Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-11-23, 17:02   #46
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Visst. Men vad tycker du själv?

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-23, 17:04   #47
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Visst. Men vad tycker du själv?

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Har inte sett den ens.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-23, 17:06   #48
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Har inte sett den ens.
Och ändå länkar du till en video som sågar filmen? Intressant.

"Asså dom som har sett den säger att den är såhär och såhär, vilket jag inte håller med om"

Viskleken är kul. För övrigt ganska lik kritiken av Jordan Peterson som jag själv deltar i. Och inte läst annat än utdrag av. En kompis "glömde" vederbörandes bok hos mig. Så nu ska jag söka ta mig igenom så mkt som möjligt.

Senast redigerad av d1anny2 den 2019-11-23 klockan 17:10.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-23, 17:34   #49
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Och ändå länkar du till en video som sågar filmen? Intressant.

"Asså dom som har sett den säger att den är såhär och såhär, vilket jag inte håller med om"

Viskleken är kul. För övrigt ganska lik kritiken av Jordan Peterson som jag själv deltar i. Och inte läst annat än utdrag av. En kompis "glömde" vederbörandes bok hos mig. Så nu ska jag söka ta mig igenom så mkt som möjligt.
Vad menar du? Jag säger ju inte att jag håller med om ett ord i filmklippet som jag länkar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-23, 17:35   #50
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vad menar du? Jag säger ju inte att jag håller med om ett ord i filmklippet som jag länkar.
Nä. Du säger inget. Underförstått stöttar du inlägget. Eftersom du inte säger något. Så tolkar jag det.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-23, 17:40   #51
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Nä. Du säger inget. Underförstått stöttar du inlägget. Eftersom du inte säger något. Så tolkar jag det.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Okej.

Jag är nyfiken; är det något i filmklippet som jag länkade som du anser är felaktigt? Eller är du bara av princip emot att man länkar filmklipp som är kritiska mot filmer man inte har sett?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-23, 18:58   #52
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Okej.



Jag är nyfiken; är det något i filmklippet som jag länkade som du anser är felaktigt? Eller är du bara av princip emot att man länkar filmklipp som är kritiska mot filmer man inte har sett?
Njaa. Inte så direkt. Men jag menar att eftersom detta är en tråd som i mångt och mycket rackar ner på filmen så framstår det som enkelt att haka på med ytterligare ett negativt klipp. Den varma sköna känslan av att tycka som andra. Utan att ha belägg för den egna uppfattningen.

Detta har jag drivit för långt. Men det jag tycker ligger i den riktningen.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-05, 21:10   #53
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Joe Rogan Experience #1393 - James Wilks & Chris Kresser - The Gamechangers Debate




Kan vara värt en lyssning
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-05, 21:27   #54
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Hur löjligt än dokumentären må vara så är ju alla människor som ska ge sin åsikt om den och "såga den" efteråt snäppet värre.

Ja dokumentären var dålig, men det var väl väntat. Var ju en liknande dokumentär för ett par år sedan om socker (Jag postade om den här http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=231082 ), blev det en sån här stor sak av det då? Nej. Och hur många pratar om eller kommer ihåg den dokumentären idag? Ingen.

Bästa vi kunde gjort hade varit att bara konstaterat att den var dålig och sen släppt det, men alla går igång så jävla hårt idag på att få synas&höras samt ge sin åsikt på saker.

Jag har på känn att det kommer komma en ny sån här dokumentär om ett par år som handlar om typ aspartam eller något. Efterföljt av 300 "experter" som ska ge sin syn på saken på varenda media plattform känd för mänskligheten.

Senast redigerad av Bärsärk den 2019-12-05 klockan 21:28.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-05, 21:33   #55
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Hur löjligt än dokumentären må vara så är ju alla människor som ska ge sin åsikt om den och "såga den" efteråt snäppet värre.

Ja dokumentären var dålig, men det var väl väntat. Var ju en liknande dokumentär för ett par år sedan om socker (Jag postade om den här http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=231082 ), blev det en sån här stor sak av det då? Nej. Och hur många pratar om eller kommer ihåg den dokumentären idag? Ingen.

Bästa vi kunde gjort hade varit att bara konstaterat att den var dålig och sen släppt det, men alla går igång så jävla hårt idag på att få synas&höras samt ge sin åsikt på saker.

Jag har på känn att det kommer komma en ny sån här dokumentär om ett par år som handlar om typ aspartam eller något. Efterföljt av 300 "experter" som ska ge sin syn på saken på varenda media plattform känd för mänskligheten.
Mmm. Lite som om hela internet skulle flockas för att i veckor såga en femåring för sin bristande hittepå-version av evolutionsteorin.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-05, 21:46   #56
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
så många randoms som inte tränar i min bekantskapskrets har sett den och tycker att den är bra. Fattar inte varför de frågar mig om jag har sett den, är knappast någon som bryr sig om kost.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 05:41   #57
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Den sägs dock ha lyckats få många människor att äta mer veganskt. Väl utfört.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 07:00   #58
akAn
crackoholic
 
akAns avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 173
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Den sägs dock ha lyckats få många människor att äta mer veganskt. Väl utfört.
Är det positivt då? Att folk går över till en vegansk diet baserad på felaktig kunskap och får b12-brist med nervskador, hjärnskador och anemi som följd?
akAn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 08:16   #59
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av akAn Visa inlägg
Är det positivt då? Att folk går över till en vegansk diet baserad på felaktig kunskap och får b12-brist med nervskador, hjärnskador och anemi som följd?
Hehe. För det finns belägg för att minskat köttintag är kass för hälsan? Hallå. Att driva saker för långt är skadligt för hälsan. Att återgå till en köttkonsumtion motsvarande femti år sen tror jag skulle göra allt och alla gott. Det köttet man sedan äter ska vara av god kvalitet. Topp of the line.

Sen vad filmen försöker förmedla är en annan sak. Säger de någonstans att man ska leva på linser blott och enbart? Kanske. Men min hjärna funkar fortfarande, och därmed omdömet.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 15:50   #60
akAn
crackoholic
 
akAns avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 173
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Hehe. För det finns belägg för att minskat köttintag är kass för hälsan? Hallå. Att driva saker för långt är skadligt för hälsan. Att återgå till en köttkonsumtion motsvarande femti år sen tror jag skulle göra allt och alla gott. Det köttet man sedan äter ska vara av god kvalitet. Topp of the line.

Sen vad filmen försöker förmedla är en annan sak. Säger de någonstans att man ska leva på linser blott och enbart? Kanske. Men min hjärna funkar fortfarande, och därmed omdömet.
Du sa veganism i ditt inlägg och veganer måste få i sig b12 från tillskott eller fortifierade livsmedel för att undvika brist. Att många inte äter tillräckligt med frukt och grönsaker stämmer också, men det är ett annat ämne.
akAn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)