Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2008-01-12, 16:50   #1
tigerofsweden
Fitness4Life
 
tigerofswedens avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Lomma
Inlägg: 6 865
Fotografering

Reserverar mig först och främst att tråden kanske hamna i fel kategori, isåfall får någon moderator flytta den!

Nu till min fråga. Om man ska ta bilder av sin fysik, vart ska man då göra det för bästa möjliga resultat? Blixt eller ej? Utomhus eller inomhus? Lampa nerifrån eller lampa uppifrån osv ni förstår vart jag vill komma
tigerofsweden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-12, 16:54   #2
Hades
-
 
Hadess avatar
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: Lund
Inlägg: 4 162
Inomhus, utan blixt. Ljuset (som inte bör vara för starkt) bör komma framifrån och uppifrån. Inte för rakt ovanifrån, för då blir det orealistiskt stora skuggor, men inte heller för rakt framifrån, för då försvinner markeringar. Snett uppifrån alltså.
__________________
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.
Hades är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-12, 17:00   #3
tigerofsweden
Fitness4Life
 
tigerofswedens avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Lomma
Inlägg: 6 865
Citat:
Ursprungligen postat av Hades Visa inlägg
Inomhus, utan blixt. Ljuset (som inte bör vara för starkt) bör komma framifrån och uppifrån. Inte för rakt ovanifrån, för då blir det orealistiskt stora skuggor, men inte heller för rakt framifrån, för då försvinner markeringar. Snett uppifrån alltså.
Snett uppifrån alltså

Hur blir det utan blixt i dagsljus inomhus? Bör man ha en ljuskälla i form av en lampa?
tigerofsweden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-12, 17:06   #4
Fullkontakt
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 37
När tänkte du ta bilderna? (NÄr är det bäst att ta bilderna?)
Typ efter ett hårt marklyft/rygg pass. Eller kanske bättre att sola solarium/bastu först?
Fullkontakt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-12, 17:10   #5
tigerofsweden
Fitness4Life
 
tigerofswedens avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Lomma
Inlägg: 6 865
Citat:
Ursprungligen postat av Fullkontakt Visa inlägg
När tänkte du ta bilderna? (NÄr är det bäst att ta bilderna?)
Typ efter ett hårt marklyft/rygg pass. Eller kanske bättre att sola solarium/bastu först?
Innan semesterdieten och när jag är klar Blir om x antal månader, beroende på hur vikten utvecklas.

Kommer sola regelbundet under dieten så att "efter" bilderna kommer bli bra
tigerofsweden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-12, 17:13   #6
Hades
-
 
Hadess avatar
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: Lund
Inlägg: 4 162
Jag tycker det är lättare att få bra bilder med lampa än med dagsljus. En vanlig taklampa kan fungera bra, om den inte är för riktad eller för stark eller för svag. Ställ dig under lampan och ta ett par steg bakåt, ifrån kameran. Målet är alltså att få lampan att ge dig realistiska markeringar/skuggor.
__________________
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.
Hades är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)