Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2008-07-10, 17:38   #46
FannyRonkainen
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 053
Bilder!

Här kommer två bilder från januari -08 Så här såg man tydligen ut då Detta var innan jag börja deffa.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Biffbilder 002.jpg (37.1 KB, 255 visningar)
Filtyp: jpg Biffbilder 022.jpg (34.5 KB, 260 visningar)
FannyRonkainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-10, 20:10   #47
Mr_T
Registered User
 
Mr_Ts avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå/Halmstad
Inlägg: 1 176
Citat:
Ursprungligen postat av FannyRonkainen Visa inlägg
Tror att jag är rädd för att sänka vikten i knäböj, eftersom jag tidigare har chockat mig själv med att vara stark i den övningen, tyckte jag iaf=) Kommer ihåg att jag hade mycket bra teknik när jag var uppe på 75-80 kg här hemma innan jag flyttade till Halmstad. Sen i höstas var tekniken bra oxå har jag för mig, men i vissa perioder såsom nu då tappar jag tekniken helt och blir stressad osv. Ändå ska jag envisas med att hålla kvar vikten. Fattar inte riktigt varför just denna övning påverkar mig så mycket?! Kan ju sänka i andra övningar när det inte går bra..

Svaret på din fråga blir att när tekniken går dåligt då sjunker nog självförtroendet och jag känner mig som en klenis. Men jag vet att jag måste öva mer teknik, så jag få helt enkelt skärpa till mig och öva teknik! Måste nog hålla lite distans till böjen oxå, därför försöker jag att inte köra den året runt..

Behöver er hjälp att fixa till tekniken..
.

Yes, risken är ibland att man blir lite osäker och det är alltid svårt att se sig själv när man utför rörelsen. Jag och Sparven kommer att hjälpa dig med en teknik som funkar å sen så kan du köra järnet med passning utan att behöva oroa dig

Jag och Sparven korrigerar varandra jämt o ständigt, ibland gör man konstiga saker utan att själv tänka på det

Starka Militärpressar bruden . Yes ni får höra av er innan Halmstad så står vi redo, man bor ju på Bolmen nu, men jag kan gå ut till Laholmvägen vid SATS.

Inga bilder på efter deffen???

/Mr
__________________
Min Träningsjournal
Tränar på Friskis och Svettis och LuleaAK
Mr_T är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-10, 20:55   #48
FannyRonkainen
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 053
Stark i militärpress?

Citat:
Ursprungligen postat av Mr_T Visa inlägg
.

Yes, risken är ibland att man blir lite osäker och det är alltid svårt att se sig själv när man utför rörelsen. Jag och Sparven kommer att hjälpa dig med en teknik som funkar å sen så kan du köra järnet med passning utan att behöva oroa dig

Jag och Sparven korrigerar varandra jämt o ständigt, ibland gör man konstiga saker utan att själv tänka på det

Starka Militärpressar bruden . Yes ni får höra av er innan Halmstad så står vi redo, man bor ju på Bolmen nu, men jag kan gå ut till Laholmvägen vid SATS.

Inga bilder på efter deffen???

/Mr

Det är bra att ni stöttar mig Jaså ni tycker jag är stark i militärpress?! Det vet jag inte.. hrm..
Jo jag skulle lägga in bilder på de också, men då stängdes internet av så jag ska prova snart igen, promise =)
Vi hör av oss när vi är på G, kommer förmodligen glömma att du flyttat också:P
FannyRonkainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-13, 12:38   #49
FannyRonkainen
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 053
Ben/Rygg

Ben/Rygg pass
Knäböj 3*8 50 kg (övar tekniken därför höjer jag inte mer)
Raka marklyft 3*8 70 kg
Marklyft 3*8 70 kg
Smal rodd 3*8 40kg
Sittande hantelpress 8, 5, 6 12kg, 14kg, 14kg
Kabelcross 3*8 25kg
Pressa ner i maskin 8, 6, 8 20kg, 25kg, 22,5kg
Crunch på bänk 3*8 32,5kg

