Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-06-19, 12:54   #1
okiol
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 90
var köpa träningsutrustning?

Jag letar efter framförallt en foam roller och lacrosseboll som jag har hittat många rekommendationer om, och känns som att det passar perfa för mig, då jag alltid har varit stel och så vidare och så vidare.

MEN... Var kan man köpa skiten? jag hittar inte någonting bra, och amazon vägrar shippa det.

Jag bor i stockholm, så en butik varsomhelst i stockholm fungerar i stort sett, mer specifikt i solna om ni vet någonting som är bra som råkar ligga nära.

Tack så hemskt mycket för svar! har letat en stund själv men inser nu att det är dags att ge sig och be kolofolket om hjälp.
okiol är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-19, 13:00   #2
Dribinho
Registered User
 
Dribinhos avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 210
Undertecknad inhandlade en standard foamroller i butiken Varsam (Kungsgatan 59, Sthlm). Ca pris 300 eller liknande.
Är själv dock sugen på en sk rumble roller men tror inte de går att finna i butik i Stockholm varje fall.
Dribinho är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-19, 13:06   #3
Supermicke
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Syd
Inlägg: 1 130
http://www.roller.se/kontakt.html

ta-dah! ;D

beställde min foam från ebay, men kör pvc rör nu mest.
Supermicke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-19, 13:07   #4
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
En vanlig bandyboll bör varje sportaffär ha hemma fast att behandla triggerpunkter är antagligen bara en del av lösningen. Vill du bli mer rörlig så stretcha och kör övningar som tränar rörligheten.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-19, 14:00   #5
okiol
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 90
så bumbi tror du att bandyboll fungerar bra, då? dvs går inte sönder är tillräckligt hård etc?

foam rollers i sig var inget krav, egentligen vill jag ha någonting så hårt som möjligt, jag gör inte detta för att det ska vara skönt!! Det här är den enda delen av träning där det verkar vara dåligt (för mina mål) att vara bekväm hehe.

Ja, bumbi, jag kör mycket rörlighet! Det känns väldigt otroligt, möjligheten att jag skulle bli rörlig, då jag har varit stel som en tegelsten i hela mitt liv, men jag ser fram emot möjligheten, och tänker kämpa för den. Är ändå ungefär så stark som jag vill bli nu, så det är inte så mycket kvar annars. Men rollerserna är ju en helt annan grej än rörlighetsövningar, men vi vet nog båda vad vi menar här, så.

Rumble roller ser farlig ut. Fungerar det bra? vad är poängen? etc... och vad är det för skillnad mellan foam och pvc? pvc hårdare, kanske?
okiol är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-19, 14:24   #6
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Bandyboll fungerar utmärkt, och den går inte sönder. Den är lagom mjuk.

PVC är en sorts plast, dvs ett stort ihåligt (hållbart!) plaströr. Om det är skumgummi rakt igenom brukar rullaren deformeras. The Grid, som jag har, består av ett PVC-rör och skumgummi utanpå.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-19, 14:31   #7
okiol
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 90
jag vill inte ha en massa passiva förslag, jag vill att någon ska säga: "köp den här, det gör du så här, sen håller du käften och är glad", typ
okiol är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-19, 14:44   #8
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av okiol Visa inlägg
jag vill inte ha en massa passiva förslag, jag vill att någon ska säga: "köp den här, det gör du så här, sen håller du käften och är glad", typ
Adidas


The Grid
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-19, 15:12   #9
okiol
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 90
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Adidas


The Grid
haha jag frågade ju inte ens om skor! men tack ändå

När dagen är slut eller något i den stilen så kikar jag in igen, och om ingen har kommit med något annat förslag eller något som ser bättre ut så kör jag på den rullaren fick söka lite på internet för att hitta, men verkar ju gå att beställa hem från där jag hittade tror jag.
okiol är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)