Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-11, 21:53   #151
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
Älskar glass och skulle nog kunna trycka närmare 10 byttor B&J på en kväll, men det finns så mycket annat gott att äta också, tänk på det när man har sånna här enstaka tillfällen att äta precis vad och hur mycket man vill!
Den tanken har slagit mig, men hur jävla gott är egentligen nånting överhuvudtaget när man redan tryckt i sig ett kg glass? Visst, glassen är väl fortfarande god även om man inleder med en dubbelinbakad pizza, men knappast tvärtom. Därefter tar det halva dagen innan man verkligen kan njuta av en till god måltid. Och den tiden har man inte. Utmaningen går ut på att svälja kalorier under ett fönster på typ 18 timmar (vakna tidigt, frukost 06:00 och sista sleven 00:00). Enbart frukosten kommer att vara en njutning. Resten gäller det bara att försöka förenkla. Och där föreställer jag mig att glass är lättare att fortsätta tvinga i sig än mycket annat som måste spjälkas länge i magsäcken. En pizza blir en degklump som ligger kvar fem timmar. Ett par byttor B&J sprutar man ut på andra sidan inom loppet av två timmar.

Ja, jag tror på glassen. Möjligt att man kan krydda det hela med något kg energirika nötter? Har dock för mig att nötter mättar alldeles för bra.


Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Det är lätt att säga hur enkelt det skulle vara att äta så och så mycket innan man gett sig in på det, särskilt om man är lite hungrig och kanske gått på deff innan. Men när man kommit några tusen kcal in är man inte lika sugen längre. Det märkte jag när jag provade äta 10k.

Efter 5 byttor glass kanske man blir lite less, sen börjar man fundera över om det verkligen är värt det att trycka resten om njutningen har försvunnit?
Den sista utmaningen lyckades jag övervinna ikväll. Hade fått nog efter 14 skivor Gräddad Längtan och hade 4-5 skivor kvar i påsen. Men jag hade gett mig fan på att en gång i livet lyckas äta en hel limpa. Då var det inte längre svårt att motivera sig till att fortsätta. En så mäktig milstolpe skulle inga kväljningskänslor i världen få ta ifrån mig. Så jag tror helt klart jag har vad som krävs för att inte vika ner mig när glassen börjar smaka margarin.

Sen är det absolut så att man blir illamående mot slutet av varje session och kommer behöva vila ett par timmar innan man mular vidare mot nästa kväljningsvåg.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2018-05-11 klockan 21:56.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)