Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Styrkesport

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-08, 12:32   #1
Johan86
Registered User
 
Johan86s avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 880
2 bänkpass i veckan - hur fördela övningarna?

Jag kör 2 st bänkpress i veckan. Ett lätt/explosivt och ett tungt. Vilka dagar skulle ni lägga smalbänk, utlåsningar samt militärpress på?
Johan86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-08, 12:46   #2
Spartansk
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 3 468
Egentligen tycker jag det går bra att träna tung bänk två gånger i veckan. Men om man delar upp sin bänkträning i tunga och lätta pass tycker jag man ska köra alla extraövningar på det tunga passet, eftersom jag ser det lätta passet mest som ett teknikträningspass där man inte ska trötta ut musklerna så mycket. Framförallt utlåsningar tycker jag man bör köra på den tunga dagen, eftersom ett av syftet med dem är att få kroppen att känna på lite tyngre vikter än man kan lyfta i vanlig bänkpress.

Senast redigerad av Spartansk den 2012-01-08 klockan 12:48.
Spartansk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-19, 21:50   #3
jokem
Registered User
 
jokems avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 1 897
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk Visa inlägg
Egentligen tycker jag det går bra att träna tung bänk två gånger i veckan. Men om man delar upp sin bänkträning i tunga och lätta pass tycker jag man ska köra alla extraövningar på det tunga passet, eftersom jag ser det lätta passet mest som ett teknikträningspass där man inte ska trötta ut musklerna så mycket. Framförallt utlåsningar tycker jag man bör köra på den tunga dagen, eftersom ett av syftet med dem är att få kroppen att känna på lite tyngre vikter än man kan lyfta i vanlig bänkpress.
Fast utlåsningar, smalbänk och militärpress tar rätt mycket på triceps allihop, Smidigare att lägga in ett 3:e pass så kör man 2 tunga eller medeltunga och ett jättelätt explosivt pass på max 60% av 1RM typ! Smidigare enligt mig, någon annan kanske ser det annorlunda
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av LillaFluff
Över 1000 i RAWtotalen är man stark. Det där är inte starkt.
jokem är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)