Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-09-10, 14:14   #46
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Fan är ni bokstavsbarn hela bunten här? Ta ett kylpiller.
Du skrev ju att vi som inte kör nöj ser ut som skämt. Jag tolkade det som att vi hae klena ben.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-10, 14:19   #47
Ado2000
You dont make friends with sallad
 
Ado2000s avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 199
Allas rövar växer i knäböj utom min
__________________
Min träningsjournal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=175869

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag hade en vilodag 2005.
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Gillar midgets (and goats)
Ado2000 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-10, 14:23   #48
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Du skrev ju att vi som inte kör böj ser ut som skämt. Jag tolkade det som att vi har klena ben.
Hur får du ihop det där?
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse
anvihl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-10, 15:25   #49
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Du skrev ju att vi som inte kör nöj ser ut som skämt. Jag tolkade det som att vi hae klena ben.
Slår du ihop dig med Dorian Yates och blir vi?

Men ja: benpressjägarna brukar i princip alltid ha rätt dåliga ben. De som tagit sig tid att lära sig böja som folk brukar ha rätt ordentliga buggar.
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.

Senast redigerad av hurril den 2015-09-10 klockan 15:27.
hurril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-10, 15:44   #50
Saatan
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2015
Inlägg: 118
Herr lusing, vad skulle du rekommendera för schema till 15 åriga Plucke Jr som vill ha lite bulor på armarna och magrutor till sommaren för att imponera på brudarna? SL9000?

Senast redigerad av Saatan den 2015-09-10 klockan 15:45.
Saatan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-10, 15:47   #51
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Citat:
Ursprungligen postat av Saatan Visa inlägg
Herr lusing, vad skulle du rekommendera för schema till 15 åriga Plucke Jr som vill ha lite bulor på armarna och magrutor till sommaren för att imponera på brudarna? SL9000?
Varför ställer du inte frågan:

Herr lusing, vad skulle du rekommendera för schema till 15 åriga Plucke Jr som vill ha en fin benutveckling, bulor på armarna och magrutor till sommaren för att imponera på brudarna? SL9000?

Så kunde jag svara: ja.

Ni är verkligen en samling cnuts med stjärtsvedja.
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.
hurril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-10, 16:10   #52
Saatan
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2015
Inlägg: 118
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Varför ställer du inte frågan:

Herr lusing, vad skulle du rekommendera för schema till 15 åriga Plucke Jr som vill ha en fin benutveckling, bulor på armarna och magrutor till sommaren för att imponera på brudarna? SL9000?

Så kunde jag svara: ja.

Ni är verkligen en samling cnuts med stjärtsvedja.
Nu är du lite av en kålsupare. Du gnäller högst om folk som försöker matcha sin egen form av träning med andras som har helt andra mål. T.ex i lyftarträning vs byggarträning-debatten. Varför är det då så svårt att acceptera att vissa tränar för att få en praktiskt visuellt snyggare fysik? Dvs i en t-shirt alternativt ett par badshorts. Jag menar på inget sätt att man ska utesluta benträning för det är galenskap, men ett helt jävla vanligt benpass i veckan räcker för att nå en tillfredsställande storlek på benen, och knäböj är inte på något sätt obligatoriskt. Varför slösa massor med tid och ork på en övning som knappt ger något för det man faktiskt strävar efter? Det är här människor slår knut på sig själva. MEN vAdÅ INtE oRka KNÄÄÄBÖJJ!p!?!??! HUUUUur ska du LyfTaAAAa din FAARbror Rolf på AXLarna och knäböja 6 reps om det börjar BRINNA???? FUNKTIONELL träning

Senast redigerad av Saatan den 2015-09-10 klockan 16:15.
Saatan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-10, 16:29   #53
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Citat:
Ursprungligen postat av Saatan Visa inlägg
Nu är du lite av en kålsupare. Du gnäller högst om folk som försöker matcha sin egen form av träning med andras som har helt andra mål. T.ex i lyftarträning vs byggarträning-debatten. Varför är det då så svårt att acceptera att vissa tränar för att få en praktiskt visuellt snyggare fysik? Dvs i en t-shirt alternativt ett par badshorts. Jag menar på inget sätt att man ska utesluta benträning för det är galenskap, men ett helt jävla vanligt benpass i veckan räcker för att nå en tillfredsställande storlek på benen, och knäböj är inte på något sätt obligatoriskt. Varför slösa massor med tid och ork på en övning som knappt ger något för det man faktiskt strävar efter? Det är här människor slår knut på sig själva. MEN vAdÅ INtE oRka KNÄÄÄBÖJJ!p!?!??! HUUUUur ska du LyfTaAAAa din FAARbror Rolf på AXLarna och knäböja 6 reps om det börjar BRINNA???? FUNKTIONELL träning
Haha är du full?
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.
hurril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-10, 16:38   #54
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Du blandar ihop ett helt gäng olika saker.

