Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-06-28, 18:45   #46
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Lipservice Visa inlägg
Sen kan man ju ha skit taskiga gener för benmuskelatur också, utseende generna och den överkroppen så skulle jag själv klara mig utan dessa benfixerade fikusar på internet.
Ja, det är t ex inte jätteovanligt med styrkelyftare som har smala ben fastän de tar mycket i knäböj.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-28, 20:52   #47
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Jag tror inte hans ben är så spinkiga som de vill göra gällande. De kanske inte är uppseendeväckande stora, men förmodligen helt okej i förhållande till överkroppen.

Jag har själv tagit ett foto på mig själv där benen ser spinkiga ut, men det berodde bara på vinkeln samt att de var oflexade. Mina ben har alltid varit naturligt stora.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-29, 07:12   #48
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 265
Det går inte heller att dra några slutsatser kring hans benmuskulatur utifrån den där bilden där han promenerar med sin unge :

1. Vaderna - ok, det där är gentiskt. 2. Hans små knäleder ger intrycket att han har myggben men det behöver det alltså inte vara. 3. Och ben kan definitivt se smalare ut i vissa vinklar.
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-29, 07:56   #49
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Joe Visa inlägg
Det går inte heller att dra några slutsatser kring hans benmuskulatur utifrån den där bilden där han promenerar med sin unge :

1. Vaderna - ok, det där är gentiskt. 2. Hans små knäleder ger intrycket att han har myggben men det behöver det alltså inte vara. 3. Och ben kan definitivt se smalare ut i vissa vinklar.
4. Många kameror har linser som gör att grejer nära kanten ser smalare och mer utdragna ut.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-29, 14:39   #50
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag blev också tvungen att googla... Det finns ju ingen bild där Chris inte har knälånga shorts eller byxor, så det går väl inte att avgöra?

På vissa bilder tycker jag att han ser ut att ha ”kanske bra lår”. T ex dessa, om det nu är muskler som fyller ut byxorna:



Också vaderna ser betydligt bättre ut på vissa bilder:



Jag kollade även upp en av de där ”så här tränade Thor!”-artiklarna, enligt den körde han knäböj.
Självklart är det så som ovanstående redan skrivit. För att spela Thor behöver man armar som speglar bilden människor har. Han behövde lägga på sig kanske tio kilo eller så och helst på armar och axlar. Vem fan kör ben då?

Vi snackar om en filmroll som ger runt 100 miljoner. Betydligt mer om den går bra och det blir uppföljare.

Skulle du då själv lägga en sekund på knäböj för att "det ser bättre ut"?

Jag tyckte han gjorde det för jävligt bra även om jag inte gillar filmerna. Jag frågade mig själv flera gånger hur dom castat honom så jävla bra. Hur kunde dom veta att hans muskelfästen satt så rätt för hur jag ser Thor. Jag tycker han ser precis rätt ut för hur serierna är just nu.

Jag tyckte dom gjorde helt rätt i detta fall. Marvel har rätt bra koll tycker jag. Även om jag skulle vilja se nya storylines och inte bara gamla. Vi seriefans är utråkade av filmerna. Jag tyckte dock till och med att dom fick honom att se lite lång ut vilket han borde. Vet inte hur lång hand är i verkligheten men han borde egentligen vara kring 3m. Riktigt dit lyckades dom ju inte men det var ett bra försök.

Jag förstår om andra tycker olika. Thor-serien har blivit rehashad hundra gånger och tecknad av många. Så det finns många uppfattningar om hur han ska se ut.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-29, 14:46   #51
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Är det förresten någon som vet om Marvel fått tillbaks rättigheterna till allt?

Jag tänker väl mest på FF, Hulk och Iron Man. Inte för att jag älskar dom speciellt men för att det blir svårt att göra något konstruktivt och inte bara barnfilmer utan dom.

Lever jag tillräckligt länge kanske jag får se Punisher MAX. Eller för den delen Civil Wars fortsättning med rekruterade brottslingar och koncentrationsläger i den förbjudna zonen.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-29, 15:47   #52
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 617
Jag vill fortfarade mest att de gör Secret Wars. Helst som serie tror jag. Men det kan å andra sidan bli rätt feta filmer också.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-29, 15:58   #53
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av lördagsgrogg Visa inlägg
Självklart är det så som ovanstående redan skrivit. För att spela Thor behöver man armar som speglar bilden människor har. Han behövde lägga på sig kanske tio kilo eller så och helst på armar och axlar. Vem fan kör ben då?

