Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-30, 11:23   #76
Lillebror
Registered User
 
Lillebrors avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 41
Citat:
Ursprungligen postat av Fatcan Visa inlägg
Nu har ju duravol funnits ute på marknaden ett tag, någon som märkt nån effekt (förutom att man luktar curry) eller är det som väntat, helt verkningslöst?
Vi langar upp nya bilder efter drygt en månad med duravol(på journal då dvs). Personligen hade jag 1-2 veckor när jag knappt rörde mig i vikt men man såg tydliga resultat på att fettmassan förminskades. När det gäller styrkeresultat har jag ökat lite i vissa moment och generellt så ligger jag på lite högre nivå än när jag låg på kalori+.
De största förbättringarna har skett med ryggen, där jag ökat ifrån85kgx6 i latsdrag till 95kgx6, och hantelrodd där jag gick ifrån 41kgx8 till 52kgx8.
Vilket jag tror de flesta skulle vara grymt nöjda med efter att ha gått ner 7kg.

Vi inhandlade 4 nya burkar och planerar att hålla igång deffen tills 30:e mars.
Det är först då man kan se riktiga resultat.
__________________
Din j*vla! ARGHH!!
Lillebror är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-30, 15:06   #77
cocacola
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 23
jag tycker inte att duravol är värt pengarna.har kört med 2 burkar nu. kanske funkar bättre med 3-4 burkar.
men det tänker inte jag ta reda på.
cocacola är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-30, 17:11   #78
ThisIsTheOne
Two Three
 
ThisIsTheOnes avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 5 409
Citat:
Ursprungligen postat av cocacola Visa inlägg
jag tycker inte att duravol är värt pengarna.har kört med 2 burkar nu. kanske funkar bättre med 3-4 burkar.
men det tänker inte jag ta reda på.
Som sagt, det verkar onekligen behövas en jävla massa burkar för att man eventuellt ska märka effekt... Och när en burk går loss på 400 spänn måste man ha mycket pengar i madrassen för att det ska kännas riktigt intressant att chansa.
ThisIsTheOne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-30, 17:21   #79
Whistler
Registered User
 
Whistlers avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Jönköping
Inlägg: 1 808
Vad menar ni med "antal burkar"? Hur många tabletter drar ni egentligen i er per dag?
Det har väl aldrig varit tal om annat än att man skulle fortsätta med det månad efter månad, trodde ni att ni skulle få massa effekt på fyra veckor och sen aldrig behöva ta det mer?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Visa inlägg
Moderatorerna bestämmer från fall till fall. Lev med det och sluta tjafsa.
REN IDROTT

"Dödsknark och nakenchock" - Whistler svälter ihjäl sig (eller någon annan)
Whistler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-30, 17:42   #80
EiseltUK
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 701
Citat:
Ursprungligen postat av Whistler Visa inlägg
Vad menar ni med "antal burkar"? Hur många tabletter drar ni egentligen i er per dag?
Det har väl aldrig varit tal om annat än att man skulle fortsätta med det månad efter månad, trodde ni att ni skulle få massa effekt på fyra veckor och sen aldrig behöva ta det mer?
Jag köpte ett månadskort på gymmet men har inte märkt så mycket. Tänker testa kreatin istället.
EiseltUK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-30, 19:02   #81
young_george
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 544
EisletUK, har ni några planer på att släppa Duravol som inte är i kapslar?
young_george är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-30, 20:37   #82
Lillebror
Registered User
 
Lillebrors avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 41
Citat:
Ursprungligen postat av young_george Visa inlägg
EisletUK, har ni några planer på att släppa Duravol som inte är i kapslar?
Tror inte det är smart, duravol luktar sjukt starkt om det kommer utanför kapslarna. Brorsan fick det på händerna när han råka tappa kapseln i vatten, luktade curry om fingrarna i ett par dagar..(Kul o få det i munnen innan man träffar tjejen etc.)

