Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-05-31, 17:38   #1576
Linnet
Ett steg till!
 
Linnets avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Värmland
Inlägg: 1 578
Citat:
Ursprungligen postat av Toel Visa inlägg
Det blev epic fail angående min strategi, jag missade alla kilometer-skyltar typ :/ Såg 2km, 5km, 8km samt 9km resten såg jag inte. Det gick underbart bra ändå, 49min 11sek, aldrig sprungit så snabbt under träning, blev boosta av alla andra antaligen

Tack för hjälpen iaf, ska ha bättre uppsikt efter km-angivelser nästa gång.
Jag tänkte nog att du skulle lyckas ta dig under 50 med dina träningstider, men bra gjort!
__________________
Idrottspsykolog in training.
Linnet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-31, 19:40   #1577
smürfpücko
Registered User
 
smürfpückos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: sthlm
Inlägg: 142
Citat:
Ursprungligen postat av Mantus Visa inlägg
Hur brukar Midnattsloppet vara organiserat? Hur långt från centralstationen är starten?
Det blir med största sannolikhet så att jag och flickvännen springer den i Sthlm den 23 Aug så det vore roligt att höra lite från de som sprungit förut.
I Sthlm går midnattsloppet den 16:e augusti i år (www.midnattsloppet.com) Banan är förlagd till Södermalm med start utanför Zinkensdamms IP, det är en liten bit från centralstation men enkelt att ta t-banan röd linje till Zinkensdamm (4 stationer från t-centralen). Personligen är jag mycket nöjd med arrangemanget från förra året (förutom för få toaletter vid startomtådet) men det var mitt första och hittills enda lopp så har inte så mycket att jämföra med. Ett tacksamt lopp att springa då det aldrig kan vara några 25-30 grader varmt och det är mycket publik längs hela banan fastän det "bara" är en mil.

Vill väldigt gärna köra loppet i år igen, får se hur löpformen blir bara. behöver putsa till tiden iaf, det är ett som är säkert.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Roger that Visa inlägg
Vilken mat ska man verkligen undvika vid deff?
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Allt du är allergisk mot kan ju vara en bra början. Är du dessutom religiös med väldigt betydelsefulla regler om mat så är det ju bra att följa det också. Det är vad jag kan komma på så här direkt.

Senast redigerad av smürfpücko den 2008-05-31 klockan 19:42.
smürfpücko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 08:58   #1578
machine gun
Triatleten
 
machine guns avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 11 080
Citat:
Ursprungligen postat av Toel Visa inlägg
Det blev epic fail angående min strategi, jag missade alla kilometer-skyltar typ :/ Såg 2km, 5km, 8km samt 9km resten såg jag inte. Det gick underbart bra ändå, 49min 11sek, aldrig sprungit så snabbt under träning, blev boosta av alla andra antaligen

Tack för hjälpen iaf, ska ha bättre uppsikt efter km-angivelser nästa gång.
GRATTIS! Bra jobbat!

Citat:
Ursprungligen postat av Mantus Visa inlägg
Hur brukar Midnattsloppet vara organiserat? Hur långt från centralstationen är starten?
Det blir med största sannolikhet så att jag och flickvännen springer den i Sthlm den 23 Aug så det vore roligt att höra lite från de som sprungit förut.
Jag har aldrig sprungit loppet, men funderar på att göra det i år. Förutsatt att jag inte ska köra Sundbyholmstriaden dagen efter. Jag har dock varit åskådare ett antal år plus att många jag känner sprungit loppet. Det är ett kul arrangemang, ganska jippobetonat. Mycket publik och bra stämning osv. En stor nackdel är dock att det är självseedning, dvs man får själv välja startgrupp när man anmäler sig, vilket innebär att folk hamnar helt fel och det blir väldigt trångt. Kanske inte det bästa loppet om man vill slå PB, men vill man bara göra det som en kul grej är det säkert ett toppenlopp!

Man kan dessutom göra en dubbel och köra Riddarfjärdssimningen på dagen
__________________
Att träna alla muskler i kroppen utom hjärtat är vansinne

It's all about limits: Reaching them, exploring them, exceeding what you thought yours were
machine gun är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-03, 07:45   #1579
Turbonisse
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm/Norrtan
Inlägg: 557
Blev en liten runda idag, löpte bland annat runt Älvsjöstation via hägerstensåsen,telefonplan,liljeholmen,Årstadal etc(14km). Tog mig en funderare medans jag löpte och den visade sig att jag väljer att springa mycket på framfoten, vilket gör att jag får otroliga spänningar i vaderna, är det nya skor som är lösningen på detta eller är det stegträning som gäller?

Känns duktigt skönt att komma tillbaka i löpspåret igen, kände att löpningen redan börjar göra sig gällande i förbättringar när jag cyklar(vilket är min primära "sport".

