Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlingar/Tävlingsförberedelser - tips och tricks m.m.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-10-09, 12:20   #1
Zoxyz
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2022
Inlägg: 1
Första tävling som junior - Alströmerpokalen och SM eller Luciapokalen?

Hej

Det är första gången jag är på forumet så ni kan gärna undvika forumsspecifika förkortningar, tack!

Jag är 18 år och funderar på att tävla i Classic physique nästa år. Därför undrar jag om ni skulle rekommendera att jag tävlar i alströmspokalen lite sisådär kondition och sen fullt peakad till sm eller endast tävla i Luciapokalen istället? Eller om ni rekommenderar något annat helt och hållet?

Vore tacksam för all hjälp jag kan få då jag inte har personlig erfarenhet av tävlingar utan bara följt på live stream och sociala medier.

Senast redigerad av Zoxyz den 2022-10-09 klockan 12:22.
Zoxyz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-12-20, 14:02   #2
Troive
Registered User
 
Troives avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Ort: Malmö/Gävle
Inlägg: 20
Ramlade in på kolo nu av ren slump och såg att du inte fått något svar av någon, forumet är inte lika befolkat av BB/Fitnessfolk som förr.

Om du är helt purfärsk, inte ens har varit på en tävling fysiskt så hade jag såklart rekommenderat dig att komma och kolla på någon av tävlingarna i vår, säsongen börjar i April i Alingsås där även Alströmer går av stapeln.

Sen rekommenderar jag alla dagar i veckan om man är ny att prova sina vingar på Alströmerpokalen, detta då kriteriet för att delta är att man aldrig stått på scenen innan, så alla kommer in med motsvarande erfarenhet.

Efter att du i sådanafall tävlat där, utvärdera, hur gick det? Vad kunde jag gjort bättre?

Om det skulle gå bra där så skulle jag personligen stått över SM för att avrunda året med Luciapokalen. Att konkurrera på ett SM (om än som junior) när man är 18-19 är väldigt svårt i Classic. (Med det sagt vet jag inte hur du ser ut såklart, men generellt)
__________________
Instagram - @Troive

Coaching:
Martin@pipelakefitness.se
Troive är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)