Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-05-27, 11:35   #46
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Men ni blir ju trollade av danny? Eller? Haha, finns väl ingen möjlighet att någon kan mena så korkade saker.
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 11:38   #47
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
"Skit" för att du inte är enig? Du förnekar befintliga strukturer och hur de motverkar förändring?
"Strukturer" är det mest anti-intellektuella koncept som finns och används när allt tänkande abdikerats till förmån för kedjor och knölpåkar.

Citat:
Opartiska i sin nyhetsrapportering ja. Men program är aldrig opartiska. De är blott program. Och SVT har precis som regeringen en progressiv agenda. Som inte faller alla i smaken.
Nämen så bekvämt. Då är det bara köra på med vänstermegafonen och diskriminera hej vilt. Vilken tur att alla tvingas betala för det.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 11:54   #48
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
"Strukturer" är det mest anti-intellektuella koncept som finns och används när allt tänkande abdikerats till förmån för kedjor och knölpåkar.





Nämen så bekvämt. Då är det bara köra på med vänstermegafonen och diskriminera hej vilt. Vilken tur att alla tvingas betala för det.
Vad då anti-intellektuelt. Att systemet har en inbyggd tröghet och vill bevara sig som det är, är det inte uppenbart? Det är vad strukturer kan vara.

Tvingas betala la-la-la. Samma gamla argument utan substans. Ja, du tvingas alltid betala skatt. Och nej, du får personligen INTE välja hur den används. Utan det gör dom som regerar. Alltså inte medborgare i direkt mening. Alltså inte du eller jag.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 12:08   #49
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Vad då anti-intellektuelt. Att systemet har en inbyggd tröghet och vill bevara sig som det är, är det inte uppenbart? Det är vad strukturer kan vara.

Tvingas betala la-la-la. Samma gamla argument utan substans. Ja, du tvingas alltid betala skatt. Och nej, du får personligen INTE välja hur den används. Utan det gör dom som regerar. Alltså inte medborgare i direkt mening. Alltså inte du eller jag.
Nej, det är Gud som bestämt hur världen är ordnad. Är det inte uppenbart?

Samma gamla argument du inte kan besvara med annat än "might makes right".
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 12:10   #50
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Kanske inte så konstigt förresten med tanke på Musikfestivalens tävlingsproducent Karin Gunnarssons politiska sympatier.



Modigt!
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 12:14   #51
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
SVT har blivit helt sjukt att titta på. Ibland undrar jag om de med meningen vill göra en parodi på hela skiten.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 12:20   #52
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Nej, det är Gud som bestämt hur världen är ordnad. Är det inte uppenbart?



Samma gamla argument du inte kan besvara med annat än "might makes right".
Va? Det jag konstaterar är att systemet vi har för representativ demokrati innebär att man personligen inte får lov att välja bland budgetposterna. Det gör de som styr landet som sköter den biten. Är du ute efter att förändra så varsågod

Sedan argumenterade jag för att kvotering kan vara bra och att jag inte har något emot att Mello också gör det.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 12:20   #53
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
SVT har blivit helt sjukt att titta på. Ibland undrar jag om de med meningen vill göra en parodi på hela skiten.
Bästa kanalen! Sen är inte alla program bra. Men de bästa sänds här.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 12:24   #54
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Men ni blir ju trollade av danny? Eller? Haha, finns väl ingen möjlighet att någon kan mena så korkade saker.
Haha. Faktiskt noll på trollskalan från min sida.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 12:24   #55
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 710
Förstår inte riktigt varför de ska kvotera in kvinnor till att skriva låtar, hade ju varit bättre ifall de kvoterade in personer som kan skriva bra låtar istället!
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 12:26   #56
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Haha. Faktiskt noll på trollskalan från min sida.
Inte ens djävulens adokat?

Varför inte försöka lösa den här så kallade strukturella misogynin med några av de andra saker som föreslagits i tråden? Kvotering brukar leda till andra problem och risken finns ju att det blir samma "gubblag" fast med 50% kvinnor istället.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 12:27   #57
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag tycker faktiskt Danny har en poäng. Om ni tror att kreativa verk döms objektivt för sin kvalitet, utan att upphovsperson spelar roll, då är ni rejält ute och cyklar. Speciellt om ni tror att inte könsorganet är viktigt.

Det finns otal exempel från verkliga livet. I högstadiet, t ex, när ingen skrattade när den töntiga killen drog ett skämt, men hela rummet rågarvade en halv dag senare när den coola killen drog exakt samma skämt. Själv lägger jag upp mycket skämt och skämtbilder online; samma skämt kan få tvåtusen gillningar på en sida, men fem på en annan. Var skämtet objektivt roligare på sidan med många gillningar? Vi vet alla att snygga tjejer får mer gillningar av en selfie med orden ”på väg till jobbet” än vad en kille eller ful tjej får av en genial utläggning. Och kolla bara på vilka filmer som blir populärast; skulle ni ärligt talat säga att de är de bästa filmerna som görs på planeten vid tillfället? Ni kanske älskar Twilight, vad vet jag.

Så när Danny påstår att gubbgänget bakom Mello låter sina grabbpolare få sina låtar igenom, medan betydligt bättre låtar skrivna av kvinnor faller bort, då är det mycket möjligt att han har rätt.
Du konkretiserade ungefär det jag tror mig mena. Men folk stirrar sig blinda på kvoteringsbiten, inte vad man försöker bryta upp av gamla ordningar.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 12:29   #58
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Inte ens djävulens adokat?



Varför inte försöka lösa den här så kallade strukturella misogynin med några av de andra saker som föreslagits i tråden? Kvotering brukar leda till andra problem och risken finns ju att det blir samma "gubblag" fast med 50% kvinnor istället.
Där kan du ha rätt. Inte säkert att gubbarna i negativ bemärkelse ryker. De kan mycket väl vara kvar och styra. Men här är det väl enskilda personer eller små grupper som lämnar in låtar? Inte en styrelse som ska blandas ut.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 12:30   #59
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 710
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 12:32   #60
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Där kan du ha rätt. Inte säkert att gubbarna i negativ bemärkelse ryker. De kan mycket väl vara kvar och styra. Men här är det väl enskilda personer eller små grupper som lämnar in låtar? Inte en styrelse som ska blandas ut.
Någon skrev ju tidigare ett förslag i tråden där ingen skulle få lämna in ett bidrag mer än var X:e år, det tycker jag vore mer fair isåfall. Skulle det då fortfarande inte finnas "tillräckligt" många tjejer, varför det nu spelar någon roll, så kanske det helt enkelt inte finns intresse eller kompetens nog i just det fältet på den kvinnliga sidan. Köper inte riktigt att det i dagens Sverige, i en SVT-produktion av alla ställen, skulle förekomma systematiskt förtryck mot kvinnor.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)