Ganska nöjd med passet, krummade ryggen lite på de sista repsen i marklyften. Det är tufft att köra de tre tunga övningarna efter varandra, men samtidigt är de bra svettigt och härligt jobbigt när man tar i så man mår illa. Knäböjen kändes bra idag, teknikmässigt, dock gjorde det ont i höger knä när jag gick typ 90 grader och längre ner i början men de försvann lite sen.. Tror inte det är någon fara. Samma sak med axlarna inte idag med förra träningen kändes det tufft och kände att risken för att skada vänster axlen hängde över mig. Kan det kanske ha å göra med att jag träna hela kroppen 3 ggr/vecka? Att de blir för mycket..? hrm.. får utvärdera efter nästa vecka och se hur de känns då.
Behöver fler övningar för att triceps ska få ordentlig med träning, en övning är för lite! Bröst känns bra och en magövning till skulle inte skada, dock bli träningen för lång om jag ska lägga till fler övningar tycker jag.
Känns inte som att helkroppspass passar mig riktigt, men ska vänta med att dömma efter nästa vecka. Kanske känns bättre nästa vecka..

Idag firar jag och Emil 4 år tillsammans så det blir picnic med älsklingen på något hemligt "smultronställe" som han har hört talas om:P Vattenfall och grejer? hrm.. Aja vi får se =) Ska vara fint sägs de.. Nu duschen och ikväll blir det fin middag och massage Myyyys
FannyRonkainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-13, 13:15   #50
Fultjack
Registered User
 
Fultjacks avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Boden
Inlägg: 3 224
Grattis till 4 år tillsammans

3 helkroppspass i veckan kan vara ganska mycket faktiskt. Du kan ju prova köra halvkropp annars, fast ändå hålla det på 3 pass / vecka.
Eller 1 helkroppspass och 2 halvkroppspass i veckan. Bara fantasin som sätter gränser Kör hårt
__________________
6:a CBB+178cm LP 2008
7:a FitnessFive Ystad 2009
Lic. Personlig Tränare
Lic. Fystränare
Blogg: http://mixedcorner.shapemeup.se/
Fultjack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-13, 17:21   #51
FannyRonkainen
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 053
Citat:
Ursprungligen postat av Fultjack Visa inlägg
Grattis till 4 år tillsammans

3 helkroppspass i veckan kan vara ganska mycket faktiskt. Du kan ju prova köra halvkropp annars, fast ändå hålla det på 3 pass / vecka.
Eller 1 helkroppspass och 2 halvkroppspass i veckan. Bara fantasin som sätter gränser Kör hårt

Tack så mycket Ja jag ska prova att köra 2 halvkroppspass i veckan v.30-33 så jag får se hur de känns med. Än så länge känns de nog bäst såsom jag kört innan med 4 splitt, 2 löpning i veckan och en vilodag. Trevligt att höra av dig förresten
FannyRonkainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-13, 19:21   #52
Fultjack
Registered User
 
Fultjacks avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Boden
Inlägg: 3 224
Det låter bra

Haha jag är bra på att hålla mig undan från folk, dyker upp när man minst anar det
__________________
6:a CBB+178cm LP 2008
7:a FitnessFive Ystad 2009
Lic. Personlig Tränare
Lic. Fystränare
Blogg: http://mixedcorner.shapemeup.se/
Fultjack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-13, 19:28   #53
Mr_T
Registered User
 
Mr_Ts avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå/Halmstad
Inlägg: 1 176
Grattis än en gång på 4-årsdagen

Tanken med helkroppspass är enligt mig att du inte kör ut kroppen på samma sätt som ex en 4-split (mindre återhämtningstid), så du kommer inte få samma extrema trötthet/träningsvärk efter passet i exempelvis triceps. Men visst, helkropp är jobbigt och inget för whimps.

/Mr
__________________
Min Träningsjournal
Tränar på Friskis och Svettis och LuleaAK
Mr_T är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-13, 19:37   #54
Fultjack
Registered User
 
Fultjacks avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Boden
Inlägg: 3 224
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_T Visa inlägg
Grattis än en gång på 4-årsdagen

Tanken med helkroppspass är enligt mig att du inte kör ut kroppen på samma sätt som ex en 4-split (mindre återhämtningstid), så du kommer inte få samma extrema trötthet/träningsvärk efter passet i exempelvis triceps. Men visst, helkropp är jobbigt och inget för whimps.

