Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-10-31, 15:13   #2266
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Eddie drog ju med markdräkt osv, Haftor gjorde ju nästan 501 utan dräkt med sån där banan-stång.
Tänker du på elephant bar? För i så fall är Hafthors bästa prestation 474kg, och han försökte 501kg.

Så du jämför alltså med någon som nästan klarade mer?
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-31, 15:21   #2267
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Tror ni annars att såna där slingshots man lägger runt armbågarna har effekten i bänkpress?
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-31, 15:32   #2268
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Tänker du på elephant bar? För i så fall är Hafthors bästa prestation 474kg, och han försökte 501kg.

Så du jämför alltså med någon som nästan klarade mer?
Ja, jag skrev ju att han nästan klarade mer. Om han hade haft markdräkt hade han garanterat klarat mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Tror ni annars att såna där slingshots man lägger runt armbågarna har effekten i bänkpress?
Mark Bell säger ju att den är bra, så antagligen. Tror inte han skulle marknadsföra den så mycket om den inte var bra.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-31, 15:34   #2269
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg

Mark Bell säger ju att den är bra, så antagligen. Tror inte han skulle marknadsföra den så mycket om den inte var bra.
Haha vet inte om du är ironisk Det är ju hans produkt!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-10-31, 15:35   #2270
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Han tjänar ju dock en del pengar på den. Är nästan 100 på att det är han som tagit fram den och har ägarrättigheter till hela grejen.

EDIT: Pucko2
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-31, 15:40   #2271
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Tror ni annars att såna där slingshots man lägger runt armbågarna har effekten i bänkpress?
Vad för effekt?
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-31, 15:43   #2272
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Vad för effekt?
Om den ger dom där extra 2,5kg. Köpteför typ 10 år sen men har aldrig riktigt använt
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-31, 15:48   #2273
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Om den ger dom där extra 2,5kg. Köpteför typ 10 år sen men har aldrig riktigt använt
2.5kg extra när du inte anv. den eller när du anv. den?

Jag har en slingshot, dock inte Bell's egna utan från något annat märke. Var ett par årsedan jag använde den, jag fick ut en bra bit över 2.5kg. Hade nog 190kg 1RM och minns jag inte fel körde jag ett par reps på typ 230kg. Kan säga att framsida axlar och triceps var ganska möra efter det.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-31, 15:50   #2274
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
https://youtu.be/YzYQ5e3yGds?t=1950


Larry Wheels gör ett försök på 300kg bänk.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-31, 15:51   #2275
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Haha vet inte om du är ironisk Det är ju hans produkt!
Jag vet att det är hans produkt, men jag tror inte att han skulle sälja en produkt som inte var bra när han själv plus typ alla han tränar med använder den hela tiden. Den är ju gammal nu också, inte som att han kom ut med den i somras.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-31, 15:55   #2276
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Jag vet att det är hans produkt, men jag tror inte att han skulle sälja en produkt som inte var bra när han själv plus typ alla han tränar med använder den hela tiden. Den är ju gammal nu också, inte som att han kom ut med den i somras.
Jag säger inte att den är dålig, bara att man kanske inte ska ha produktens skapares marknadsföring av denna som ett argument för att den är bra
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-10-31, 16:11   #2277
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
2.5kg extra när du inte anv. den eller när du anv. den?

Jag har en slingshot, dock inte Bell's egna utan från något annat märke. Var ett par årsedan jag använde den, jag fick ut en bra bit över 2.5kg. Hade nog 190kg 1RM och minns jag inte fel körde jag ett par reps på typ 230kg. Kan säga att framsida axlar och triceps var ganska möra efter det.
Jag menar compression cuff för armbågarna. Det står slibgshot på dom så blev fel.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-31, 16:17   #2278
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag säger inte att den är dålig, bara att man kanske inte ska ha produktens skapares marknadsföring av denna som ett argument för att den är bra
Citat:
Mark Bell säger ju att den är bra, så antagligen. Tror inte han skulle marknadsföra den så mycket om den inte var bra.
Jag antar att du vet vem Mark Bell är, och varför hans ord kanske väger ganska "tungt" när det kommer till bänkpress exempelvis? Jag sa att jag TROR inte att han skulle marknadsföra en dålig bänkpressprodukt (oavsett om han är skaparen eller inte). Det betyder inte att "Mark Bell säger att den är bra, därför är den bra." Men du tror alltså att han skulle göra en dålig produkt, träna med den själv, låta alla han tränar med använda den, få sitt märke godkänt av IPF eller vad det nu är, och sedan fortsätta marknadsföra denna dåliga bänkprodukt, eftersom han vill tjäna pengar på den....?

Senast redigerad av ChuckTesta den 2019-10-31 klockan 16:19.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-31, 16:32   #2279
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Jag antar att du vet vem Mark Bell är, och varför hans ord kanske väger ganska "tungt" när det kommer till bänkpress exempelvis? Jag sa att jag TROR inte att han skulle marknadsföra en dålig bänkpressprodukt (oavsett om han är skaparen eller inte). Det betyder inte att "Mark Bell säger att den är bra, därför är den bra." Men du tror alltså att han skulle göra en dålig produkt, träna med den själv, låta alla han tränar med använda den, få sitt märke godkänt av IPF eller vad det nu är, och sedan fortsätta marknadsföra denna dåliga bänkprodukt, eftersom han vill tjäna pengar på den....?
Haha lugn nu Du skrev "Mark Bell säger ju att den är bra, så antagligen. Tror inte han skulle marknadsföra den så mycket om den inte var bra.". Det var roligt eftersom att 1. Klart att han säger att den är bra, det är hans produkt och 2. Klart han marknadsför den hårt, det är hans produkt. Det är allt. Jag har inga större problem med det du skriver nu när du har lagt ut orden lite, det var bara det första inlägget som var lite roligt. Typ som om någon frågor om Iphone är bra och någon svarar "ja, antagligen, Steve Jobs säger ju att den är bra"
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-11-01, 10:06   #2280
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Haha lugn nu Du skrev "Mark Bell säger ju att den är bra, så antagligen. Tror inte han skulle marknadsföra den så mycket om den inte var bra.". Det var roligt eftersom att 1. Klart att han säger att den är bra, det är hans produkt och 2. Klart han marknadsför den hårt, det är hans produkt. Det är allt. Jag har inga större problem med det du skriver nu när du har lagt ut orden lite, det var bara det första inlägget som var lite roligt. Typ som om någon frågor om Iphone är bra och någon svarar "ja, antagligen, Steve Jobs säger ju att den är bra"
Jaja okej.. Men då håller du med om att slingshot antagligen är bra för att Mark Bell säger det
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)