Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-03-27, 13:15   #6841
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Okej. Nervigt att ligga 1-2 utanför och hoppas på att det blir en strykning.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-27, 13:22   #6842
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
Okej. Nervigt att ligga 1-2 utanför och hoppas på att det blir en strykning.
Vad menar du?
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-27, 13:34   #6843
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Att ett lag eller en inviduell stryker sig pga en skada eller liknande.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-27, 13:38   #6844
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
Att ett lag eller en inviduell stryker sig pga en skada eller liknande.
Du hoppar runt lite just nu, och jag hänger inte med. Det här är ju inget som våra topplag i Sverige behöver oroa sig för.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-27, 14:21   #6845
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Sorry, jag tänkte inte så

Ett lag från min hemstad ligger 2 placeringar på fel sida strecket
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 12:57   #6846
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Ponera att du kan träna två eller ibland tre korta pass per vecka i en box. Ett pass består av thrusters/chrusters, strikta pullups och dragonflags. Cikrus 8-10 reps av varje övning utan vila, vila 60 sekunder och kör igen. Fyra (och ibland fem) varv. Klart. Hur skulle du köra de andra passen/passet? Syftet är allroundhälsa. Övrig träning består av massor av kampsport, långdistanslöpning och cykelpendling.
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 13:03   #6847
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
- Kika på deras hemsida och kanske köra igenom dagens pass där.
- Lite tyngdlyftning, om tekniken sitter.
- Testa någon av de kortare dam-WODarna, typ Fran, Grace, Diane, Karen, osv.
- EMOM alternerande mellan två eller tre övningar för volym.

Osv.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-28, 11:17   #6848
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Vore kul om min hemstad Falun får med 2 lag till regionals. Solid har tackat nej? Och ett lag före falun har blivit tillfrågade. Enligt leaderboard iaf.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-28, 11:23   #6849
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Laget före Måndagsklubben är alltså Solids plats, så i nuläget är det ingen chans.

Vet inte om Solid haft skadade eller dylikt? Helena Falk har tackat nej till alla inbjudningar, och resten kvalificerade sig inte individuellt.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-28, 11:34   #6850
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Laget före Måndagsklubben är alltså Solids plats, så i nuläget är det ingen chans.

Vet inte om Solid haft skadade eller dylikt? Helena Falk har tackat nej till alla inbjudningar, och resten kvalificerade sig inte individuellt.
Det står invited och en klocksymbol på laget före mk. Antar dom blivit tillfrågade.


Jag tänker om man är så på gränsen borde det vara supersvårt gå vidare från regionals till games men Lucas Högberg verkar ju funka så. Samma sak för lag?

Edit: ser nu att det är ett till lag som har samma poäng som mk. Antar att det blir 2 lag till om Oslolaget tackar nej.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell

Senast redigerad av leo1 den 2018-04-28 klockan 11:40.
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-28, 11:43   #6851
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
Det står invited och en klocksymbol på laget före mk. Antar dom blivit tillfrågade.

Jag tänker om man är så på gränsen borde det vara supersvårt gå vidare från regionals till games men Lucas Högberg verkar ju funka så. Samma sak för lag?
Jag tror vi haft den här diskussionen förut. Regionals är inte samma typ av tävling som Open.

- Man har en chans per event. Folk som har tendens att alltid behöva göra om Open-moment för att de planerar dåligt kommer inte hantera det här bra.

- Det är inför stor publik, och man tävlar mot majoriteten okända atleter, som alla är lika bra eller bättre än en själv. Alltså har vi redan här en snöbollseffekt från första punkten, som kan sätta käppar i hjulet.

- Lag måste vara synkade, ha en väldigt god teknikgrund överlag, och kunna kompensera varandras svagheter inom varje ögonblick.

- Vissa är bättre och andra sämre under Regionals. Men om det är ens första visit får man nog räkna med att adrenalinet kommer ta kommandot under dag ett. Förmodligen kommer man vägga ett par gånger, innan ens intellekt eller coach säger till.

Se till våra svenskar. I det förflutna har de ofta gjort väldigt bra ifrån sig under Open, för att sen blekna på Regionals. Om inte fullständigt så definitivt i jämförelse med deras seed-placering.

Senast redigerad av Rahf den 2018-04-28 klockan 11:44.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-28, 12:11   #6852
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Dessutom brukar väl momenten i regionals vara lite mer teknikkrävande och maxstyrkekrävande än på open, där det har brukat vara lite "enklare" grejer för att kunna inkludera så mycket folk som möjligt. Så det är väl delvis lite andra fysiologiska kvaliteter som kommer fram på regionals.

Men de kanske har justerat open-momenten lite på senare år så det inte är lika stor skillnad just i detta avseende längre?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-28, 12:15   #6853
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Men de kanske har justerat open-momenten lite på senare år så det inte är lika stor skillnad just i detta avseende längre?
Har man tagit sig till Regionals så har man antingen mycket bra teknik i grundläggande crossfit-rörelser, eller så har man kompenserat med en väldigt grundtränad styrka och kondis. Oavsett så kommer ens svagheter testas under Regionals, och verkligen visa sig under Games.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-28, 12:21   #6854
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Har man tagit sig till Regionals så har man antingen mycket bra teknik i grundläggande crossfit-rörelser, eller så har man kompenserat med en väldigt grundtränad styrka och kondis. Oavsett så kommer ens svagheter testas under Regionals, och verkligen visa sig under Games.
Det var väl ungefär det jag skrev också, eller?

Dvs att man kan ha tagit sig till regionals utan till exempel klara av att marklyfta 300kg, eftersom det enda marklyftsmomentet under open varit nånslags amrap på 100kg. Under regionals däremot har det brukat vara mer fokus på att man också måste klara lunga lyft.

I alla fall känns det som att det varit på det sättet tidigare. Jag har lite känslan av att det ställts lite högre krav på maxstyrka redan under open de senaste åren. Men jag har inte hängt med särskilt bra...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-28, 12:51   #6855
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Det var väl ungefär det jag skrev också, eller?

Dvs att man kan ha tagit sig till regionals utan till exempel klara av att marklyfta 300kg, eftersom det enda marklyftsmomentet under open varit nånslags amrap på 100kg. Under regionals däremot har det brukat vara mer fokus på att man också måste klara lunga lyft.

I alla fall känns det som att det varit på det sättet tidigare. Jag har lite känslan av att det ställts lite högre krav på maxstyrka redan under open de senaste åren. Men jag har inte hängt med särskilt bra...
Jag håller nog inte riktigt med. I år hade vi en maxsingel i frivändning och 21-15-9 på ~140kg marklyft som höga styrkekrav. Därtill var det 18.3 som inkluderade många svåra moment (ring muscle-ups, muscle-ups, overhead squat, osv.) Faktum är att 2017 var överlag lättare med vikterna, med undantag av 17.3 som ju satte spärren mellan elit och motionär.

Det brukar vara så att Open börjar mjukt, stegrar svårigheten enormt i mitten, och avslutar med ett riktigt kondiskrävande upplägg.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)