Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-07-11, 18:19   #19681
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
The Witcher: Season 2 Teaser Trailer | Netflix





Fick inte med den i förra inlägget så får bli nytt
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-12, 23:24   #19682
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
https://www.svtplay.se/exit

Om ni missat denna serie så får man lite vibbar av wolf of wall street.

Citat:
De är mångmiljonärer och småbarnsföräldrar – med en omättlig aptit på våld, sex, droger och insideraffärer.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-13, 08:17   #19683
Jeneric
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 622
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Fasen, det får nog bli Witcher 3 en fjärde gång nu. Saknar den världen för mycket.
Du kan ju invänta Complete Edition, ska ju komma en del ny DLC i den (verkar iofs mest bara vara items, men man kan ju hoppas på någon quest).
Jeneric är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-13, 17:44   #19684
Mass-Tech
Stötta mig i min kamp mot mitt missbruk av porr och amerikanska muskeltidningar!
 
Mass-Techs avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 6 437



136 min kvar.
__________________
Team MassFreaks for LIFE
[SIGPIC][/SIGPIC]

Min Cost Of Redemption
Jamie Eason Tribute
Jay Cutlers hemsida
Ronnie Colemans hemsida
Mass-Tech är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-26, 06:30   #19685
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Efter att ha varvat Sopranos för jag tror 4e gången, så behövde jag något nytt. Men haft svårt att hitta något med kvalité som jag inte redan sett - efter mycket tid på IMDB kom jag fram till Yellowstone. Någon annan som är hooked? Har tagit mig igenom lite mer än halva säsong 1. Det är inte top5 all-time, men helt klart sevärd. Det är något med hela miljön av tuffa cowboys som de lyckas skildra på ett extremt bra sätt..
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-26, 07:49   #19686
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg
Efter att ha varvat Sopranos för jag tror 4e gången, så behövde jag något nytt. Men haft svårt att hitta något med kvalité som jag inte redan sett - efter mycket tid på IMDB kom jag fram till Yellowstone. Någon annan som är hooked? Har tagit mig igenom lite mer än halva säsong 1. Det är inte top5 all-time, men helt klart sevärd. Det är något med hela miljön av tuffa cowboys som de lyckas skildra på ett extremt bra sätt..
Har inte sett men hört bra om den.
Undrar också om sensmoralen i den typ är, indianer = oskyldiga änglar, vita män heterosexuella män = onda?
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-26, 11:29   #19687
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Har inte sett men hört bra om den.
Undrar också om sensmoralen i den typ är, indianer = oskyldiga änglar, vita män heterosexuella män = onda?
Nej det ar nyanserat
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-26, 12:26   #19688
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
I sann Netflix-anda så är He-Man ett fiasko i form av bait-and-switch.
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-26, 17:09   #19689
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Har inte sett men hört bra om den.
Undrar också om sensmoralen i den typ är, indianer = oskyldiga änglar, vita män heterosexuella män = onda?
Lol, den verkar skildra ändå verkligheten i reservaten ganska så väl. Men att Montana kryllar av vita män med mycket pengar och makt är inte så konstigt?
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-26, 22:57   #19690
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 060
Mr Inbetween. Australiensiskt.

Har skitsvårt att fastna för tv-serier nyligen, fastnade för denna. Varje säsong blir bättre och bättre, vilket är ovanligt. Ganska upp-och-ned hur bra/dåliga avsnitten är, ojämna avsnitt kvalitetsmässigt.

Blandning mellan Dexter och Breaking Bad skulle jag kalla den.

En del humor i den med. Inte bara mörk humor.
1x0 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-07-27, 04:26   #19691
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Mr Inbetween. Australiensiskt.

Har skitsvårt att fastna för tv-serier nyligen, fastnade för denna. Varje säsong blir bättre och bättre, vilket är ovanligt. Ganska upp-och-ned hur bra/dåliga avsnitten är, ojämna avsnitt kvalitetsmässigt.

Blandning mellan Dexter och Breaking Bad skulle jag kalla den.

