Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-10-17, 22:09   #295546
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Jag har sån ångest över vad jag ska studera hösten 2019. Dags att bestämma mig strax.

Din utbildning låter underbar. Slipper man läsa, ha tentor och är man bara i naturen för att sedan försörja sig som fjällvandrare?
Nu fick jag det kanske att låta som att företagsekonomi inte är ngt vi håller på med på min utbildning men vi har faktiskt salstenta i det på torsdag nästa vecka, dagen efter fjällturen. Sånt är dock en försvinnande liten del av utbildningen jämfört med all paddling, vandring, klättring, isklättring, terrängsjukvård, forspaddling, skidåkning och toppturande vi får göra. Helt fantastiskt är det faktiskt, har haft typ en skoldag jag inte har varit nöjd med. Tanken är att man ska bli vildmarks- eller äventyrsguide i slutändan, och ha verktygen för att överleva i denna ganska tuffa säsongsvarierade bransch, inte ogärna genom ett eget företag.

Ska dock sägas att utbildningen är rätt tuff, inte minst psykiskt (”hallå hej o välkomna här är en grund och stenig men kraftig fors med vattenfall i slutet vänligen hoppa i och öva forssimning, tänkt på att inte ställa er upp för då bryter ni av smalbenen och trycks ner under vattnet och drunknar”)
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-18, 04:54   #295547
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Apostle var ju usel. Dåligt berättat, dåligt skådespelat, dåligt klippt och dåliga specialeffekter
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-18, 06:41   #295548
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 713
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Måste ändå älska yrkeshögskolan. Min hemtenta är att planera en fjälltur inom ett givet geografiskt område och sedan utföra den solo må-ons nästa vecka utan tält eller kök (kommer vara minusgrader på nätternas och snöregna hela dagarna med 17m/s i byarna). Dessutom är all terräng svårframkomlig fjällhed eller sankmark med skurar av björkskog

Slår är en salstenta i företagsekonomi iaf ^^
Utbildar du dig till lapp?

Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Jag har sån ångest över vad jag ska studera hösten 2019. Dags att bestämma mig strax.
Hundmassör

Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Apostle var ju usel. Dåligt berättat, dåligt skådespelat, dåligt klippt och dåliga specialeffekter
Jag kan rekommendera Seinfeld tror inte att jag har gjort det tidigare.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-10-18, 11:36   #295549
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 713
Testar lite nya knep och försöker sätta lite press på bemanningsföretagena. Får se hur det går
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-10-18, 15:09   #295550
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Jag kan rekommendera Seinfeld tror inte att jag har gjort det tidigare.
Bara ett tiotal gånger
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Testar lite nya knep och försöker sätta lite press på bemanningsföretagena. Får se hur det går
Benpress, axelpress, militärpress? Du måste vara specifik

Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-18, 15:11   #295551
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 713
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Bara ett tiotal gånger

Benpress, axelpress, militärpress? Du måste vara specifik :smash.:

Okej, inte tillräckligt många gånger alltså

Meh, tokis

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-10-18, 15:32   #295552
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Jag har en dålig dag idag. Jag misslyckades med allt jag föresatt mig och avslutade med att misslyckas med middagen. Som bestod av att värma rester från igår. Nu behöver jag en lätt utmaning så jag slipper känna mig inkompetent hela dagen.

Sudoku eller korsord?
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-18, 16:18   #295553
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 713
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag har en dålig dag idag. Jag misslyckades med allt jag föresatt mig och avslutade med att misslyckas med middagen. Som bestod av att värma rester från igår. Nu behöver jag en lätt utmaning så jag slipper känna mig inkompetent hela dagen.

Sudoku eller korsord?
Baka en blåbärspaj, för du är duktig på att baka

Har inte heller haft någon jättebra dag. Jag ska be till gubben där uppe att den kommande fredagen blir lika bra som förra fredagen \o/
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-10-18, 16:28   #295554
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Baka en blåbärspaj, för du är duktig på att baka

Har inte heller haft någon jättebra dag. Jag ska be till gubben där uppe att den kommande fredagen blir lika bra som förra fredagen \o/
Jag gillar hur du tänker

Gubben som bråkar med mig hela tiden? Dra honom i skägget när du ser honom och säg åt honom att vara snäll
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-18, 16:47   #295555
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-18, 17:12   #295556
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Måste ändå älska yrkeshögskolan. Min hemtenta är att planera en fjälltur inom ett givet geografiskt område och sedan utföra den solo må-ons nästa vecka utan tält eller kök (kommer vara minusgrader på nätternas och snöregna hela dagarna med 17m/s i byarna). Dessutom är all terräng svårframkomlig fjällhed eller sankmark med skurar av björkskog

Slår är en salstenta i företagsekonomi iaf ^^
Den där soloturen är inte att leka med "dont try that shit att home kids!"

Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Nu fick jag det kanske att låta som att företagsekonomi inte är ngt vi håller på med på min utbildning men vi har faktiskt salstenta i det på torsdag nästa vecka, dagen efter fjällturen. Sånt är dock en försvinnande liten del av utbildningen jämfört med all paddling, vandring, klättring, isklättring, terrängsjukvård, forspaddling, skidåkning och toppturande vi får göra. Helt fantastiskt är det faktiskt, har haft typ en skoldag jag inte har varit nöjd med. Tanken är att man ska bli vildmarks- eller äventyrsguide i slutändan, och ha verktygen för att överleva i denna ganska tuffa säsongsvarierade bransch, inte ogärna genom ett eget företag.

Ska dock sägas att utbildningen är rätt tuff, inte minst psykiskt (”hallå hej o välkomna här är en grund och stenig men kraftig fors med vattenfall i slutet vänligen hoppa i och öva forssimning, tänkt på att inte ställa er upp för då bryter ni av smalbenen och trycks ner under vattnet och drunknar”)



Känner spår av avundsjuka!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-18, 18:13   #295557
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 713
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag gillar hur du tänker

Gubben som bråkar med mig hela tiden? Dra honom i skägget när du ser honom och säg åt honom att vara snäll


Ska försöka ta ett bra snack me han!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-10-18, 18:39   #295558
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 713
Äh, jag får ta underskottet nästa vecka. Mått för kasst idag för att inte äta mycket
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-10-18, 19:33   #295559
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Underskott är överskattat. Hellre träna mer så man kan äta mer. Jag tycker du ska unna dig lite fluff och glass och så hoppas vi på en riktigt bra fredag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-18, 19:49   #295560
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 713
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Underskott är överskattat. Hellre träna mer så man kan äta mer. Jag tycker du ska unna dig lite fluff och glass och så hoppas vi på en riktigt bra fredag.
Det blev iallafall några mackor, tre bars och lite mörk choklad

Nu kan jag säkert dipsa till mig ett pers imorgon!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)