Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-02-21, 08:14   #31
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av LeBraun23 Visa inlägg
Yes men det där är bra nog. Vet inte om det är värt 130 spänn i månaden dock
130 i månaden?! Damn.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 08:40   #32
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av LeBraun23 Visa inlägg
Yes men det där är bra nog. Vet inte om det är värt 130 spänn i månaden dock
Det där visar väl bara relativa volymen mellan olika muskelgrupper? Jag skulle vilja ha en bild som visar den absoluta volymen för respektive muskelgrupp över tid. I kilogram. Som nedan (från min Gymaholic) fast per muskelgrupp istället för övning. Nu får jag summera visuellt (dessutom ligger Incline dumbbell press där också som inte syns) och det skulle vara skönt att slippa. Iaf det bästa kvittot på att man går framåt tycker jag, åtminstone om man som jag lägger ungefär lika mycket tid på träning år ut och år in.



Obs, jag betalade 140kr för Gymaholic, for life!
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 09:02   #33
Bifftek
Registered User
 
Biffteks avatar
 
Reg.datum: Dec 2016
Inlägg: 140
Citat:
Ursprungligen postat av geoff Visa inlägg
Det där visar väl bara relativa volymen mellan olika muskelgrupper? Jag skulle vilja ha en bild som visar den absoluta volymen för respektive muskelgrupp över tid. I kilogram. Som nedan (från min Gymaholic) fast per muskelgrupp istället för övning. Nu får jag summera visuellt (dessutom ligger Incline dumbbell press där också som inte syns) och det skulle vara skönt att slippa. Iaf det bästa kvittot på att man går framåt tycker jag, åtminstone om man som jag lägger ungefär lika mycket tid på träning år ut och år in.



Obs, jag betalade 140kr för Gymaholic, for life!
Det gör min. Eller är det något annat du är ute efter?
Bifogade bilder
Filtyp: png Screenshot_20200221-090101.png (313.0 KB, 0 visningar)
Filtyp: png Screenshot_20200221-090416.png (93.2 KB, 0 visningar)

Senast redigerad av Bifftek den 2020-02-21 klockan 09:04.
Bifftek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 09:15   #34
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av Bifftek Visa inlägg
Det gör min. Eller är det något annat du är ute efter?
Första bilden ser ut att vara rätt grej. Vilken app är det, och har du någon aning om hur den räknar volym för biceps och triceps? Får du tricepsvolym av bänkpress tex?
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 09:32   #35
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Skulle gjort liknande detta fast med muskelgrupperna

PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 09:47   #36
Bifftek
Registered User
 
Biffteks avatar
 
Reg.datum: Dec 2016
Inlägg: 140
Citat:
Ursprungligen postat av geoff Visa inlägg
Första bilden ser ut att vara rätt grej. Vilken app är det, och har du någon aning om hur den räknar volym för biceps och triceps? Får du tricepsvolym av bänkpress tex?
FitNotes heter den. Den räknar inte in triceps volym när du kör bänkpress, och såvida inte man kör jävligt mycket bänkpress och är svag i triceps så ser jag ingen poäng med att ha tricepsvolymen inkluderad i bröstvolymen eftersom att bänkpress tar avsevärt mer på bröst än triceps.
Bifftek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 10:02   #37
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Jag tycker det kan vara en idé att ha någon slags koefficient för till exempel triceps i bänkpress. Inget jag själv kört med, men känns någorlunda vettigt om man orkar bry sig.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 10:06   #38
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Jag tycker det kan vara en idé att ha någon slags koefficient för till exempel triceps i bänkpress. Inget jag själv kört med, men känns någorlunda vettigt om man orkar bry sig.
Ja, och det finns ju andra övningar där det också borde vara med.. kör du tex. väldigt mycket hantelrodd så får du ju viss bicepsträning.

Vilka muskelgrupper räknar FitNotes på marklyft?
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 10:07   #39
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Jag tycker det kan vara en idé att ha någon slags koefficient för till exempel triceps i bänkpress. Inget jag själv kört med, men känns någorlunda vettigt om man orkar bry sig.