En del humor i den med. Inte bara mörk humor.
En klar favorit och med föredömligt korta avsnitt runt 25 minuter. Bra tempo, manus och rolig, brutal... har det mesta. Han som spelar huvudrollen har skrivit manus.
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-27, 08:20   #19692
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr Visa inlägg
I sann Netflix-anda så är He-Man ett fiasko i form av bait-and-switch.
Inte helt relaterat, men varför är 95% av Netflix egna produktioner av så usel kvalitet? De borde ju ha pengar att kasta på projekten? Fast problemet är kanske oftast att de är TRÅKIGA, snarare än billiga.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-27, 10:26   #19693
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Inte helt relaterat, men varför är 95% av Netflix egna produktioner av så usel kvalitet? De borde ju ha pengar att kasta på projekten? Fast problemet är kanske oftast att de är TRÅKIGA, snarare än billiga.
Det finns väl många anledningar.

Den mest uppenbara är att deras politiska agenda går före kvalité. Två tydliga exempel är Witcher och He-Man. I Witcher så plockade man in Lauren Schmidt som inte hade en susning om grundmaterialet och ville göra en serie helt utan Geralt innan någon högre upp drog i bromsen. Resultatet blir en sörja där han snarare halkar in på ett bananskal. Samma sak i He-Man där han är borttagen från serien. När väl huvudkaraktären är bortplockad så ersätter man resten av karaktärerna med folk med rätt identitet. The Umbrella Academy är ett liknande exempel där deras sexuella läggning är hela deras personlighet vilket står i kontrast mot ursprungsmaterialet där en av personerna hade partner och barn. Politik går före meritokrati och en bra story.

Den andra punkten är att Netflix fortfarande inte har hittat rätt story arc. Traditionellt så har vi haft veckans avsnitt på TV som gör att vi får en historia med början och slut vackert paketerat på 40-60 minuter samtidigt som vissa storylines fortskrider. En Netflix-serie streckser du i 1-3 sittningar. Så istället för att få 10 olika historier med en övergripande story så har de bara den övergripande storyn och filler. Disney går i samma fälla med WandaVision där de lägger två avsnitt bara på att etablera en bakgrundshistoria.

Tror inte det är så enkelt att det handlar om ekonomi. Sense8 t.ex. kostade mängder.
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-27, 12:19   #19694
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr Visa inlägg
Det finns väl många anledningar.

Den mest uppenbara är att deras politiska agenda går före kvalité. Två tydliga exempel är Witcher och He-Man. I Witcher så plockade man in Lauren Schmidt som inte hade en susning om grundmaterialet och ville göra en serie helt utan Geralt innan någon högre upp drog i bromsen. Resultatet blir en sörja där han snarare halkar in på ett bananskal. Samma sak i He-Man där han är borttagen från serien. När väl huvudkaraktären är bortplockad så ersätter man resten av karaktärerna med folk med rätt identitet. The Umbrella Academy är ett liknande exempel där deras sexuella läggning är hela deras personlighet vilket står i kontrast mot ursprungsmaterialet där en av personerna hade partner och barn. Politik går före meritokrati och en bra story.

Den andra punkten är att Netflix fortfarande inte har hittat rätt story arc. Traditionellt så har vi haft veckans avsnitt på TV som gör att vi får en historia med början och slut vackert paketerat på 40-60 minuter samtidigt som vissa storylines fortskrider. En Netflix-serie streckser du i 1-3 sittningar. Så istället för att få 10 olika historier med en övergripande story så har de bara den övergripande storyn och filler. Disney går i samma fälla med WandaVision där de lägger två avsnitt bara på att etablera en bakgrundshistoria.

Tror inte det är så enkelt att det handlar om ekonomi. Sense8 t.ex. kostade mängder.
Även om man har en politisk agenda så kan man väl göra underhållande serier och filmer?
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-27, 13:25   #19695
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Av de 5 avsnitt jag sett av He-Man så tyckte jag bara det var tråkigt på något sätt. Reagerade inte över någon PK eller politiskt agenda. Tror bara den var dålig helt enkelt.
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)