Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-03-22, 10:41   #16
Bahir
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: Bäcksunda
Inlägg: 270
Citat:
Ursprungligen postat av Clyde Visa inlägg
Pladder
Och the moral of the story är att du är dum i huvudet?

Begår man brott får man sota för det. Att spöa någon för att dom inte håller med är ju bara ännu ett argument varför sådana människor ska spärras in.
Bahir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 10:43   #17
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Jävligt pinsam historia, här är ju verkligen fallet också att skämtet är på dig, det var du som gjorde bort dig.

Jag tycker ju det är bra med någon som varit i systemet och så ger sin sak på hur saker är och hur det borde förbättras, men du kör ju med hot mot killen.

Det enda man egentligen märker är typ hur du inte vill bli del av "den goda sidan utan misär" men samtidigt klagar på hur synd det är med de som är på "onda sidan fylld med misär".

Bara så du vet, det ENDA du gjorde var att få killen att tycka det är viktigare att hålla sådana som dig inlåsta.
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 10:50   #18
Bahir
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: Bäcksunda
Inlägg: 270
PS. Rehabiliteringssystemet bör uppenbart förbättras avsevärt.
Bahir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 10:51   #19
Arf Pingvin
Hårdrockare
 
Arf Pingvins avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Luleå
Inlägg: 3 014
Citat:
Ursprungligen postat av Kräket Visa inlägg
Måste säga...
Kräket
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av thezet
Chins utförs med supinerat grepp, pullups med pronerat. Av någon oförklarlig anledning har svenskar svårt att greppa det.
Arf Pingvin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 10:53   #20
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Ja jäklar, höll på att spotta ned skärmen och sätta kaffet i halsen av skratt.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 11:05   #21
christian
Registered User
 
christians avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sthlm
Inlägg: 2 352
Citat:
Ursprungligen postat av Clyde Visa inlägg
Tja folks! hoppas det är lugnt med er alla. Tänkte skriva en rolig men endå för visso läsvärd händelse jag var med om....

Peace!
Om nu flertalet av dina kompisar suttit inne flertalet gånger, så är det väl något som behöver förändras? Återfallsfrekvensen är tyvärr rätt hög.
Om det inte är hårdare fängelsestraff som hjälper, vad gör? Har du några idéer?

Citat:
Ursprungligen postat av Kräket Visa inlägg
..
__________________
Citat:
Enligt diskrimineringsombudsmannen, DO, räknas stockholmare inte som en etnisk minoritet och kan därför nekas jobb med hänvisning till ursprunget.
christian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 11:09   #22
Johan O
Registered User
 
Johan Os avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Trollhättan
Inlägg: 889
Om detta hände på riktigt och inte är ett skämt, så skulle jag säga att trådstartaren är en jävla tönt som skulle behöva ett rejält kok stryk av bosse batong.
Johan O är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 11:14   #23
burre
Registered User
 
burres avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 436
Haha, vilken kung.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Timme Visa inlägg
men lol snälla du.
"it´s time you backed a winner for once, my chocolate friend"
burre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 11:20   #24
tsp
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 2 333
Citat:
Ursprungligen postat av Kräket Visa inlägg
Måste säga att jag på något vis fascineras av denna smått absurda mentalitet Clyde visar upp i sitt ursprungsinlägg.

Inlägget är genomsyrat av någon sorts smått perverterad, och mycket primitiv machismo-attityd. Mellan raderna kan man utläsa den lätt triumfatoriska stämning Clyde väljer i sin beskrivning av händelsen.

Enligt min erfarenhet är detta en ganska vanlig, men icke desto mindre, förvriden bild av vad som gäller i samhället. De personer som Clyde hänvisar till, d.v.s. de "BENHÅRDA GRABBARNA" är ofta i realiteten de mest maktlösa, hjälplösa och förbisedda individer som finns i samhället. Deras maktlöshet är ofta såpass påtaglig att de måste be om lov för att få gå på toaletten, eller gå och kissa i burk ett antal gånger i veckan. De har ett batteri av personer inom frivård och sociala myndigheter och arbetsförmedling som håller dem under armarna, och ändå klarar de (tyvärr) i påfallande många fall inte att stå på egna ben. Som små barn faller de på knä, och förväntar sig att samhället ska kliva in, återigen, och lyfta upp dem. I min värld är det så långt ifrån den riktiga macho-man som arbetar utan att få beröm, som sliter och betalar skatt för att andra förutom honom själv ska ha det drägligt. En person som har makt och inflytande över sitt eget liv, och inte skulle finna sig i att bäras som ett litet barn.

Mot denna realitet, ja då kanske man kan förstå den truimf det innebär att som Clyde "sätta några på plats". För de mest maktlösa, så är väl denna trivialitet säkert en oerhörd (förljugen) känsla av lättnad (och självbedrägeri). Att äntligen, i all maktlöshet och hjälplöshet, få känna sig lite stor på jorden är säkert en väldig kick...
Jag vet inte om jag kanske är lättimponerad, men det där var något av det mest insiktsfulla jag läst på länge.
tsp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 11:21   #25
coxie
Spare some change..?
 
coxies avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: NYC
Inlägg: 293
Ännu ett bevis på att det är begåvningreserven som blir kriminella.

Sluta göra brott om du inte vill sitta frihetsberövad, svårare än så är det inte.
__________________
Homer: "life is just a bunch of stuff that happen then you die."
coxie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 11:22   #26
Smml
Kylskåp
 
Smmls avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 751
Man har inte fri vilja. Dom som sitter inne gör det pga omgivning, uppväxt osv. Inte för att dom valde det.

Jag håller med Clyde.
Smml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 11:27   #27
xodd
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 95
Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta... Helt klargjort är ju dock att Clyde är stenhårdare än stenhård, helt klart en sådan som tillför enormt mycket till samhället.
xodd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 11:29   #28
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 068
Nej jag har ingen respekt för BENHÅRDA kriminella trots att de kramas sinsemellan. Sluta förstöra för andra och stfu.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 11:31   #29
Alox
Registered User
 
Aloxs avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 63
Fyfan vad pinsam du är Clyde. Det är du som sätter dig själv i fängelse. Det är du som väljer att begå brott. Det är du som inte tar tag i ditt liv.

Att det krävs hårdare straff är du och dina kompisar ett tydligt exempel på. Då hade ni kanske lagt ner med brotten.
Alox är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 11:32   #30
coxie
Spare some change..?
 
coxies avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: NYC
Inlägg: 293
Clyde (om han nu inte är ett troll) är lika hård som en liten gullig hundvalp.
__________________
Homer: "life is just a bunch of stuff that happen then you die."
coxie är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)