Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-11-24, 23:50   #61
Motionären
Registered User
 
Motionärens avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 1 052
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Jo, det är klart. Carl-Yngvar var helt galen. Allt såg så jävla lätt ut.

Om vi bortser från eventuell doping så tycker inte jag att man får glömma Eddie Hall.
Frågan var vem den största styrkelyftstalangen är? Jag menar att talang är något man föds med. Alltså menar jag också att Eddie Hall inte alls behöver vara bland topp 10 av SL-talanger.
Men å andra sidan kan Eddie Hall vara den enda strongmannen att någonsin dra 500.
Jag kanske missförstod dig i frågeställningen?
Kändes ändå konstigt att försöka jämföra talang på Carl Yngvar och Eddie Hall.
Motionären är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-25, 00:43   #62
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av Motionären Visa inlägg
Frågan var vem den största styrkelyftstalangen är? Jag menar att talang är något man föds med. Alltså menar jag också att Eddie Hall inte alls behöver vara bland topp 10 av SL-talanger.
Men å andra sidan kan Eddie Hall vara den enda strongmannen att någonsin dra 500.
Jag kanske missförstod dig i frågeställningen?
Kändes ändå konstigt att försöka jämföra talang på Carl Yngvar och Eddie Hall.
Jo, det blev lite konstigt där. Jag håller med om det. Vi vet ju inte. Det om Eddie Hall var en hypotes om vem som skulle kunna göra den största raw-totalen någonsin, dopad eller ej.

Först jämförde jag med Mark Henry som sägs vara fullkomligt ren, men efter att ha sett filmer på hans lyft kom jag fram till att CYC verkar vara en större talang. Även om CYC tävlade utrustat då alla hans lyft såg så fruktansvärt lätta ut. CYC och Mark Henry var för övrigt lika gamla vid tiden för sina personbästa och det skiljer bara 10 kg i kroppsvikt.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-26, 09:02   #63
Ciri
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 27
Utvecklingen går framåt, Williams resultat i höst och Sumners på Arnolds är resultat som ingen trodde var möjliga för några år sen. Tack vare att IPF startade upp klassisk lyftning har sporten fått en ny utveckling med nya rekord och fler lyftare. Sen hade man gärna sett CYC mot jänkarna.
Ciri är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)