Visst är priset lite i överkant, tror försäljningen skulle gå bättre om det låg runt 2-300kr per burk, men du får ju ta det i relation med vad du får.. en produkt som får den mest okontrollerande deffen att sluta i inprincip ingen muskelförlust om inte tom muskelökning.


Citat:
Ursprungligen postat av Whistler Visa inlägg
Vad menar ni med "antal burkar"? Hur många tabletter drar ni egentligen i er per dag?
Det har väl aldrig varit tal om annat än att man skulle fortsätta med det månad efter månad, trodde ni att ni skulle få massa effekt på fyra veckor och sen aldrig behöva ta det mer?
Hur menar du nu? effekten skulle på gradligt öka till slutet av första burken och sedan på allvar skilja sig ifrån placebo gruppen, du måste ju minst använda 2 burkar innan du kan ge något betyg på produkten. Sedan kan man ju tycka att det är smart att använda produkten till slutet av deffen såvida den inte är längre än 90dagar(vilket jag vill minnas är säkerställt som utan fara för kroppen)
__________________
Din j*vla! ARGHH!!
Lillebror är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-31, 15:01   #83
cocacola
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 23
Citat:
Ursprungligen postat av Whistler Visa inlägg
Vad menar ni med "antal burkar"? Hur många tabletter drar ni egentligen i er per dag?
Det har väl aldrig varit tal om annat än att man skulle fortsätta med det månad efter månad, trodde ni att ni skulle få massa effekt på fyra veckor och sen aldrig behöva ta det mer?
har käkat 2 burkar har inte märkt ett piss
massa effekter på 4 veckor nej det trodde jag INTE
cocacola är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-31, 15:29   #84
pclillen
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 113
Gillar alla som är så kritiska, märker ni en extrem skillnad av kreatin oxå då i LBM uppgång lr? (bortsett från vattnet då)

Skärpning nu för f*n, basha sönder en produkt för att ni tror att de ska ge samma effekt som t ex aas? .. Vill ni få reda på hur bra det funakr så kör era 2 burkar, rek dos och gör riktiga tester, dvs fett% etc och gå på en ordentlig diet (dvs clean bulk, kontrollerad eller en bra genomtänkt deff?), gå sedan och testa er igen (fett%/kg, vatten%/kg muskel%/kg).
pclillen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-31, 15:37   #85
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Jag är inne på min andra burk av Duravol!

Har inga klagomål eller biverkningar av följade: curry- smak/lukt, muskelkramper eller svårigheter att svälja dem.

För min del så fick jag resulatat redan efter några dagar i och med en ökad insulinkänslighet och ett oerhört mer kontrollerat blodsocker!

Har ett Hba1c som visar på att det har en positiv inverkan på mitt blodsocker, då det skillde sig signifikant mellan mitt förra prov och detta. Föjer som sagt upp detta i nuläget med ytterligare prover i marsmånad. Det innebär att jag har långtids värden innan jag började samt efter en månads användning och efter ca. tre månaders användning!

Har noterat en bättre uthållighet och styrka emot slutet av min första burk. Slutade med PWO i och med att jag började med Duravol, la även av med Cissus och kör nu enbart kreatin monohydrat 10gram direkt efter mina pass!

Är väldigt nyfiken på om det finns fler diabetiker som använder Duravol och upplever samma effekt.

Ligger på 3 kapslar om dagen, väger 100kg - 190cm lång! Jag är positiv till mycket positiv till denna produkt och kommer som det ser ut nu att fortsätta med den då effekterna på mitt blodsocker är så enormt bra!
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-31, 17:31   #86
young_george
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 544
Citat:
Ursprungligen postat av pclillen Visa inlägg
Gillar alla som är så kritiska, märker ni en extrem skillnad av kreatin oxå då i LBM uppgång lr? (bortsett från vattnet då)

Skärpning nu för f*n, basha sönder en produkt för att ni tror att de ska ge samma effekt som t ex aas? .. Vill ni få reda på hur bra det funakr så kör era 2 burkar, rek dos och gör riktiga tester, dvs fett% etc och gå på en ordentlig diet (dvs clean bulk, kontrollerad eller en bra genomtänkt deff?), gå sedan och testa er igen (fett%/kg, vatten%/kg muskel%/kg).

