Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-02-17, 18:01   #181
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
De jag känner i spelet som gick över till Classic är tillbaka i vanliga nu.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-17, 19:38   #182
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Nu är det ju kul i classic, iaf några veckor tills man tröttnat på BWL

Retail verkar riktigt tråkigt just nu om jag ska vara ärlig. Blizzard recyclar allvarligt 2 zoner från Cataclysm och MoP i en "ny" patch? Riktigt löjligt.

Brorsan raidar lite mythic. Han säger att spelet suger eftersom vissa corruption traits är otroligt obalanserade och att allting är en enda stor RNG. Folk levlar flera karaktärer av samma klass bara för att se vilken som har tur och får bäst corruption items, ungefär som i Legion med legendaries. Han hävdar även att raiden är tråkig, vilket jag inte kan uttala mig om. Snygg och bra lore, men tråkiga encounters.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 14:31   #183
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Server first Nef och hyfsat bra rankade overall. Toppen guild jag har svinroligt i på alla sätt och vis.

Nöjde mig med r10 då AV metan sög röv och ändringarna kom först när jag var nere på r7 igen, inte sugen på att göra om.

Retail verkar horribelt.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 18:03   #184
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Server first Nef och hyfsat bra rankade overall. Toppen guild jag har svinroligt i på alla sätt och vis.

Nöjde mig med r10 då AV metan sög röv och ändringarna kom först när jag var nere på r7 igen, inte sugen på att göra om.

Retail verkar horribelt.
Vilken klass?

Tycker mage varit starka som fan i classic, lite väl överrepresenterade dock så gäller att ha bra gille.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 21:32   #185
xcv
Registered User
 
xcvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 260
Citat:
Ursprungligen postat av PatekPhillipe Visa inlägg
Lite aktivitet i tråden. Har lyckats med en dröm jag haft sen jag började lira WoW 2006.

https://gyazo.com/fd8ab48b632870431c69a166f0bb3385
R14? Satan, grattis!


Min guild plöjde igenom BWL rätt enkelt. Blev lite förvånad över svårighetsgraden. Generellt kändes det väldigt enkelt, och de bossar man trodde skulle bli lite krångliga var de enklaste typ.

Får se hur länge det är kul, men nu är man ju iaf taggad på lite fin ny loot. Behöver bara en sak från MC(Ring of spellpower) och den har inte droppat för oss en enda gång sen första clearen, så börjar tröttna på fruktlösa runs
xcv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 11:36   #186
PatekPhillipe
Registered User
 
PatekPhillipes avatar
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 24
Citat:
Ursprungligen postat av xcv Visa inlägg
R14? Satan, grattis!


Min guild plöjde igenom BWL rätt enkelt. Blev lite förvånad över svårighetsgraden. Generellt kändes det väldigt enkelt, och de bossar man trodde skulle bli lite krångliga var de enklaste typ.

Får se hur länge det är kul, men nu är man ju iaf taggad på lite fin ny loot. Behöver bara en sak från MC(Ring of spellpower) och den har inte droppat för oss en enda gång sen första clearen, så börjar tröttna på fruktlösa runs

Rank 14 och idag hade jag lyckats dra på mig en 7 dagars ban. Tur man blev klar med skiten innan bannen. Hade nog gett upp annars
PatekPhillipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 12:54   #187
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av PatekPhillipe Visa inlägg
Rank 14 och idag hade jag lyckats dra på mig en 7 dagars ban. Tur man blev klar med skiten innan bannen. Hade nog gett upp annars
Varför ban? Vilken server spelar du på?

Jag hann till rank 6 innan de ändrade AV. Känns extremt segt att farma honor nu.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 14:22   #188
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 724
spelar 8.3 och har haft skitroligt! Visions är roliga, M+ är roligt. Har inte testat nya raiden ännu men kommer nog komma närmsta veckorna. Kommer bli att man får starta egna pugs eller försöka gå med I en guild som raidar en gång per vecka!

Utöver det spelar jag lite Layers of fear, Amneisa och Heroes of the storm sporadiskt!
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-20, 06:44   #189
PatekPhillipe
Registered User
 
PatekPhillipes avatar
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 24
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Varför ban? Vilken server spelar du på?

