Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-08-20, 10:18   #46
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Skit i Götet och flytta tillbaka till Skövde istället, här finns billigare bostäder och jobb
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 10:47   #47
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
Jag tolkar första inlägget med att efter köp behövs en extrainkomt för att dryga ut kassan.
ja, jag läste om och håller med.
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 13:16   #48
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Många här som skrivit väldigt bra. Jag har själv snackat med banken och kollat på bostäder. Man blir lätt fartblind när man ser att man kan få nåt mycket trevligare för 200 000 mera. Det är nog bara att ta fram papper och penna och helt enkelt räkna vad ni har råd med och ta i veaktande att utgifterna bara kommer stiga i framtiden. Det är ju förståss en sak att dryga ut kassan vs vara betoende av extra inkomsterna.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 13:23   #49
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
sambon är god man, inte värt pengarna.

Däremot att jobba för sifo eller liknande är rätt schysst ifall man kan.

En kompis jobbar med telefonundersökningar och får typ 87kr timmen för det.

Man får en klient på telefon eller datorn och ett headset.

Går att kombinera med ett annat jobb hur lätt som helst. Man kan stänga av uppringningen när man vill pausa.

tror det går att ha autoringningen igång mellan typ 08 och 19
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 14:50   #50
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Det verkar ju fullkomligt vidrigt att ha ett extrajobb utöver sin ordinarie heltidstjänst? Såvida inte detta "extrajobb" är mer av en hobby som man samtidigt kan fakturera för. Jag skrev t.ex. artiklar om cykling ett tag när jag höll på mycket med det och tjänade nån tusenlapp per artikel. Det gjorde jag dock ffa för att det var kul.

Om ni prompt vill köpa hus, kan ni inte titta på andra orter där det är billigare?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 16:24   #51
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 010
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Det verkar ju fullkomligt vidrigt att ha ett extrajobb utöver sin ordinarie heltidstjänst? Såvida inte detta "extrajobb" är mer av en hobby som man samtidigt kan fakturera för. Jag skrev t.ex. artiklar om cykling ett tag när jag höll på mycket med det och tjänade nån tusenlapp per artikel. Det gjorde jag dock ffa för att det var kul.

Om ni prompt vill köpa hus, kan ni inte titta på andra orter där det är billigare?
Beror väl på vad man tycker om sitt jobb antar jag?

Jag jobbar heltid som dietist, och skulle inte ha något mot att ta några besök på övrig tid mot ersättning, jag gillar mitt jobb och skulle inte ha något mot att jobba mer än 100%
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 17:25   #52
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 785
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Beror väl på vad man tycker om sitt jobb antar jag?

Jag jobbar heltid som dietist, och skulle inte ha något mot att ta några besök på övrig tid mot ersättning, jag gillar mitt jobb och skulle inte ha något mot att jobba mer än 100%
Tror hon menade mer att jobba extra med något annat än sin heltidstjänst, om det inte är en hobby
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 17:47   #53
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Sälja telefonsex måste vara det mest enkla, bekväma och lätta. Kan skötas hemifrån också.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 17:54   #54
Tricklew
W för Vendetta
 
Tricklews avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 155
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Det här är ett seriöst meddelande.

Varför inte låta tjejen, anonymt, sälja sina använda underkläder? Finns garanterat folk som skulle köpa en tjejs använda underkläder även fast dom inte fått se bilder på henne.

En tjej som var med på Joe Rogans podcast för några år sedan berättade om hur hon både sålde underkläder samt en låda innehållandes enbart avföring till en tysk gubbe för $10.000. Hon var förvisso webcam-girl. Men borde gå att få några tusenlappar i månaden enkelt anonymt iaf.
Det är inte så enkelt, de flesta av dessa torskar som vill köpa underkläder med mera är inte människor du vill ha kontakt med, och trots allt vi ser på internet så är det svårt att få saker sålt om du inte är någorlunda "etablerad" inom det hela, det tar tid och energi att bli etablerad.

