Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-04-17, 13:45   #2971
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 785
Något som börjar bli poppis i Asien, att genomgå operation för att bli längre




Fan, borde det inte gå att göra samma sak fast omvänt. Kapa benet rätt av som dom gör fast på två ställen så man tar bort en bit ben och sedan låta det läka ihop. Tänkte att man gör det på underarmsbenen, halvera fanskapen mer eller mindre. Låta det läka och sedan är det bara att gå till gymmet och sätta nya bänkpress PBn som aldrig förr!

Det måste väl ändå vara möjligt?
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-17, 15:06   #2972
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Det är överarmsbenet du vill korta av. Gärna knäcka lite här och där i bröstkorgen också för lite bättre vinklar.
Prova!
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-17, 16:30   #2973
Familyguy
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 69
Stämmer påståendet att HIIT träning ökar kroppens förbränning ett flertal timmar efter passet?
Familyguy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-17, 16:50   #2974
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Familyguy Visa inlägg
Stämmer påståendet att HIIT träning ökar kroppens förbränning ett flertal timmar efter passet?
Ja.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-26, 06:24   #2975
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Har eleiko eller någon annan tillverkare med motsvarande kvalitet hantelskivstänger som vanliga eleikoviktplattor passar på? Om man t.ex. ska köra tyngre suitcase carries eller dylikt med mer vikt än vad standardhantlarna på gymmet är.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-27, 06:53   #2976
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
För att svara på min egen fråga så finns ju dessa från roguefitness, men hittar ingenstans att köpa i Sverige (kan ju för all del fråga gymmet om de vill köpa in, alt. beställa själv därifrån, men går det att slippa dyrare frakt osv så är det ju trevligt).

Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-27, 07:18   #2977
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Har eleiko eller någon annan tillverkare med motsvarande kvalitet hantelskivstänger som vanliga eleikoviktplattor passar på? Om man t.ex. ska köra tyngre suitcase carries eller dylikt med mer vikt än vad standardhantlarna på gymmet är.
Spud inc har typ remmar med handtag för 58 euro
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-27, 09:05   #2978
azarr
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2016
Inlägg: 289
hoppas denna frågar hamnar rätt nu.

Jag har sedan Ca 2 veckor tillbaka vissa kvällar/nätter fått nån form av kramp i musklerna i benen och vaderna. Inatt var det värre än tidigare. Och undrar vad det beror på att man får dessa kramper? Oftast är det i samband med att jag tränat hårt och mycket och haft bra pass och dagar med träning samt svettats en del.
Är det så att musklerna är trötta/ansträngda och kramperna är pga det eller är det så att att man har brist på nått i kroppen så som salt eller nått?
Kort och gott, vad kan orsaka dessa kramper och varför?!
azarr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-27, 19:29   #2979
stefannn
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Ort: örebro
Inlägg: 1 159
Citat:
Ursprungligen postat av azarr Visa inlägg
hoppas denna frågar hamnar rätt nu.

Jag har sedan Ca 2 veckor tillbaka vissa kvällar/nätter fått nån form av kramp i musklerna i benen och vaderna. Inatt var det värre än tidigare. Och undrar vad det beror på att man får dessa kramper? Oftast är det i samband med att jag tränat hårt och mycket och haft bra pass och dagar med träning samt svettats en del.
Är det så att musklerna är trötta/ansträngda och kramperna är pga det eller är det så att att man har brist på nått i kroppen så som salt eller nått?
Kort och gott, vad kan orsaka dessa kramper och varför?!
Kanske besöka en läkare om du vaknar av kramper på nätterna?
Annars prova drick ordentligt, vätskebrist men även saltbrist, magnesium brist mfl brukar ju kunna ge kramper och är rätt lätt att åtgärda på egen hand!
__________________
nobody is perfect. guess i´m nobody

Member of PIO - Påhittad Internet Organisation

Citat:
Ursprungligen postat av Krampus
Jämt.
Hela min sexuallitet är uppbyggd på skogs-porr.




