Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-12-01, 19:28   #2386
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Stången ser mjukare ut än den Eddie hade, men kanske bara är vinklen som gör det. Han drar dock så snabbt i början att han får ganska mycket whip, måste suga stenpung att den gungar ner såpass mycket mitt i lyftet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-02, 13:59   #2387
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Det blev ju som man trodde. Han failade ju på 480 för några veckor sen, helt orimligt att han skulle göra 500 nu.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 11:35   #2388
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Det blev ju som man trodde. Han failade ju på 480 för några veckor sen, helt orimligt att han skulle göra 500 nu.
Jag lät mig faktiskt bli lurad, trodde att han skulle ta det. Främst så var det nog kronlyftet på 540 kg som ställde till det för mig, tänkte "kan han låsa ut det där så låser han ut 500 kg". Det jag missade att ta hänsyn till är att atleter kan vara fruktansvärt mycket starkare i kronlyft än i mark. T.ex. så har big Z världreskord i hummer tire deadlift med 520 kg. Hans bästa mark är väl i 440-trakterna? Så i efterhand: nej, det var inte så förvånande att han inte fixade 500 kg.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 13:15   #2389
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag lät mig faktiskt bli lurad, trodde att han skulle ta det. Främst så var det nog kronlyftet på 540 kg som ställde till det för mig, tänkte "kan han låsa ut det där så låser han ut 500 kg". Det jag missade att ta hänsyn till är att atleter kan vara fruktansvärt mycket starkare i kronlyft än i mark. T.ex. så har big Z världreskord i hummer tire deadlift med 520 kg. Hans bästa mark är väl i 440-trakterna? Så i efterhand: nej, det var inte så förvånande att han inte fixade 500 kg.
Ja de flesta är mycket starkare i kronlyft. Big Z har som bäst gjort 440kg på WSM 2011 men det var med den helt styva WSM-stången som dessutom har lite lägre upplyft, världsrekordet med den stången är 445kg. I sin prime tror jag Big Z var god för runt 460kg med en deadlift bar men det är såklart bara gissningar.

Tror fortfarande Hafthor har bäst chans på 501kg, hans lyft på 474kg var förhållandevis lätt och om han sparat lite energi och dragit en lättare vikt innan sitt 501kg försök hade det kanske lyckats.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 13:27   #2390
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Hittade en kul gammal tävling, The Highlander Challenge 2008 med bland andra Johannes Årsjö:

rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 23:24   #2391
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-04, 10:36   #2392
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Hittade en kul gammal tävling, The Highlander Challenge 2008 med bland andra Johannes Årsjö:

Sumobrottningen runt minut 45 var fantastiskt rolig att kolla på
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-04, 21:29   #2393
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Claerence körde ett push pull meet med kort förberedelse. Blev 170 kg bänk och 325 kg mark, sumo.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 10:41   #2394
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Någon som vet varför Isabella Von Weissenberg inte är med på EM i Styrkelyft?
Hon blev precis av med WR i böj.

De två damerna som leder -72an ser ut som dom har mer hår på bröstet än mig..

Ida Rönn är 4a efter böjen.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 13:57   #2395
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Någon av er som följer Pavlo Nakonechnyy?

22 år, gjorde 410,275,390. Bommade djupet på några högre böjar och blev av med biceps på 415 mark.

https://youtu.be/lqkhhXKkNWU?t=106
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 14:19   #2396
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Jag tror absolut att han kan bli vinna-VM-bra. Om han sadlar om helt till styrkelyft och nöter bara de momenten så kommer han garanterat öka mycket. De 5 bästa resultaten i -105 (junior inräknad eftersom den var bättre än öppen) 862.5, 857,5 855 840 840
Claerences träningstotal var som sagt 846 kg. I den är 200 kg bänkpress inräknad. Den tror jag att han får svårast att matcha på tävling men å andra sidan kan han nog dra mer i mark och lyfta mer i böjen.

Skriver detta eftersom att Norling totalade 887,5 kg ju på EM. Så det är inte osannolikt att nivån du och jag diskuterade åker upp över 900 kg nästa eller nästnästa år

På tal om Claerence och därmed mångsidiga atleter så ska snart Jujimufu köra en SL-tävling. Han verkar också ha sadlat om till sumo och det ser så jävla flawless ut. Han är mycket kortare samt en miljon gånger starkare i benen jämfört med mig men blir ändå avundsjuk på hur naturliga hans sumomark ser ut.

Det är inte helt osannolikt att han böjer 300 kg och markar 315 kg på den tävlingen. Bänken har han inga nutida videos på, hans tng-pb är 184 kg. En perfekt tävling och han skulle kunna vara och nosa på 800 kg-gränsen totalt. Inte illa för en sån extrem mångsysslare som honom.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 14:27   #2397
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Mitt armbrytningsintresse har inte svalnat för fem öre och jag kollade i helgen på Levan Saginashvilis match i Zloty Tour. Det var många som hade tippat emot honom men han krossade sin motståndare. Gissar att alla inte har koll på honom så kör en googling, det är mer eller mindre den nya Denis Cyplenkov. Ett riktigt jävla freak som ser ut som någon sorts armbrytningsmutant. Har gjort 143x3 i cheatcurls, Denis bästa är 170x1. Finns även video på en någorlunda bekväm bänkpress på 200x7.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 14:36   #2398
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Claerences träningstotal var som sagt 846 kg. I den är 200 kg bänkpress inräknad. Den tror jag att han får svårast att matcha på tävling men å andra sidan kan han nog dra mer i mark och lyfta mer i böjen.

Skriver detta eftersom att Norling totalade 887,5 kg ju på EM. Så det är inte osannolikt att nivån du och jag diskuterade åker upp över 900 kg nästa eller nästnästa år

På tal om Claerence och därmed mångsidiga atleter så ska snart Jujimufu köra en SL-tävling. Han verkar också ha sadlat om till sumo och det ser så jävla flawless ut. Han är mycket kortare samt en miljon gånger starkare i benen jämfört med mig men blir ändå avundsjuk på hur naturliga hans sumomark ser ut.

Det är inte helt osannolikt att han böjer 300 kg och markar 315 kg på den tävlingen. Bänken har han inga nutida videos på, hans tng-pb är 184 kg. En perfekt tävling och han skulle kunna vara och nosa på 800 kg-gränsen totalt. Inte illa för en sån extrem mångsysslare som honom.

Jag är dock lite skeptisk till om Clarence pallar med det enformiga i en SL satsning över tid? Jag har inte kollat så mycket på honom men det krävs ju väldigt mycket engagemang på 3 lyft.

Med Juji's medicinskåp hade jag blivit förvånad med sämre resultat!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 14:42   #2399
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Jag är dock lite skeptisk till om Clarence pallar med det enformiga i en SL satsning över tid? Jag har inte kollat så mycket på honom men det krävs ju väldigt mycket engagemang på 3 lyft.

Med Juji's medicinskåp hade jag blivit förvånad med sämre resultat!
Vilket medicinskåp har han? Och hur ser Clarence medicinskåp ut, han skulle ta medalj i OS om han tävlade, men han gör inte det för att "han inte gillar förbundet" typ.. lol.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 14:55   #2400
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Vilket medicinskåp har han? Och hur ser Clarence medicinskåp ut, han skulle ta medalj i OS om han tävlade, men han gör inte det för att "han inte gillar förbundet" typ.. lol.
Jag säger inte emot dig
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)