Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Medlemsbilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-07-21, 10:27   #1
Cruceuz
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2015
Inlägg: 178
Resultat efter 12 & 6 månader,vad tycker ni?

Tränat 3 år. Första året var bara trams med kondition och magträning. Andra året föll jag för minimalist tränings experterna,körde massor av tunga squat,mark,bänk och roddar i låga reps. Som ni ser på bilderna så gav detta inte jättebra resultat. Senaste året har jag kört rygg/bröst/ben en gång i veckan och resterande muskelgrupper 2-3 gånger i veckan.

Började förra året bulka i augusti på 62kg. Allting ökade fint,speciellt rygg/ben/rumpa men även mina jättesmå armar lyckades gå från 28 till 34cm i mitten av Juni. Vägde som högst 76kg och kände mig väldigt fet på magen och i ansiktet. Gjorde en mini deff och är nu nere på 71kg och ska börja bulka nästa vecka igen.

Kunde endast ladda upp 5 bilder så därför finns ingen bild på framsidan från 6 månader tillbaka. Har döpt bilderna efter när de är tagna.

Vad tycker ni,är det godkännda resultat?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 12 months front.jpg (66.3 KB, 74 visningar)
Filtyp: jpg 12 months back.jpg (70.8 KB, 49 visningar)
Filtyp: jpg 6 months back.jpg (76.2 KB, 56 visningar)
Filtyp: jpg Current back.jpg (59.9 KB, 56 visningar)
Filtyp: jpg Current front.jpg (69.3 KB, 68 visningar)
Cruceuz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-21, 10:32   #2
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Hur stark är du? Jag skulle säga nja, med bra hjälp hade du kunnat ta dig längre på kortare tid.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-21, 10:46   #3
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 529
Citat:
Ursprungligen postat av Cruceuz Visa inlägg
Tränat 3 år. Första året var bara trams med kondition och magträning. Andra året föll jag för minimalist tränings experterna,körde massor av tunga squat,mark,bänk och roddar i låga reps. Som ni ser på bilderna så gav detta inte jättebra resultat. Senaste året har jag kört rygg/bröst/ben en gång i veckan och resterande muskelgrupper 2-3 gånger i veckan.

Började förra året bulka i augusti på 62kg. Allting ökade fint,speciellt rygg/ben/rumpa men även mina jättesmå armar lyckades gå från 28 till 34cm i mitten av Juni. Vägde som högst 76kg och kände mig väldigt fet på magen och i ansiktet. Gjorde en mini deff och är nu nere på 71kg och ska börja bulka nästa vecka igen.

Kunde endast ladda upp 5 bilder så därför finns ingen bild på framsidan från 6 månader tillbaka. Har döpt bilderna efter när de är tagna.

Vad tycker ni,är det godkännda resultat?
Helt ok !

Svårt det där att bedöma andras träningsresultat. Jag tycker du ska var "nöjd" så långt. Antingen kör du på som du brukar eller så börjar du ta i på riktigt.

Jag finderar själv på detta ibland. Hade du/jag kunna tränat lite hårdare om vi fått gå tillbaka i tiden ? En del dagar kan jag nog svara JA

Du har ifl tagit dig dit du är idag med bra resultat !
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-21, 11:10   #4
Cruceuz
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2015
Inlägg: 178
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Hur stark är du? Jag skulle säga nja, med bra hjälp hade du kunnat ta dig längre på kortare tid.

Jag är inte särskilt stark,förmodligen också det som kanske är problemet. Men främst tror jag att det är maten som satt käppar i hjulet. Första två åren åt jag ca 2000 kcal. Senaste året bulkade jag på 4000 kcal,men det mesta var ren skräpmat och jag räknade inte protein alls.. Även puberteten har gjort sitt då jag nyss fyllde 17, så känner att det är mycket lättare att lägga på muskler nu än för 2 år sedan.

Har nu börjar meal preppa och ska denna gången när jag bulkar ligga på ett mindre överskott dvs ca 3600 kcal och käka ren mat,ingen skräpmat alls. Skadade ryggen för 1.5 år sedan så haft en del problem i knäböj/mark. Drar nu ca 150 mark och 115 knäböj. Marken går bra men kan inte undvika buttwink i böjen så funderar på att byta till frontböj då det känns lättare att hålla bra form. Tar runt 95-100 smalbänk då jag ej kör vanlig bänk.
Cruceuz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-17, 11:54   #5
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Tränar man rent så handlar det om att bli starkare för att bli större, så se till att bli starkare i bänkpress och marklyft, men känn också efter vad som passar dig funkar inte bänk så kör hantelpress för att bli starkare i bänk ändå etc...
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-17, 20:39   #6
poppen11
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 167
Ryggen ser riktigt bra ut! Ser ut som att du skulle fokusera på mage/bål. Hur tränar du dessa?
poppen11 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-17, 21:35   #7
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Skitbra jobbat, du har ökat i muskler utan att öka i fett, vilket sannerligen är en bedrift.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-17, 21:37   #8
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Skitbra jobbat, du har ökat i muskler utan att öka i fett, vilket sannerligen är en bedrift.
Han har precis deffat
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-17, 21:56   #9
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Han har precis deffat
En bedrift att behålla musklerna under deffen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 10:58   #10
Skärpning41
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Ort: Norra Sverige
Inlägg: 55
Jag tänker att om du testat köra tunga basövningar och det inte har fungerat så beror det förmodligen på din kost, ditt sätt att träna, din vila, din teknik eller din kroppstyp.

Gissningsvis en kombination av din kost, ditt sätt att träna och din vila.

Jag tycker det är schyst med en deffad kropp med lagom mycket muskler så jag tycker du har lyckats men det kan bara du avgöra. Beror på ditt mål

Vad jag vet är att det finns inget effektivare sätt att bygga muskler än tunga basövningar och mycket vila, eller rättare sagt - det är ett faktum.

Du har tränat så pass länge och är tillräckligt stark för att kunna köra slut på dig själv med bara basövningar och är du ute efter att bygga maximalt med muskler så råder jag dig att undersöka det sättet att träna igen och se till att göra det rätt.

Vad jag har märkt, jämfört med att "fjanta" runt på gymmet och köra +25 set fördelat på 1,5-2h är att man får en annan känsla i musklerna, man blir inte slut på ett sätt som känns lika tillfredställande, inte utpumpad utan mer.. "överkörd".

Jag har tränat långa pass under flera års tid och det är något tilltalande, jag blev nog mer beroende av den känslan, att gå till gymmet och träna slut på mig. När man kör basövningar och tungt så upplever jag att man belastar hela sitt system mer, en annan trötthet, man får passa sig så man inte kör för mycket failure på hög vikt/få reps- t.ex squats och marklyft. Nervsystemet tar då mer stryk än nödvändigt och man får inte något av de extra tunga seten. Många verkar köra omvänd pyramid, ett tungt set 4-6, vila 3-5min , droppa vikt 10% för varje påföljande set och inte köra mer än 6-10 set på ett pass. Jag har testat lite olika och att börja med det tyngsta setet känns bäst och det är lättare att hålla koll på sin styrka. Jag tror att du skulle öka betydligt mer om du tränar så, äter rent, vilar minst varannan dag och prickar dina dagliga kalorier/macros.

Men alla är ju olika, bara min syn på det..
Skärpning41 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 16:15   #11
Skorpio76
Registered User
 
Skorpio76s avatar
 
Reg.datum: Aug 2017
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 44
Mycket bra! Fem hantlar!
__________________
Novice Pethead
Skorpio76 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)