(Hoppas att denna ska hamna i ngns undertext! )
stefannn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-29, 07:18   #2980
SirreASDF
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Luleå
Inlägg: 204
Citat:
Ursprungligen postat av azarr Visa inlägg
hoppas denna frågar hamnar rätt nu.

Jag har sedan Ca 2 veckor tillbaka vissa kvällar/nätter fått nån form av kramp i musklerna i benen och vaderna. Inatt var det värre än tidigare. Och undrar vad det beror på att man får dessa kramper? Oftast är det i samband med att jag tränat hårt och mycket och haft bra pass och dagar med träning samt svettats en del.
Är det så att musklerna är trötta/ansträngda och kramperna är pga det eller är det så att att man har brist på nått i kroppen så som salt eller nått?
Kort och gott, vad kan orsaka dessa kramper och varför?!
Som Stefann nämner, testa magnesiumtillskott, finns att köpa på ICA/Coop, ett rör med brustabletter. Men även vätske- och eller saltbrist.
SirreASDF är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-29, 13:08   #2981
azarr
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2016
Inlägg: 289
Tack för svaren ovanför.
Magnesium kör jag varje kväll i tillskotts form.
Men troligen salt o vätska som spökat då jag fått dessa kramper, och även trötta/ansträngda muskler. Men har nog kommit på ett bra sätt att undvika det i viss mån genom att ta vätskeersättning dom dagar jag svettas mycket och få in någon form att återhämtnings aktivitet under dagen för just benen!
azarr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-29, 13:50   #2982
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 802
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Något som börjar bli poppis i Asien, att genomgå operation för att bli längre




Fan, borde det inte gå att göra samma sak fast omvänt. Kapa benet rätt av som dom gör fast på två ställen så man tar bort en bit ben och sedan låta det läka ihop. Tänkte att man gör det på underarmsbenen, halvera fanskapen mer eller mindre. Låta det läka och sedan är det bara att gå till gymmet och sätta nya bänkpress PBn som aldrig förr!

Det måste väl ändå vara möjligt?
Hemska saker!
Det där kan inte fungera perfekt i praktiken.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-29, 14:03   #2983
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av exevision Visa inlägg
Hemska saker!
Det där kan inte fungera perfekt i praktiken.
Jo då, det fungerar. Det är dock ett extremt kostsamt ingrepp med lång rehabilitering och mycket smärta efter. https://en.wikipedia.org/wiki/Distraction_osteogenesis
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-29, 14:51   #2984
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 802
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Jo då, det fungerar. Det är dock ett extremt kostsamt ingrepp med lång rehabilitering och mycket smärta efter. https://en.wikipedia.org/wiki/Distraction_osteogenesis
Jo, det "fungerar" säkert, men inte optimalt. Som du skriver måste det vara en massa saker efter operationen som ställer till det.

Det där benet som bara är avkapat och inte sammanfogat på något sätt. Kan inte det ställa till problem? Vid fall eller på något annat sätt får muskeln tryckt snett mot kanten av benet, så borde det smärta?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-29, 21:45   #2985
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 785
Citat:
Ursprungligen postat av exevision Visa inlägg
Jo, det "fungerar" säkert, men inte optimalt. Som du skriver måste det vara en massa saker efter operationen som ställer till det.

Det där benet som bara är avkapat och inte sammanfogat på något sätt. Kan inte det ställa till problem? Vid fall eller på något annat sätt får muskeln tryckt snett mot kanten av benet, så borde det smärta?
"When bone breaks, it naturally regenerates to fix the fracture. Lengthening works by separating the bone and distracting (pulling apart) the bone segments very slowly so that new bone continues to form in the gap."

Edit: Aha nu såg jag vad du menade.

Ja, att ramla får du nog strunta i ett tag.

Senast redigerad av baggard den 2019-04-29 klockan 21:46.
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)