Jag hann till rank 6 innan de ändrade AV. Känns extremt segt att farma honor nu.

Först när jag blev bannad så stod det "botting or third party automation software" men skrev en ticket och undrade vad fan dom håller på med. Då ändrade dom till "exploiting mechaniqs". Precis innan honor cap brukar jag köra lite av för att hamna så nära cappen som möjligt, och det har hänt att man afkat lite för mycket. Visste inte att man kunde bli bannad för att man semi afkar i AV men nu är det som det är.
PatekPhillipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-20, 19:51   #190
Tricklew
W för Vendetta
 
Tricklews avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 155
Citat:
Ursprungligen postat av PatekPhillipe Visa inlägg
Först när jag blev bannad så stod det "botting or third party automation software" men skrev en ticket och undrade vad fan dom håller på med. Då ändrade dom till "exploiting mechaniqs". Precis innan honor cap brukar jag köra lite av för att hamna så nära cappen som möjligt, och det har hänt att man afkat lite för mycket. Visste inte att man kunde bli bannad för att man semi afkar i AV men nu är det som det är.
De började precis rulla ut korta bans för afk i AV, jag förstår alla som gjort det, men är samtidigt glad att blizzard äntligen gör något åt det.

Själv sitter jag på en paladin, fick ner BWL första veckan, några whipes när folk diskuterade sig fram mellan alla olika strategier som finns för bossarna, men förväntar mig att det går smidigare nästa omgång.

Har även en fists/cloth rogue som lubbar runt på en RP server och är allmänt löjlig, väldigt roligt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Sen är väl penis funktion även att fungera som en svamp så att en man med lång penis och rejält ollon kan suga ut den tidigare mannens sperma och lämna sin egen kvar efter akten.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
Tricklew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 07:44   #191
PatekPhillipe
Registered User
 
PatekPhillipes avatar
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 24
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
De började precis rulla ut korta bans för afk i AV, jag förstår alla som gjort det, men är samtidigt glad att blizzard äntligen gör något åt det.

Själv sitter jag på en paladin, fick ner BWL första veckan, några whipes när folk diskuterade sig fram mellan alla olika strategier som finns för bossarna, men förväntar mig att det går smidigare nästa omgång.

Har även en fists/cloth rogue som lubbar runt på en RP server och är allmänt löjlig, väldigt roligt.

Håller med, AV blir bättre utan AFKande och jag är inte arg alls över min ban. Blir oftast en kedje-reaktion då jag ser 5-6 spelare afk i grottan, 5-6 spelare som springer runt i dun baldar och inte gör något, alla mages står i bakgrunden och hard castar frostbolt. Då känner jag bara att jag kan lika gärna afka som 50% av spelarna. Hoppas att AVn är mycket bättre när man kommer tillbaka. Surt som fan att gå från 100% win rate med premade till 1% win rate med pugs. Men enligt våran premade discord så är det folk som köar 5 man och vinner 50% av matcherna. Närmare 14k honor/h, så bannen förde nånting gott med sig iaf.
PatekPhillipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-06, 21:10   #192
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Topp 100 snabbaste BWL clearen i världen!

https://classic.warcraftlogs.com/rep...pe=damage-done
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-11, 12:58   #193
PatekPhillipe
Registered User
 
PatekPhillipes avatar
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 24
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Topp 100 snabbaste BWL clearen i världen!

https://classic.warcraftlogs.com/rep...pe=damage-done
Snyggt
PatekPhillipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-11, 16:31   #194
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av PatekPhillipe Visa inlägg
Snyggt
Tack! Är en del förberedelser, förhoppningsvis kommer vi under 28-29 min nästa försök.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-12, 11:03   #195
PatekPhillipe
Registered User
 
PatekPhillipes avatar
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 24
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Tack! Är en del förberedelser, förhoppningsvis kommer vi under 28-29 min nästa försök.
Tycker det är tråkigt med dmf och wcb pga raidloggande, skönt att det bara är en gång i månaden.
PatekPhillipe är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)