De flesta människor du stöter på vill hemskt gärna prata om det, och fantisera om det men när plånboken ska fram så försvinner de. Sedan är det gott om folk som tigger om underkläder och vill ha de gratis, det tjänar du inte heller några pengar på.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Sen är väl penis funktion även att fungera som en svamp så att en man med lång penis och rejält ollon kan suga ut den tidigare mannens sperma och lämna sin egen kvar efter akten.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
Tricklew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 18:18   #55
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Skit i Götet och flytta tillbaka till Skövde istället, här finns billigare bostäder och jobb

Nu vill han ju bo på Sveriges framsida.

Har du nått intresse eller hobby som du kan utveckla?

Av mina 4 intressen så får jag betalt av 2.

Det ena är byggställning som är min hobby, samt militära uppdrag. Då i vissa fall anställd som instruktör. De ger pengar.
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 21:00   #56
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Beror väl på vad man tycker om sitt jobb antar jag?

Jag jobbar heltid som dietist, och skulle inte ha något mot att ta några besök på övrig tid mot ersättning, jag gillar mitt jobb och skulle inte ha något mot att jobba mer än 100%
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Tror hon menade mer att jobba extra med något annat än sin heltidstjänst, om det inte är en hobby
Ja precis. Jag menar att behöva ha ett ganska dåligt betalt och lite småtrist extrajobb enbart för att dra in cash till sitt boende.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 06:29   #57
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 851
Många bra tips har kommit in, ska fundera lite.

Det handlar väl egentligen inte om att behöva jobba extra för att ha råd med huset, utan för att dra in lite extra, då det kommer bli lite dyrare att bo än i hyresrätten vi bor i nu. Rätt gubbsunkigt av vissa av er att tro att det bara handlar om att HON vill ha ett hus på landet och att endast JAG ska arbeta extra för det.

Extrajobbet hade alltså inte varit något jag hade behövt för att gå runt, så dyrt hus är jag inte dum nog att köpa. Utan mer för att kunna betala av amorteringar ännu snabbare, spara ihop lättare till buffertar och/eller resor. Har en nära vän som är brandman men utöver det arbetar lösa dagar, dagtid, på ett annat arbete, och det verkar funka väldigt bra.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 06:51   #58
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Orkar inte läsa tråden men lättast och bäst är att bygga en attefallare och en Friggebod själv i lösvirke, med VA bör du kunna göra båda två för max 150.000kr

Hyr ut dessa till samma pris som en etta.

Det är snabbaste paybacken jag vet i dagens samhälle. Alternativet att hyra ut rum inuti huset men det är ju sådär. Kan man ha separat ingång på ett plan eller rum så är det ännu bättre. Lätt att sätta in en ny begagnad ytterdörr.

Många som köper och hyr ut Minigrävare och skylift också men jag tror att lönsamheten där kommer försvinna om något år.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 06:53   #59
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Det verkar ju fullkomligt vidrigt att ha ett extrajobb utöver sin ordinarie heltidstjänst? Såvida inte detta "extrajobb" är mer av en hobby som man samtidigt kan fakturera för. Jag skrev t.ex. artiklar om cykling ett tag när jag höll på mycket med det och tjänade nån tusenlapp per artikel. Det gjorde jag dock ffa för att det var kul.

Om ni prompt vill köpa hus, kan ni inte titta på andra orter där det är billigare?
Tror nog många kommer få jobba övertid och extra ifall vi går in i en lågkonjuktur. Man ska inte känna efter så mycket, bara att göra det som krävs för den livsstil man vill leva
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 07:04   #60
garluch
Registered User
 
garluchs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 108
Du borde väl kunna ta sunkigt bra betalt för att rehabilitera gymråttor med ländryggsproblem som inte förstått att du finns tillgänglig via regionen? Jag har läst dina artiklar också, du borde ju kunna dra in en del deg på den kunskap du besitter?

Det är väl sjukt olönsamt att pimpa ut sig själv som okvalificerad arbetskraft i jämförelse med att bygga på något som du redan är utbildad i?

När jag var yngre och dum i huvudet gick jag på akupunktur ett par gånger i månaden för typ 700 spänn, kalla det du gör för "Holistic Bla Bla Bla Therapy" och håva in degen.

Senast redigerad av garluch den 2019-08-21 klockan 07:05.
garluch är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)