/Mr
VIsst är det så. Men samtidigt om man jobbar 5 dagar i veckan och ska köra 3 helkroppspass så känns det som att återhämtningen kan bli lite lidande, jag hade inte pallat med det iaf
__________________
6:a CBB+178cm LP 2008
7:a FitnessFive Ystad 2009
Lic. Personlig Tränare
Lic. Fystränare
Blogg: http://mixedcorner.shapemeup.se/
Fultjack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-13, 20:45   #55
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
Håller med Mr.T där. I ett helkroppspass ska du inte köra dig helt slut i varje set och varje övning och ablosut inte till failure. Annars blir det jädrigt segt snabbt och överträning som resultat.

Fördelen med 4 split som ger mycket vila är att du kan köra skiten ur muskeln varje pass. Vissa tänder ju på spykänslan och att hjärtat nästan bryter sig ur bröstkorgen. Well i do
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-13, 21:59   #56
FannyRonkainen
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 053
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk Visa inlägg
Håller med Mr.T där. I ett helkroppspass ska du inte köra dig helt slut i varje set och varje övning och ablosut inte till failure. Annars blir det jädrigt segt snabbt och överträning som resultat.

Fördelen med 4 split som ger mycket vila är att du kan köra skiten ur muskeln varje pass. Vissa tänder ju på spykänslan och att hjärtat nästan bryter sig ur bröstkorgen. Well i do
"Vissa tänder ju på spykänslan och att hjärtat nästan bryter sig ur bröstkorgen." Jo samma här Oftast iaf.. Känns bättre att få ta ut sig helt, men variation är ju samtidigt bra. Känner att jag kör ganska hårt i varje fall raka mark, mark och andra rygg övningar, men vi får väl se hur de känns efter nästa vecka.. Hinner väl inte känna sig övertränad redan då.. Kommer nog bli jobbigt att löpa imon efter dagens pass + ingen stretching på de..
Nej, nu kallar Emil
FannyRonkainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-14, 21:50   #57
Mr_T
Registered User
 
Mr_Ts avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå/Halmstad
Inlägg: 1 176
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk Visa inlägg
Håller med Mr.T där. I ett helkroppspass ska du inte köra dig helt slut i varje set och varje övning och ablosut inte till failure. Annars blir det jädrigt segt snabbt och överträning som resultat.

Fördelen med 4 split som ger mycket vila är att du kan köra skiten ur muskeln varje pass. Vissa tänder ju på spykänslan och att hjärtat nästan bryter sig ur bröstkorgen. Well i do
Jag förstår precis vad du menar! Samtidigt så får man en ganska bra spykänsla och puls med ett pass med marklyft, knäböj, Bänkpress, militärpress, Dips.

SL:e tror jag har mer en rutin av att köra igenom kroppen flera gånger i veckan med olika intensiteter, ex knäböj 3ggr på en vecka, men givetvis med varierad intensitet.

Helkropps/halvkroppspass kan göra nytta i sina perioder, dock så får man vara sparsam med övningarna. Tror att de kan göra stor nytta i tunga perioder, kanske man splittar lite för hårt då. Alla typer av upplägg har sina fördelar, dock så behöver inte den ena vara bättre än den andra. Jo, man kan gräva ner sig hårt i ämnet

/Mr
__________________
Min Träningsjournal
Tränar på Friskis och Svettis och LuleaAK
Mr_T är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-15, 10:45   #58
FannyRonkainen
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 053
Hattigt

Citat:
Ursprungligen postat av Mr_T Visa inlägg
Jag förstår precis vad du menar! Samtidigt så får man en ganska bra spykänsla och puls med ett pass med marklyft, knäböj, Bänkpress, militärpress, Dips.

SL:e tror jag har mer en rutin av att köra igenom kroppen flera gånger i veckan med olika intensiteter, ex knäböj 3ggr på en vecka, men givetvis med varierad intensitet.

