Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-04-18, 18:14   #6046
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 618
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Jag håller inte med! Var tvungen att dra en frisk tand i veckan i en månad när jag fick tandställning som kiddo. Det var fruktansvärt för att tandläkaren var klen och fick rycka och bända ordentligt mot min käke innan varje tand for loss.
Nä, tack vet jag en steroidstinn karl som tandläkare. De borde ha som krav att klara CoC #2 åtminstone för att ens få jobbet.
Å andra sidan, ska de finlira i käften på en slipper man gärna att tandläkaren har korvfingrar av all greppträning.
Man är helt enkelt aldrig nöjd med tandläkare oavsett kön. Väldigt jämställt.
Det är där käkkirugen kommer in i bilden.

Hade en kvinnlig tandläkare med stor bröst när jag var ung, hon pressade dem jämt i mitt ansiktet när hon sträckte sig efter saker. Det var trevligt.
Ett Orm är inte uppkopplad  
Gammal 2018-04-19, 08:04   #6047
TomasB
Registered User
 
TomasBs avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 568
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag håller med barnet. En tandläkare skall vara kvinna, mellan 50-60 och väldigt fysiskt oattraktiv. Med behaglig röst, omhändertagande personlighet och prata med mig som jag vore ett litet skrämt barn.
Helt enig! Med tillägget att jag är ett skrämt barn hos tandläkaren.
__________________
All the things I really like to do are either illegal, immoral, or fattening. /Alexander Woollcott (1887-01-19 – 1943-01-23)
TomasB är inte uppkopplad  
Gammal 2018-04-19, 11:29   #6048
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Jag har frågat det här förut, på olika forum till olika människor, men inte fått svar jag känner mig nöjd med. Ofta blir det ett slags cirkelresonemang med att gör man så är man inte feminist, så därför finns inget samband, dvs "Inte en sann skotte"-argumentet.

Varför är män som är uttalade feminister så överrepresenterade som sexualförbrytare? Mindre såväl som större brott, riktade mot kvinnor.

Det finns tusen olika indicier som pekar på det här sambandet, men varför talar ingen annan än några "högertroll" om detta?

Är det feminismen som ideologi som skapar detta beteendet hos feministiska män, eller söker sig den typen av män till feminism?

Vill ni ha tydliga kända exempel så varsågod: Janne Virtanen, Harvey Weinstein, Youtubaren Onision, Youtubaren skepticalfeminist, Lars Ohly.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-04-19, 11:54   #6049
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Varför är män som är uttalade feminister så överrepresenterade som sexualförbrytare? Mindre såväl som större brott, riktade mot kvinnor.
Män som är uttalade feminister tenderar att ha haft låg sociosexual status under sina normativa år och kan därför varken hantera makt eller ett nej på ett sedligt sätt. Och människor är ju kända för att projicera på andra vad de själva bär på. I.e alla män är som "jag" är så stackars kvinnor.

Senast redigerad av Klein den 2018-04-19 klockan 11:58.
Klein är inte uppkopplad  
Gammal 2018-04-19, 12:36   #6050
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag har frågat det här förut, på olika forum till olika människor, men inte fått svar jag känner mig nöjd med. Ofta blir det ett slags cirkelresonemang med att gör man så är man inte feminist, så därför finns inget samband, dvs "Inte en sann skotte"-argumentet.

Varför är män som är uttalade feminister så överrepresenterade som sexualförbrytare? Mindre såväl som större brott, riktade mot kvinnor.

Det finns tusen olika indicier som pekar på det här sambandet, men varför talar ingen annan än några "högertroll" om detta?

Är det feminismen som ideologi som skapar detta beteendet hos feministiska män, eller söker sig den typen av män till feminism?

Vill ni ha tydliga kända exempel så varsågod: Janne Virtanen, Harvey Weinstein, Youtubaren Onision, Youtubaren skepticalfeminist, Lars Ohly.
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Män som är uttalade feminister tenderar att ha haft låg sociosexual status under sina normativa år och kan därför varken hantera makt eller ett nej på ett sedligt sätt. Och människor är ju kända för att projicera på andra vad de själva bär på. I.e alla män är som "jag" är så stackars kvinnor.
Hehe, detta ligger ganska nära den känsla man får av dessa "män"/soy boys. Weinstein undantagen han tillhör inte denna kategori öht skulle jag säga.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2018-04-19, 13:05   #6051
Stompa
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 9
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag har frågat det här förut, på olika forum till olika människor, men inte fått svar jag känner mig nöjd med. Ofta blir det ett slags cirkelresonemang med att gör man så är man inte feminist, så därför finns inget samband, dvs "Inte en sann skotte"-argumentet.

Varför är män som är uttalade feminister så överrepresenterade som sexualförbrytare? Mindre såväl som större brott, riktade mot kvinnor.

Det finns tusen olika indicier som pekar på det här sambandet, men varför talar ingen annan än några "högertroll" om detta?

Är det feminismen som ideologi som skapar detta beteendet hos feministiska män, eller söker sig den typen av män till feminism?

