Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Vilken sida är du på?
Palestina 8 14.81%
Israel 46 85.19%
Antal röster: 54. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2023-10-09, 17:00   #1
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 062
Vilken sida är du på(Israel/Palestina)?

Vilken sida är du på(Israel/Palestina)?
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-10-09, 17:13   #2
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Jag är på de godas sida.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-10-09, 17:21   #3
Bandid0
Registered User
 
Bandid0s avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 617
Har pendlat fram och tillbaka i denna fråga mellan åren. Nu har jag landat i att en av grupperna verkar vara mer kapabel att bygga fungerande samhällen och det är nog den jag känner störst sympati för.
Bandid0 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2023-10-09, 17:31   #4
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Det finns väl bara en sida: jesuiterna.

https://bartoll.se/2023/10/israel-hamas-mind-warfare/
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-10-09, 18:01   #5
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Israel givetvis om man har ett så binärt val
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-10-09, 18:07   #6
Bandid0
Registered User
 
Bandid0s avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 617
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det finns väl bara en sida: jesuiterna.

https://bartoll.se/2023/10/israel-hamas-mind-warfare/
Jag tycker det är genuint obehagligt hur en människa kan spåra ur så där. Vad har hänt med honom, och när hände det? Var det helt plötsligt eller har han gradvis blivit sämre?
Bandid0 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2023-10-09, 18:13   #7
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Det är som att välja mellan pest eller kolera, varför fanns inte alternativet, ingen sida?
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-10-09, 18:27   #8
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Citat:
Ursprungligen postat av Bandid0 Visa inlägg
Jag tycker det är genuint obehagligt hur en människa kan spåra ur så där. Vad har hänt med honom, och när hände det? Var det helt plötsligt eller har han gradvis blivit sämre?
Han kanske blev bortförd av utomjordingar och de programmerade honom under hypnos att hans enda syfte i livet skulle att avkoda siffror och upplysa mänskligheten om att jesuiterna ligger bakom alla hemskheter.
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-10-09, 18:30   #9
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Jag är på de godas sida.
"goda",

https://odysee.com/@truthhertzradio:...es-of-Israel:f


https://odysee.com/@thorsteinarolsen...3_113245_383:f
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-10-09, 19:25   #10
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Dels börjar Hamas be om fred men sedan säger de att de kommer börja avrätta gisslan.

De har kanske insett vad som är på väg att ske, även martyrer är rädda för att dö.

Markinvasion inom någon dag och vi kommer få se ett raserat Gaza, detta kommer vara IDF på steroider.
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-10-09, 19:41   #11
Don H
Gammal Farbror
 
Don Hs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Mogadonien
Inlägg: 509
Förmodligen blir det inte många kvar av de dryga 1,5 miljonerna som bor där (eller hur många de nu är) och de som är kvar kommer ha dåligt med bostäder/vatten/el/gas/mat
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle40 Visa inlägg
King Grub. Din lilla hjärna är så förvirrad av alla ovetenskapliga studier, och lekmannastudier du tittat på att du inte längre förstår den enklaste logik.
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Du får väl svara på dina egna jävla frågor om du ska grina över svaren du får.
Don H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-10-09, 20:14   #12
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Såg en pappa som klappade sin döda bebis. Kommer nog ta några dagar att få ur detta i huvudet. Men jag antar att det är bra att visa detta oscunsurerat.. men helvete. Jag bad inte om att få se det direkt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-10-10, 06:45   #13
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Båda är skit.

Från andra världskriget fram till kanske 90-tal var det mest araberna som stretade emot då dom vägrade gå med på en lösning och avtal där vissa delar tillföll Israel såsom vissa, men inte alla, områden Israel tog i krigen som araberna startade.

Någonstans där började den vidriga judiska bosättarrörelsen växa fram. Vanliga judar vakar på en liten by i vars hus det bor palestinier tex på Västbanken. När dom går ut på dagtid för att jobba går bosättarna in i husen, slänger ut allt och barrikaderar sig där. Palestinierna försöker få ut dessa invaderande tjuvar ur sina hus, våld uppstår och israeliska militärpolisen kommer och skjuter tårgas och gummikulor, samt några få riktiga kulor för att få bort palestinierna.

Dom säger till bosättarna att ge sig iväg. Dom vägrar, eller gör så men kommer tillbaka nästa dag. Till slut har bosättarna stulit huset/byn/marken och israeliska armen skyddar bosättarna även om det även i israels ögon är en olaglig bosättning då den tillhör palestinierna.

Ett år senare kommer drajven som alltid kommer då och då då israels regering "godkänner" några tusen olika olagliga bosättningar (hus och mark stulen av illegala tjuvajävlar). Kommer palestinierna tillbaka efter det och kräver sin rätt blir dom skjutna, mördade på öppen gata.

Detta jävla beteendet föder ett satans hat, det är inte konstigt. Ett sådant hat som behövs för att storma en festival och meja ner dansande ungdomar. Att paradera en naken död kvinna på ett bilflak genom gatorna i Gaza.

Till detta har vi tex gator i jerusalem där palestinierna bor på marknivå och där dom har sin gata med butiker, restauranger m.m. Men på andra våningen i husen har bosättare brutit sig in när palestinierna gick till jobbet och snott hans lägenhet. Därifrån kastar dom smutsvatten, spottar och pissar ner på palestinierna som går på gatan nedanför.

Och fängelset Gaza där dom inte ens får åka ut och fiska för långt ut för Israel bestämmer och kontrollerar ALLT.

Båda har lika skuld till det som hände nu.

Ett tips för någon som inte vet mycket om eländet är att leta efter en dokumentär som heter "5 broken Cameras". Den är riktigt bra.

Senast redigerad av 40plus den 2023-10-10 klockan 06:47.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-10-10, 10:13   #14
Iliyas
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 295
Jag röstar 100% på Palestina men 0% på Hamas. Hamas är skit och det är även israels armé och de som kontrollerar Palestina och begränsar dem som ett enda stort fängelse.

Förstår inte hur man kan vara på Israels sida när dem har fängslat och terroriserat Palestina i alla dessa åren... Förstår inte hur ni tänker?
Tänk om ryssland låser in hela Sverige och begränsar vår mat, sjukvård, el mm och sen så gör vi motstånd men hela världen tycker att Ryssland gör rätt och vi gör fel?
(Säger absolut inte att döda civila är ok, det är helt sjukt från båda sidorna och extremt fegt)

Man får sätta sig i deras skor och förstå att de försöker bryta sig ur detta fängelse även om det är på ett helt fel sätt.
Iliyas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-10-10, 11:24   #15
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Om rollerna vore omvända skulle muslimerna behandla judarna ett par resor värre. Måste jag välja så väljer jag judarna.
Men jag har ju fötts med lyxen att jag inte behöver lägga mig i raskonflikter eller religiösa krig.
Inte på ett par år till iaf.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)