Helkropps/halvkroppspass kan göra nytta i sina perioder, dock så får man vara sparsam med övningarna. Tror att de kan göra stor nytta i tunga perioder, kanske man splittar lite för hårt då. Alla typer av upplägg har sina fördelar, dock så behöver inte den ena vara bättre än den andra. Jo, man kan gräva ner sig hårt i ämnet

/Mr
Jag tycker att det blir så "hattigt" när man ska köra helkroppspass, dvs. att man går från den ena muskelgruppen till den andra och de blir ingen riktig följd på ngt vis. Känner sig mest lite småtrött i hela kroppen jämföreslevis med en 4 splitt med ben en gång i veckan och man då inte kan gå efteråt
FannyRonkainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-15, 11:02   #59
FannyRonkainen
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 053
Gårdagens pass

Löpning, långa intervaller
Uppvärmning med puls runt 150, 4 min.
Intervall: 2min högt tempo puls ~170-180
Varvat med 2min lägre tempo(typ nedvarvningstempo) puls ~155-170
Intervaller till klockan stod på 30 min, dvs. 7st. hög- och 6st. låg intervaller.
Hade inte vila mellan alltså utan rörde på fötterna hela tiden.
Nedvarvning, först lugn jogg och sista lilla biten snabb gång ~15 min.

Bra träningsvärk i rygg efter söndagens pass, allmänt stel i benen. För en gångs skull hade jag träningsvärk i underarmar också Beror förmodligen på att remmarna på SATS är så där så dem höll på att glida av och jag tappa nästa stången vid de sista repsen i varje set på marklyften, men kul att ha träningsvärk också
Passet var jobbigare än jag trodde. Som vanligt är jag lite mesig ibörjan och provar på för att sedan visa riktig kämparglöd i slutet. Tog dessutom någon runda att veta vilket tempo man skulle hålla eftersom jag inte kört denna typ av intervaller innan. I slutet var det bra jobbigt, så jag är nöjd=) Nu vet jag ju så kan köra på hårdare nästa. Hade från början tänkt att ligga på ~150 i puls under låg intervall och helst 175 eller mer under hög intervall, det var svårare än jag trodde för pulsen hinner ju inte sjunka till 150 på 2 min så det blev ganska högintervallträning, vilket inte gör ngt för mig eftersom jag orkade hela träningen Ju hägre desto bättre!

Pulsklockan visar:
Maxpuls: 182/91% av max
Medel: 161/80% av max
492 kcal varav 45 % var fett
Passet varade i 45 min.
Enligt klockan höll jag lätt tempo i 9 min, medel i 13 min och hårt i 23 min.
FannyRonkainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-16, 13:25   #60
FannyRonkainen
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 053
Axlar/Mage-passet

Axlar/Mage
Utfall 3*8 41kg
Brett latsdrag 3*8 40kg, 42,5kg, 45 kg
Framåtlutande omvänd flies 3*8 4kg, 5kg, 5kg
Militärpress 12, 8, 7 22kg, 25kg, 25kg
Bänkpress 3*8 32,5kg
Dips 5, 8, 5
Bicepshantelcurl, snedbänk 3*8 9kg
Crunch på bänk 3*8 30kg
Sneda crunch fårn latsdragen 3*8 20kg, 25kg, 25kg

Gick ganska bra under passet förutom att jag fick känningar i v. axel under bänkpressen och fegade lite på dipsen eftersom jag aldrig kört det innan(förutom i maskin) och att axlen var lite kass. Men de var ganska kul med dips annars. Måste nog vila axlen lite eller köra lättare. Kul att man höjde i militärpressen också=) Kändes bra.

Snart åker jag till Tyringe igen för att jobba natt hela helgen. MONEY MONEY MONEY! Ska dessutom klara av 2 helkroppspass i Tyringe, får se hur de går.
Ska prova lägga upp lite bilder igen när jag kommer hem, fungerar tyvärr inte här i halmstad, internet stängs av, av ngn konstig anledning

Later!
FannyRonkainen är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)