Vill ni ha tydliga kända exempel så varsågod: Janne Virtanen, Harvey Weinstein, Youtubaren Onision, Youtubaren skepticalfeminist, Lars Ohly.
Vad grundar du du detta påstående på? Är det bara känslan då fått från enskilda publikationer eller finns det statistik på det? Genuint intresserad.
Stompa är inte uppkopplad  
Gammal 2018-04-19, 13:48   #6052
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Stompa Visa inlägg
Vad grundar du du detta påstående på? Är det bara känslan då fått från enskilda publikationer eller finns det statistik på det? Genuint intresserad.
Jag grundar det på att jag ser ett tydligt samband. Men bara jag och några andra högertroll verkar se sambandet. Det finns mig veterligt ingen statistik eller "källa på det" vilket jag finner trist men inte konstigt. Jag tror det är uppenbart för nästan alla, men av någon anledning är det något man inte petar i och utreder.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-04-19, 14:41   #6053
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag grundar det på att jag ser ett tydligt samband. Men bara jag och några andra högertroll verkar se sambandet. Det finns mig veterligt ingen statistik eller "källa på det" vilket jag finner trist men inte konstigt. Jag tror det är uppenbart för nästan alla, men av någon anledning är det något man inte petar i och utreder.
Ska man vara intellektuell ärlig så är troligtvis taket där något anses vara "sexuella trakasserier" betydligt lägre inom feministkretsar. Vilket betyder att det inte är så tydligt som man kan tycka.

Men fenomenet "beta-orbiter" som vi får kalla flertalet manliga feminister är ingen myt, baserat på deras beteende. Dåligt självförtroende och konflikträdsla är ingen lek.

Slutligen, vi kommer få se mer anklagelser i framtiden. Delvis för att det faktiskt förekommer sexuella trakasserier, samt delvis för att en viss typ av kvinna har fått klart för sig att det är ett effektivt maktinstrument.
Det går att läsa polisrapporten om Cissi Wallins "våldtäkt" på flera ställen på nätet. Läs den och bilda din egen uppfattning om läget. Finns en risk att Virtanen hur slemmig han än var, har offrats på godhetens altare.

Och troligtvis flera.
Vinter är inte uppkopplad  
Gammal 2018-04-19, 14:56   #6054
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Ska man vara intellektuell ärlig så är troligtvis taket där något anses vara "sexuella trakasserier" betydligt lägre inom feministkretsar. Vilket betyder att det inte är så tydligt som man kan tycka.

Men fenomenet "beta-orbiter" som vi får kalla flertalet manliga feminister är ingen myt, baserat på deras beteende. Dåligt självförtroende och konflikträdsla är ingen lek.

Slutligen, vi kommer få se mer anklagelser i framtiden. Delvis för att det faktiskt förekommer sexuella trakasserier, samt delvis för att en viss typ av kvinna har fått klart för sig att det är ett effektivt maktinstrument.
Det går att läsa polisrapporten om Cissi Wallins "våldtäkt" på flera ställen på nätet. Läs den och bilda din egen uppfattning om läget. Finns en risk att Virtanen hur slemmig han än var, har offrats på godhetens altare.

Och troligtvis flera.
Beta-orbiter är ett fantastiskt roligt uttryck. Mycket träffande!
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2018-04-19, 15:07   #6055
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Ska man vara intellektuell ärlig så är troligtvis taket där något anses vara "sexuella trakasserier" betydligt lägre inom feministkretsar. Vilket betyder att det inte är så tydligt som man kan tycka.

.
Jag tror att taket faktiskt är betydligt högre, inte lägre, för feministmän med inflytande eller vad man skall säga.

Hur länge höll Ohly på innan han outades? Snubben med "köttfri måndag"? Soran? osv. Jo, i åratal.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-04-19, 15:23   #6056
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Många gamla vänstermänniskor är inte så mycket feminister, något de försöker bli kanske eller säger sig vara.
Vad gäller yngre så tror jag att speciellt i Sverige, där feminsm, hbqt och könsneutralitet bakas ihop till en "PK" grej, blir för mycket för de flesta att hantera då de inte heller vet någontig om det. Det blir bara att de får en trång ruta att röra sig på. Och när de sedan får lite alkohol, i sig så kanske det brister...
Är man mer macho så är man ju för de flesta fel ute redan som sådan, vare sig man är en trakasserare eller inte. Samma sak för en kvinna, kanske?
Jag har aldrig lagt någon vikt vid det men har blivit sextrakasserad åtminståne 3ggr i Sverige av kvinnor när jag var yngre.
Hemi är inte uppkopplad  
Gammal 2018-04-19, 15:36   #6057
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Den nya sortens feminister är ofta medelklass eller överklass, stora miljonlägenheter och bra jobb på stora företag/media. Drar in miljonbelopp från statliga uppdrag. Men på nått sätt är de fortfarande de minst privilegierade i samhället.

Det sticker i ögonen på många arbetarklass folk, speciellt invandrar-tjejer. Där hittar du också många av debattörerna som argumenterar emot.

Det är egentligen inget konstigt att många inom socialdemokraterna dras till SD.
Vinter är inte uppkopplad  
Gammal 2018-04-19, 15:45   #6058
Fredron
Det är oklart
 
Fredrons avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 981
Artikel om utvecklingen i Norge där de tidigare lagstadgat att kvinnor ska kvoteras in i styrelser.
https://timbro.se/smedjan/kvoterings...r-lara-sig-av/
Fredron är inte uppkopplad  
Gammal 2018-04-19, 16:58   #6059
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Kika på mötet vid svenska akademin, så förstår ni vad jag menar med dagens feminister. Flertalet namnkunniga feministiska knytblus-aktivister har samlats vid torget, i en folkmassa.

Ett antal Nalin Pekgul (S) bara kan drömma om att samla som stöd för arbetarklassens kvinnors problem i utanförskapsområden. Om hon nu inte blir nedtystad för att hon blir obekväm.

Därför har jag ingen respekt för många feminister, bland de värsta hycklarna i samhället.
Vinter är inte uppkopplad  
Gammal 2018-04-19, 19:00   #6060
JacobHeitmann
Registered User
 
JacobHeitmanns avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 1 355
__________________
Frukterianen på Anabola
Instaderp
JacobHeitmann är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)