Jag gjorde en träningsapp när jag skulle lära mig programmering och har för mig att det var typ 0,5 set triceps per set press, 0,75 set biceps per drag.

Sköt från höften med siffrorna men jag minns att alla de variablerna drev mig till vansinne på den tiden, för jag ville så klart att man skulle kunna stänga av detta och bara räkna bröst i pressarna om man hellre ville det

Sen är ju frågan med, var drar man gränsen? Ska front delta ha 0,5 set per bänkset med?
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 10:18   #40
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av geoff Visa inlägg
Ja, och det finns ju andra övningar där det också borde vara med.. kör du tex. väldigt mycket hantelrodd så får du ju viss bicepsträning.

Vilka muskelgrupper räknar FitNotes på marklyft?
Precis.

Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Jag gjorde en träningsapp när jag skulle lära mig programmering och har för mig att det var typ 0,5 set triceps per set press, 0,75 set biceps per drag.

Sköt från höften med siffrorna men jag minns att alla de variablerna drev mig till vansinne på den tiden, för jag ville så klart att man skulle kunna stänga av detta och bara räkna bröst i pressarna om man hellre ville det

Sen är ju frågan med, var drar man gränsen? Ska front delta ha 0,5 set per bänkset med?
Jag tycker verkar vettigt, men det får nog individanpassas. Jag har t.ex. generellt haft bra front delts utan specifik träning för muskelgruppen, då enbart från bänkpress i princip. Jag skulle nog satt en högre siffra där en någon som har en sämre muskelutveckling på samma muskel till exempel. Har du smalare grepp när du bänkar? Högre siffra på triceps. Osv.

Grundtanken är god tycker jag.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 10:19   #41
Bifftek
Registered User
 
Biffteks avatar
 
Reg.datum: Dec 2016
Inlägg: 140
Citat:
Ursprungligen postat av geoff Visa inlägg
Ja, och det finns ju andra övningar där det också borde vara med.. kör du tex. väldigt mycket hantelrodd så får du ju viss bicepsträning.

Vilka muskelgrupper räknar FitNotes på marklyft?
Du kan skapa egna muskelgrupper eller ändra befintliga. Jag har lagt Marklyft på "back".

Appen fins som gratisversion.
Bifogade bilder
Filtyp: png Screenshot_20200221-101743.png (275.2 KB, 0 visningar)
Bifftek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 10:27   #42
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av Bifftek Visa inlägg
Du kan skapa egna muskelgrupper eller ändra befintliga. Jag har lagt Marklyft på "back".

Appen fins som gratisversion.
Ja man får väl helt enkelt kompromissa om man inte har stöd för koefficienter. Men "back" på marklyft blir ju väldigt trubbigt.. du får ju alltså ingenting på baksida lår.

Gymaholic har definitivt datat/potentialen för att räkna ut/summera detta, för den har med samtliga musklergrupper som ingår i en viss övning och visar hur pass återhämtad respektive muskelgrupp är baserat på senaste passet.
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 10:30   #43
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Finns det ingen mer app som har "AI-liknande" egenskaper som Sheiko Gold?
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 11:15   #44
trasig
Registered User
 
Reg.datum: May 2016
Ort: Borås
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av LeBraun23 Visa inlägg
Yes men det där är bra nog. Vet inte om det är värt 130 spänn i månaden dock
Ne priset är la lite väl saftigt, men i det priset ingår ju även deras deras "program" dom tar betalt för annars.

Försökt tänka att jag lätt kan spendera 130kr på annat onödigt bajs hehe.
Men ja, det tar imot lite hehe ;p

Får ju försöka supporta med, förstår ju att dom som företag måste försöka
gå runt på nått sätt, reklamintäkter på hemsidan osv kan ju inte vara mycket.
O nu när dom försöker lansera engelsk version o kanske kan få mer användare så kanske även priset kan gå ner får man ju hoppas
trasig är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)