen bara kommer bli annu battre, medan Weber's stats blir samre och samre.

Och Oilers tradar bort Hall vilket ocksa kansla javligt markligt.

Inte konstigt att det gar tungt for kanadensiska lagen nar deras GMs verkar ha sagspan i huvudet.

edit: nu ar jag riktigt nyfiken pa vad Wings kommer gora med deras cap space efter Datzyyyyk forsvann och Stamkos inte langre ar tillgänglig. Behovs forstarkning bade bland backar och forwards. Framfor allt en malgorare dock.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.

Senast redigerad av J.V den 2016-06-30 klockan 02:07.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-30, 02:42   #1690
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477



Tapatalk.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-30, 05:18   #1691
arogen
Registered User
 
arogens avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 265
Weber mot Subban tycker jag känns som Preds vinner på det. Men Hall mot Larsson, vad fan gör Oilers?Larsson är inte dålig, men det var dåligt betalt för en spelare som Hall tycker jag.
__________________
En Journal mot att äntligen bli lite stark:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=204424
Mark: 200. Böj: 140. Bänk: 110.

Instagram; aarogen
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-01, 21:54   #1692
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
Jasså, Loui till Vancouver, spännande.

Montreal skulle nog hellre satsat på att hitta en ny tränare, måste ju liksom i alla fall finnas någon fransktalande hockeytränare där ute som skulle kunna göra ett bättre jobb
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-02, 08:14   #1693
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Fragan ar vad i helvete Habs tankte dar? En 30-aring (31 om en dryg manad, Weber, med 10 ar kvar pa sitt kontrakt - mot Subban, 27-aring med bara fyra ar kvar. Subban dessutom mycket battre pa i princip varje matbar punkt, vars spel har mognat sista aren och formodligen bara kommer bli annu battre, medan Weber's stats blir samre och samre.

.
Sipprar ut fler och fler rykten om att P.K inte var omtyckt inomklädningsrummet. Så Weber var bästa dealen på bordet.

Lite kul att MTL tog sig an Radulov istället..
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-02, 17:59   #1694
arogen
Registered User
 
arogens avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 265
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Sipprar ut fler och fler rykten om att P.K inte var omtyckt inomklädningsrummet. Så Weber var bästa dealen på bordet.

Lite kul att MTL tog sig an Radulov istället..
Roligt tycker jag, men jag trodde inte det var Montreal som skulle våga göra det.

Mitt Red Wings värvar Vanek, det gillar jag. Att ersätta Datsyuk med Frans Nielsen är ju... sådär
__________________
En Journal mot att äntligen bli lite stark:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=204424
Mark: 200. Böj: 140. Bänk: 110.

Instagram; aarogen
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-03, 02:14   #1695
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Sipprar ut fler och fler rykten om att P.K inte var omtyckt inomklädningsrummet. Så Weber var bästa dealen på bordet.



Lite kul att MTL tog sig an Radulov istället..
Mm men jag har också läst att det framför allt var han och kapten Pacioretty som var i luven på varandra, och att då Pacioretty aktivt jobbat mot att få resten av laget mot Subban. Om nu det stämmer känns det märkligt att göra sig av med Subban, Pacioretty har inget att göra som kapten och verkligen ingen lagspelare. Men sånt är ju svårt att veta när det bara finns lite rykten...

Och om det nu är på grund av Subbans attityd/beteende borde man ju inte tagit in Radulov.


Tapatalk.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)