Vad menar du, ska man vara okritisk mot en produkt som kostar 400kr i månaden och vars enda studie är betald av företaget som säljer den?

Kreatin därimot har en bevisad effekt i en mängd studier
young_george är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-31, 21:24   #87
Alexx
Inte så deffad
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 78
Citat:
Ursprungligen postat av pclillen Visa inlägg
Gillar alla som är så kritiska, märker ni en extrem skillnad av kreatin oxå då i LBM uppgång lr? (bortsett från vattnet då)

Skärpning nu för f*n, basha sönder en produkt för att ni tror att de ska ge samma effekt som t ex aas? .. Vill ni få reda på hur bra det funakr så kör era 2 burkar, rek dos och gör riktiga tester, dvs fett% etc och gå på en ordentlig diet (dvs clean bulk, kontrollerad eller en bra genomtänkt deff?), gå sedan och testa er igen (fett%/kg, vatten%/kg muskel%/kg).
Om ett tillskott i den här prisklassen gett mig noll effekt efter 1,5 månad på rek maxdos så tycker jag mig ha rätt att basha det utan att behöva gå till fabror doktor, ja.

Kreatin ökar styrkan märkbart, vilket även marknadsföringen för detta påstår att det gör, och hade jag nu ökat i LBM borde jag väl märka någon förändring i styrkan också?
Alexx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-31, 22:04   #88
pclillen
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av Alexx Visa inlägg
Om ett tillskott i den här prisklassen gett mig noll effekt efter 1,5 månad på rek maxdos så tycker jag mig ha rätt att basha det utan att behöva gå till fabror doktor, ja.

Kreatin ökar styrkan märkbart, vilket även marknadsföringen för detta påstår att det gör, och hade jag nu ökat i LBM borde jag väl märka någon förändring i styrkan också?
Behöver inte vara så, jag vet att kreatin har mkt studier bakom sig och det säger jag inget om så MEN ni märker ju ingen skillnad i spegeln?

Och jag har kört creapure, skit monohydrat etc och inte märkt någon speciell ökning, så jag tycker kreatin är en skitprodukt (och ja jag har tränat till och från ett tag, visserligen inte seriöst så många år).

Styrka och muskelmassa hör samman, absolut m,en det måste inte heller vara så. Tycker dock synd om dig om du inte märkt nån effekt alls, jag menar gymmar du för underhåll, bygga eller deffa? ... (Jag ökar då iaf styrkan även om jag inte intar sådana tillskott och satsar på att bygga).
pclillen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-31, 22:53   #89
young_george
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 544
Citat:
Styrka och muskelmassa hör samman, absolut m,en det måste inte heller vara så
Duravol har marknadsförts som ett tillskott som ökar muskelmassan och eventuell styrkeökning är ett resultat av detta, inte tvärt som Kreatin, där ökning i muskelmassa är ett resultat av eventuell styrkeökning.
young_george är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 00:10   #90
EiseltUK
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 701
Citat:
Ursprungligen postat av young_george Visa inlägg
Duravol har marknadsförts som ett tillskott som ökar muskelmassan och eventuell styrkeökning är ett resultat av detta, inte tvärt som Kreatin, där ökning i muskelmassa är ett resultat av eventuell styrkeökning.
Jag skulle nog egentligen beskriva Duravol som en fettförbrännade med muskeluppbyggande egenskaper nu när vi fått lite mer praktiskt erferenhet. Tycker att det över lag verkar som att de som går på diet samtidigt är mer nöjda än de som bulkar... kan ju i o f bero på att man märker skillnaden tydligare under diet.
EiseltUK är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)