Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-08-05, 20:35   #10381
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Jag skulle hävda att män generellt bör kunna se sina magrutor utan ansträngning, det är det normala. Att det genomsnittliga idag inte är normalt/sunt är en annan femma.

Nu menar jag inte heller att alla som inte ser sina magrutor hela tiden ska späka sig, utan mer att det nya utgångsläget är att vara en fetknopp.

Edit:
Efter en granskning så ser jag att det här kan missuppfattas rejält, jag formulerade mig som en kratta och är för trött för att komma på något bättre.

__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.

Senast redigerad av ApexProcyon den 2017-08-05 klockan 20:43.
ApexProcyon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-05, 20:59   #10382
knooox
Registered User
 
knoooxs avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 509
Jag får uppfattningen av att många som inte tränar anser det vara sunt att bära runt på lite extra fettvikt snarare än att ha en kropp där magrutorna syns utan att man spänner sig. Jag tycker tvärtom, frågan är vem som har en skev inställning egentligen.
knooox är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-08, 06:32   #10383
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Gissar att du kommer se svinbra ut uttorkad på bakfyllan. Kör du på med festandet så gissar jag att du går upp ett par kilon och ser lite slappare ut när du kommer tillbaka till jobbet. 92,1 gissar jag på.

Skickat från min D5803 via Tapatalk
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg

Du går från 89,4 till 94,5

Trevlig semester !
Vägde mig i morse istället eftersom att jag glömde att göra det i går. 89,6 kg visade vågen, gick därmed mer eller mindre +/- 0 kg över semestern.

Jag höll inte igen med festandet(i snitt tre "festtillfällen"/vecka) men var bra på att vara sansad med käket samt träna kontinuerligt, även när jag var bakfull. Det hjälper nog rätt mycket att jag inte är så intresserad av mat(i alla fall om man jämför med många andra). Sedan har jag helt tappat suget för att bli riktigt jävla proppmätt, nöjer mig oftast när jag känner mig belåten.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-08, 08:54   #10384
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Fortsätter att gå ner runt 0,5kg i veckan även på min nya högre matbudget, så tror nog jag ligger kvar här ett tag till och ser om det planar ut något. Nya målet ligger på 69,9kg vilket är 3kg bort. Inget datum satt för när det ska nås, liggar kvar och gottar mig på 2500kcal per dag och fortsätter neråt så länge som det går.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-08, 11:00   #10385
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Kroppsvikt antagligen runt 78kg på 182. Löjligt lätt att deffa, aptiten är konstig efter 10 dagars festande. Lyckades köra lite kroppsviktsövningar då iaf och verkar ha bibehållit och tappat fett. Står mig jättelänge på typ 120g havregryn. Kämpar för att få i mig 2500 kcal per dag. Antar att man märker när kroppen inte vill ned lägre i fett, så bara att köra på antar jag.

Senast redigerad av smerk den 2017-08-08 klockan 11:03.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-08, 11:12   #10386
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Kroppsvikt antagligen runt 78kg på 182. Löjligt lätt att deffa, aptiten är konstig efter 10 dagars festande. Lyckades köra lite kroppsviktsövningar då iaf och verkar ha bibehållit och tappat fett. Står mig jättelänge på typ 120g havregryn. Kämpar för att få i mig 2500 kcal per dag. Antar att man märker när kroppen inte vill ned lägre i fett, så bara att köra på antar jag.
Havregryn, mjölk och lingonsylt är något jag typ unnar mig till efterrätt när jag har kalorier kvar :P

Ska kanske prova att köra en större mängd, typ som du med 120g till lunch i morgon. Har ett paket gryn här på kontoret, och slänga på en grilladkycklingfile till det, och kanske några hundra gram frukt och se hur jag står mig på det, blir dock närmare 1000 kcal :/
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-08, 11:36   #10387
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Havregryn, mjölk och lingonsylt är något jag typ unnar mig till efterrätt när jag har kalorier kvar :P

Ska kanske prova att köra en större mängd, typ som du med 120g till lunch i morgon. Har ett paket gryn här på kontoret, och slänga på en grilladkycklingfile till det, och kanske några hundra gram frukt och se hur jag står mig på det, blir dock närmare 1000 kcal :/
Ett tips som går fort att göra är 120g finmald havregryn, blanda med en eller två krossade bananer och tillsätt 250ml mjölk eller sojamjölk som jag kör. Fortfarande mätt av det från i morse och innehåller 500kcal.


Något helt annat, må vara ytligt och löjligt då jag antagligen är yngst här. Men märker ni stor skillnad med kvinnor vid deff? Bara några kilo ned har gjort att jag får massa komplimanger, när jag tidigare haft svårt med kvinnor. Typ det som gav störst motivation, återigen så är jag antagligen yngst här
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-08, 16:20   #10388
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Ett tips som går fort att göra är 120g finmald havregryn, blanda med en eller två krossade bananer och tillsätt 250ml mjölk eller sojamjölk som jag kör. Fortfarande mätt av det från i morse och innehåller 500kcal.


