Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition
Visa resultat för omröstning: Jag uppskattar att mina genetiska förutsättning för styrketräning är
Väldigt långt under medel (omkring -3 standardavvikelser) 0 0%
Klart under medel (omkring -2 standardavvikelser) 17 14.91%
Något under medel (omkring -1 standardavvikelser) 20 17.54%
Omkring medel 44 38.60%
Något över medel (omkring +1 standardavvikelse) 19 16.67%
Klart över medel (omkring +2 standardavvikelser) 10 8.77%
Väldigt långt över medel (omkring +3 standardavvikelser) 4 3.51%
Antal röster: 114. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-11-19, 17:05   #76
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Du borde helt klart pröva att ta i mer! Då kommer allt falla på plats ska du se.









Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Varför inte? Att träna för att kompensera känns som den vanligaste grundorsaken till att folk börjat träna tycker jag. Tänk så många som tränar och får bra resultat utan att hänga på forum. Här kanske man hänger när man har ett särskilt intresse och/eller om man behöver mer hjälp för att träningen inte riktigt går vägen?
Jag vet med säkerhet att jag inte hade börjat på gym när jag gjorde om jag haft en "fotbollskropp" med lite magrutor som en del hade när man var tonåring och kort därefter.

Förr eller senare hade jag nog börjat, men inte när jag var tonåring och närde en stark önskan om att bli ansedd som snygg.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-19, 17:12   #77
Isseman
Registered User
 
Issemans avatar
 
Reg.datum: May 2014
Ort: Östersund
Inlägg: 2 206
+2 lätt. Blir typ bra på allt jag gör utan att låta som en diva. Mamma har alltid sagt "du skulle blivit friidrottsstjärna"..
__________________
Biomedicin 14-17, Ms of Sport Science 19. How many grams of protein should you eat!? -All of them
Mina pass, mina gains..
Instagram
Isseman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-19, 17:19   #78
Filipb
Registered User
 
Filipbs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 8 516
Tror jag ligger kring 0 alt 1, vi kan väl säga +0,5
__________________
Journal


Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-19, 18:14   #79
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Varför inte? Att träna för att kompensera känns som den vanligaste grundorsaken till att folk börjat träna tycker jag. Tänk så många som tränar och får bra resultat utan att hänga på forum. Här kanske man hänger när man har ett särskilt intresse och/eller om man behöver mer hjälp för att träningen inte riktigt går vägen?
Ja det är möjligt, men jag tror mest det handlar om att man fått annorlunda perspektiv av att ha läst massvis om brutalt starka byggare. Går man till SATS så får man nog en rätt bra bild av hur genomsnittsmotionären ser ut, och där är man ju världsmästare om man har en total på 350 oavsett hur länge man tränat.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-19, 18:29   #80
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 223
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Ja det är möjligt, men jag tror mest det handlar om att man fått annorlunda perspektiv av att ha läst massvis om brutalt starka byggare. Går man till SATS så får man nog en rätt bra bild av hur genomsnittsmotionären ser ut, och där är man ju världsmästare om man har en total på 350 oavsett hur länge man tränat.
De Sats jag besöker så kan totalen vara dubbla den vikten för ett mindre antal eller runt 500 för en rätt stor andel...


Jag svarade: Klart över medel (omkring +2 standardavvikelser) men inte utan kronisk ansträngning därför tror jag egentligen har rätt medelmåttiga gener för muskler
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."

Senast redigerad av Anders The Peak den 2018-11-19 klockan 18:32.
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-19, 21:24   #81
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
De Sats jag besöker så kan totalen vara dubbla den vikten för ett mindre antal eller runt 500 för en rätt stor andel...


Jag svarade: Klart över medel (omkring +2 standardavvikelser) men inte utan kronisk ansträngning därför tror jag egentligen har rätt medelmåttiga gener för muskler
En stor andel av alla som tränar på din SATS har 500 i totalen? Okej jag antar att det kan variera väldigt mycket mellan olika gym, men om man tänker sig ett genomsnittligt "må bra"-gym med väldigt blandade människor i alla åldrar. Det tror jag representerar landets befolkning bättre.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-20, 06:11   #82
dennis89
Registered User
 
dennis89s avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 233
Bra på att bygga muskler har haft massa annan skit som stått i vägen för optimalt kunna bygga. Trasiga handleder fuckad rygg och höftled som krånglar emellanåt pga jobb/gener.

Muskel gen +1
Led gen -1
dennis89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-20, 08:50   #83
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Vad gäller skadebenägenhet skulle jag säga klart under medel. Jag tränar på ett vettigt sätt och har både praktiskt och teoretiskt ganska djuplodande kunskaper om detta men har haft muskelbristningar och kroniska överbelastningstillstånd som varit mer eller mindre allvarliga på en faslig massa ställen.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-20, 10:24   #84
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Om man tänker att alla som gymmar följer en normalfördelning, och man jämför sig med dem. För det är ju omöjligt att jämföra sig med icketränande.

Tror mina gener för muskelbygge och styrka är genomsnittliga. Att jag legat över snittet på alla gym jag tränat på beror på andra faktorer.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-20, 10:45   #85
Fogel
Beef Supreme
 
Fogels avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Ort: Umeå
Inlägg: 202
Bra gener för muskler och styrka, kompenserar det med hemska gener för kondition och bollkontrollen som en grävskopa.
Fogel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-20, 10:57   #86
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 223
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Om man tänker att alla som gymmar följer en normalfördelning, och man jämför sig med dem. För det är ju omöjligt att jämföra sig med icketränande.

Tror mina gener för muskelbygge och styrka är genomsnittliga. Att jag legat över snittet på alla gym jag tränat på beror på andra faktorer.
Antar att det är relativt allmängiltigt för de som ligger över snittet
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-20, 11:46   #87
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Antar att det är relativt allmängiltigt för de som ligger över snittet
Hur menar du?
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-20, 11:53   #88
HenrikJ
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 633
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Om man tänker att alla som gymmar följer en normalfördelning, och man jämför sig med dem. För det är ju omöjligt att jämföra sig med icketränande.
Det är ju inte alls säkert att de gör. Det är väl troligt att folk med sämre anlag i större utsträckning slutar gymma och därmed klipper bort den svansen ur urvalet. Men du tänker dig alltså en förskjuten normalfördelning där medel ligger högre än för hela populationen och att du positionerar dig där?
__________________
Who's a better lifter than the wind and more? /Roky Erickson
HenrikJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-20, 11:53   #89
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Att folk med bra gener säger "Nej det är inte gener, hårt jobb och svett baby!"
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-20, 11:57   #90
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ Visa inlägg
Det är ju inte alls säkert att de gör. Det är väl troligt att folk med sämre anlag i större utsträckning slutar gymma och därmed klipper bort den svansen ur urvalet. Men du tänker dig alltså en förskjuten normalfördelning där medel ligger högre än för hela populationen och att du positionerar dig där?
Det enda jag tänker är att det ju är omöjligt att jämföra sig med någon som aldrig tränat för att bli stark eller muskulös, för man vet ju inte dennes kapacitet. De enda jag rimligtvis kan jämföra mig med är andra som också tränar, men även där blir det ju en chansning.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)