H/David
Turbonisse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-05, 18:55   #1580
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Funderar på att inhandla en Garmin Forerunner 305. Den är ju lite kostsam... På Tradera säljs nya för 1899:- + 199:- för frakt. Det är enligt mig ett lågt pris. Säljaren har endast positiva omdömen. Säljaren heter Elektronikshop. Någon som har erfarenhet?
(Om man inte får/bör skriva om exempelvis Tradera ber jag moderator ta bort inlägget )
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-05, 19:13   #1581
berra_berra
Registered User
 
berra_berras avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 266
Citat:
Ursprungligen postat av Illustrerade mannen Visa inlägg
Funderar på att inhandla en Garmin Forerunner 305. Den är ju lite kostsam... På Tradera säljs nya för 1899:- + 199:- för frakt. Det är enligt mig ett lågt pris. Säljaren har endast positiva omdömen. Säljaren heter Elektronikshop. Någon som har erfarenhet?
(Om man inte får/bör skriva om exempelvis Tradera ber jag moderator ta bort inlägget )
Jag såg också att det var någon på tradera som sålde, utmärkt service... dock lång leveranstid om jag inte minns fel.

Jag köpte min på http://www.shg.biz/

2230:- Inkl. frakt och allt.

Den kommer hem till mig nu på måndag eller tisdag.
berra_berra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-05, 23:16   #1582
Poxeman
Collecting stars
 
Poxemans avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Floda
Inlägg: 5 759
Jag är också sjukt sugen på att köpa en Garmin... men isåfall beställer jag den på EBAY usa, måste bara klura ut hur mkt tullen skulle gå på.
__________________
Collect some stars to shine for you, but start today, there is only a few.
En Ironman på väg mot nya äventyr...
Citat:
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen Visa inlägg
en joggare på elitnivå
Poxeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-05, 23:19   #1583
Ellis Wyatt
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 203
Så vitt jag vet är det mer ekonomiskt att springa på framfötterna. Jag gör det också, och har inga problem med vaderna. Att rulla på hälarna som vissa verkar förespråka är onaturligt och knappast optimalt.
Ellis Wyatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-05, 23:26   #1584
berra_berra
Registered User
 
berra_berras avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 266
Citat:
Ursprungligen postat av Poxeman Visa inlägg
Jag är också sjukt sugen på att köpa en Garmin... men isåfall beställer jag den på EBAY usa, måste bara klura ut hur mkt tullen skulle gå på.
Det är ingen tull på pulsklockor, men du måste betala 25% i moms.
berra_berra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-05, 23:39   #1585
Poxeman
Collecting stars
 
Poxemans avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Floda
Inlägg: 5 759
Citat:
Ursprungligen postat av berra_berra Visa inlägg
Det är ingen tull på pulsklockor, men du måste betala 25% i moms.
Bor inte i Sverige...
Har kollat på Nya Zeelands tullhemsida men det är rätt mkt tabeller o skit. Ska nog ringa dom i eftermiddag o fråga.
__________________
Collect some stars to shine for you, but start today, there is only a few.
En Ironman på väg mot nya äventyr...
Citat:
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen Visa inlägg
en joggare på elitnivå
Poxeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-06, 00:31   #1586
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
På senare tid har jag funderat på vad jag ska ha en pulsmätare till.

Jag skulle tycka distansfunktionen i exempelvis en Garmin är mycket mer värd än alla pulsslag i världen. Så, någon, varför? Jag behöver inspiration att börja använda min igen.
__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-06, 04:04   #1587
Poxeman
Collecting stars
 
Poxemans avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Floda
Inlägg: 5 759
Jag tycker att det är ganska skönt att kunna ligga på samma ansträngningsnivå oberoende av lutning, (pulsen går ju upp om man kör på i samma hastighet i uppförsbackarna).
Sen är det väl bara ett steg i vägen mot att göra löpning till en prylsport...
__________________
Collect some stars to shine for you, but start today, there is only a few.
En Ironman på väg mot nya äventyr...
Citat:
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen Visa inlägg
en joggare på elitnivå
Poxeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-06, 06:36   #1588
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
På senare tid har jag funderat på vad jag ska ha en pulsmätare till.

Jag skulle tycka distansfunktionen i exempelvis en Garmin är mycket mer värd än alla pulsslag i världen. Så, någon, varför? Jag behöver inspiration att börja använda min igen.
Det är huvudsakligen distansfunktionen jag är ute efter. Dels är det i Gävle precis som på många andra platser så att löpspår är fullständigt felmätta och dels springer/går man ju inte alltid i sådana utan andra rundor. Har mätt med trippmätare på cykel ibland, men det går inte alltid.
Sen måste jag erkänna att prylfreaket i en gärna vill ha en Garmin också...
Inspiration kanske kan fås av att man försöker springa samma sträcka på kortare tid men med lägre snittpuls? (Det är väl det som är bättre kondition?)
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-06, 06:45   #1589
Yankeee
Registered User
 
Yankeees avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 25 295
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
På senare tid har jag funderat på vad jag ska ha en pulsmätare till.

Jag skulle tycka distansfunktionen i exempelvis en Garmin är mycket mer värd än alla pulsslag i världen. Så, någon, varför? Jag behöver inspiration att börja använda min igen.
Att mäta är att veta.
Utan pulsmätare blir du ännu en i raden av håriga motionärer som säger att de "tog i så att de spydde" när de i själva verket anisjoggade med 170 i puls.
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-06, 07:52   #1590
Buken
Banned User
 
Bukens avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Småland->Västervik
Inlägg: 923
Jag ska börja springa mycket nu under sommaren, så jag är i form till nästa MMA säsong. idag sprang jag ett morgonlopp på 4,1km fyfan vad taskigt det gick!! fick tamejsatan gå efter 2,5km :S får ta nya tag!
Buken är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)