Något helt annat, må vara ytligt och löjligt då jag antagligen är yngst här. Men märker ni stor skillnad med kvinnor vid deff? Bara några kilo ned har gjort att jag får massa komplimanger, när jag tidigare haft svårt med kvinnor. Typ det som gav störst motivation, återigen så är jag antagligen yngst här
Hmm, får testa det kanske. Dock gillar jag texturen och smaken av havregrynen, helst råa, men det borde ju funka att göra din "smet" även med icke malda havregryn.

Jag får massa mer blickar på stan och gymmet nu jämfört med tidigare. Dock är det rätt standard att vara hyfsat smal här, bland thailändarna iaf, och många jobbar ju fysiskt så "vanliga arbetare" som jobbar utan tröja går runt och är vaskulära och med sexpack. Däremot är den typiske utlänningen här ofta lite tjockare, så framförallt bland tjejer som gillar vita killar, så får man nog lite fördel.

Är nog en av dom mest i form bland utlänningarna på mitt gym nu vilket är skoj
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 16:54   #10389
Iliyas
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 291
Har fastnat mellan 96-98...
Iliyas är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-08-10, 15:29   #10390
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av Iliyas Visa inlägg
Har fastnat mellan 96-98...
Kanske där du ska ligga då?

Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg


Har kört fokuserat Men's Phsyqique Aesthetics träning i 6½ vecka nu and all i got was this lousy physique to show for it!
Seriöst, poseringsträningen går framåt!
Dieten går exeptionellt bra. Refeedat 9 gånger på första 5 veckorna och nu har jag haft en 8 dagars refeed/dietbreak som gjort bra för både kropp och psyke. Droppade ner till 82.0 kg igår för att carbloada med 1200g CHO inför helgens show (möhippa). Hoppades på att jag skulle vara i bättre form på 82.0 kg, det innebär att jag måste gå lägre ner mot 80-81 kg för att vara stage ready. Ligger i ett bra läge för att lägga i en till växel - synd att jag inte ska tävla i höst!
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-10, 15:34   #10391
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Ett tips som går fort att göra är 120g finmald havregryn, blanda med en eller två krossade bananer och tillsätt 250ml mjölk eller sojamjölk som jag kör. Fortfarande mätt av det från i morse och innehåller 500kcal.

Något helt annat, må vara ytligt och löjligt då jag antagligen är yngst här. Men märker ni stor skillnad med kvinnor vid deff? Bara några kilo ned har gjort att jag får massa komplimanger, när jag tidigare haft svårt med kvinnor. Typ det som gav störst motivation, återigen så är jag antagligen yngst här
Smoothie på havregryn, havredryck, chokladvassle och banan <3

Extern bekräftelse bör ju inte vara din huvudsakliga motivationskälla men kan ses som en trevlig bonus! När man deffar blir man oftast snyggare i ansiktet då käklinjerna kommer fram - och vi vet alla att brudar bryr sig mer om synliga magrutor och definierade armar än hur mycket du markar/böjer. Dessutom blir man mer självsäker när man gått ner lite och det märker det motsatta könet av!
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-10, 16:17   #10392
skogstanke
Registered User
 
skogstankes avatar
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 180
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Smoothie på havregryn, havredryck, chokladvassle och banan <3

Extern bekräftelse bör ju inte vara din huvudsakliga motivationskälla men kan ses som en trevlig bonus! När man deffar blir man oftast snyggare i ansiktet då käklinjerna kommer fram - och vi vet alla att brudar bryr sig mer om synliga magrutor och definierade armar än hur mycket du markar/böjer. Dessutom blir man mer självsäker när man gått ner lite och det märker det motsatta könet av!
låter gott. inga blåbär?
skogstanke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-10, 17:45   #10393
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av skogstanke Visa inlägg
låter gott. inga blåbär?
Nä, men kanel för optimal glykogeninlagring. Blåbär brukar jag ha i mina hallon-banan-ingefära-hallonvasslesmoothies dock!
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-10, 18:54   #10394
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 686
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Nä, men kanel för optimal glykogeninlagring. Blåbär brukar jag ha i mina hallon-banan-ingefära-hallonvasslesmoothies dock!
Fast då blir det ju blåbär-hallon-banan-ingefära-hallonvasslesmoothies.

^^ hrhr
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-10, 19:11   #10395
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av knooox Visa inlägg
Jag får uppfattningen av att många som inte tränar anser det vara sunt att bära runt på lite extra fettvikt snarare än att ha en kropp där magrutorna syns utan att man spänner sig. Jag tycker tvärtom, frågan är vem som har en skev inställning egentligen.
Magrutor utan att man spänner sig? Det kräver ensiffrigt kroppsfett. Aldrig i mitt liv sett någon IRL som har det.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)