1)
Bland benövningar är knäböj samtidigt över- som underskattad. Om man lägger tid på det så kommer den att hjälpa fram ett par ordentliga ben. Gör du det inte får du förmodligen mest bara en öm rygg och en stor röv.

2)
Debatten om vem som tränar hur är helt igenom en missuppfattning. Det sätt på vilket jag tycker att både byggare och styrkelyftare tränar på, skiljer sig ganska lite åt. Några övningsval och toppningen mot en tävling som mest framträdande skillnader. På andra plats mer arbete för en lyftare med färre reps _ovanpå_ allt det andra eftersom det fortfarande är hypertrofin som är relevant.

3)
När det gäller vem som tränar eller inte tränar vad så kan jag verkligen inte ge två bajskorvar. Ärligt talat tycker jag för många fastnar i just styrketräning som nog hellre kunde syssla med olika pass, löpning, dans eller kanske inget alls. Det är en total missuppfattning att jag skulle förskriva knäböj till alla eller ens bry mig om vem fan som tränar vad. Den debatten drivs mest i form av en "debatt" från ett mång-bannat troll som gillar att läsa sin egen text. Han slösar sin talang på att vara ball i sin ensamhet.

4)
De av er som skriker fanboi/knäbögare högst - det är ni som är bråkstakarna som inte kan förstå att det finns många fler dimensioner än att se ut som en fotbollsspelare på stranden. Vissa gillar sport, andra mer ren prestation, vissa vill "bara" vara snygga och här finns lika många ideal som ni har arslen. Enkelspåriga sopor är vad ni är. Skämt. Det står jag fast vid. Så mycket bråk från människor vars högsta ambition är att vara en byggnings-pundit på ett forum och kunna allt om prepp, fyllning, tömning, bästa hoodien och senaste pro-skvallret. Skämt.
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.

Senast redigerad av hurril den 2015-09-10 klockan 16:40.
hurril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-10, 16:41   #55
kaspen
Registered User
 
kaspens avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 624
Det absolut roligaste är när folk säger att man måste köra knäböj om man vill få en stor överkropp då knäböj frisätter hgh och testo och har anabol effekt, och sen säger att det är så jävla fult när folk har stor överkropp och små ben.
kaspen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-10, 16:42   #56
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Citat:
Ursprungligen postat av kaspen Visa inlägg
Det absolut roligaste är när folk säger att man måste köra knäböj om man vill få en stor överkropp då knäböj frisätter hgh och testo och har anabol effekt, och sen säger att det är så jävla fult när folk har stor överkropp och små ben.
De sakerna utesluter inte varandras giltighet.
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.
hurril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-10, 17:00   #57
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Ja sällan ser man nån med bra Ben. Sällan ser man nån med bra fysik överhuvudtaget. Det krävs endel massa för att benen ska se grova ut. Idealkroppen för som flesta kräver Inga knäböj ellet mycket annat heller. Brad Pitt i fight club. Oavsett mål så finns det ingen övning som måste göras.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-10, 17:03   #58
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Ja sällan ser man nån med bra Ben. Sällan ser man nån med bra fysik överhuvudtaget. Det krävs endel massa för att benen ska se grova ut. Idealkroppen för som flesta kräver Inga knäböj ellet mycket annat heller. Brad Pitt i fight club. Oavsett mål så finns det ingen övning som måste göras.
Det är skillnad på att man inte måste göra någon övning och att kanske borde du träna knäböj.
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.
hurril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-10, 17:09   #59
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Alla som vill ha Stora och starka ben borde träna böj ifall möjligt. Får man fråga på vilket du tycker byggare och styrkelyftare tränar lika? Menade du i allmänhet?
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-10, 17:15   #60
kaspen
Registered User
 
kaspens avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 624
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
De sakerna utesluter inte varandras giltighet.
Detta får du gärna utveckla.
kaspen är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)