Vi snackar om en filmroll som ger runt 100 miljoner. Betydligt mer om den går bra och det blir uppföljare.

Skulle du då själv lägga en sekund på knäböj för att "det ser bättre ut"?

Jag tyckte han gjorde det för jävligt bra även om jag inte gillar filmerna. Jag frågade mig själv flera gånger hur dom castat honom så jävla bra. Hur kunde dom veta att hans muskelfästen satt så rätt för hur jag ser Thor. Jag tycker han ser precis rätt ut för hur serierna är just nu.

Jag tyckte dom gjorde helt rätt i detta fall. Marvel har rätt bra koll tycker jag. Även om jag skulle vilja se nya storylines och inte bara gamla. Vi seriefans är utråkade av filmerna. Jag tyckte dock till och med att dom fick honom att se lite lång ut vilket han borde. Vet inte hur lång hand är i verkligheten men han borde egentligen vara kring 3m. Riktigt dit lyckades dom ju inte men det var ett bra försök.

Jag förstår om andra tycker olika. Thor-serien har blivit rehashad hundra gånger och tecknad av många. Så det finns många uppfattningar om hur han ska se ut.
Jag tränar ben, och jag får inte ett jävla öre för det. Samma sak med de flesta som styrketränar, inklusive dig, antar jag. Det har inte slagit dig att folk kan göra saker av andra skäl än pengar?

Han kanske bryr sig om sin hälsa? Han kanske vill vara snygg för frugan i sovrummet också, och inte bara för de som tittar på honom på vita duken? Han kanske inte vill vara ”en fjant som bara skaffar muskler som ser bra ut, men som inte kan prestera”, och sätter värde i att kunna förflytta lite vikter i böj och mark, precis som hur Arnold inte bara ville vara bodybuilder utan vinnlade sig om att bli stark på riktigt? Han kanske resonerar ”i någon framtida Thor-film kanske Thor har en scen där han går runt i speedos, bäst att förbereda sig och träna benen ifall att”? Han kanske tror att man får större överkropp av att träna knäböj pga hormonutsöndringen; oavsett om det är en myt eller ej så tror ju många att det fungerar så?

Det krävs verkligen ingen psykologiprofessor för att komma på tänkbara skäl till att han skulle träna ben.

Oavsett om han tränar ben eller ej så finns det, precis som den där youtubern sa, saker som pekar på att hans ben faktiskt är rätt okej.

Jag tycker också att han är jävligt bra i filmerna, oavsett om han har benmuskler eller ej. Du verkade tolka det som att jag inte tyckte det, med tanke på hur du försvarar honom.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-29, 16:05   #54
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ja, det är t ex inte jätteovanligt med styrkelyftare som har smala ben fastän de tar mycket i knäböj.
Jag har smala knäleder, men bra lår och bra böj
Mina ben ser mindre ut än random halvfeta människors ben sittande ned i jeans. Låren ser bra ut i kallingar, men det går man ej runt i. Ser även klent ut i shorts
smerk är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-06-29, 18:45   #55
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Chris Hemsworth har sjukt dålig överkropp här:

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-30, 12:29   #56
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag tränar ben, och jag får inte ett jävla öre för det. Samma sak med de flesta som styrketränar, inklusive dig, antar jag. Det har inte slagit dig att folk kan göra saker av andra skäl än pengar?

Han kanske bryr sig om sin hälsa? Han kanske vill vara snygg för frugan i sovrummet också, och inte bara för de som tittar på honom på vita duken? Han kanske inte vill vara ”en fjant som bara skaffar muskler som ser bra ut, men som inte kan prestera”, och sätter värde i att kunna förflytta lite vikter i böj och mark, precis som hur Arnold inte bara ville vara bodybuilder utan vinnlade sig om att bli stark på riktigt? Han kanske resonerar ”i någon framtida Thor-film kanske Thor har en scen där han går runt i speedos, bäst att förbereda sig och träna benen ifall att”? Han kanske tror att man får större överkropp av att träna knäböj pga hormonutsöndringen; oavsett om det är en myt eller ej så tror ju många att det fungerar så?

Det krävs verkligen ingen psykologiprofessor för att komma på tänkbara skäl till att han skulle träna ben.

Oavsett om han tränar ben eller ej så finns det, precis som den där youtubern sa, saker som pekar på att hans ben faktiskt är rätt okej.

Jag tycker också att han är jävligt bra i filmerna, oavsett om han har benmuskler eller ej. Du verkade tolka det som att jag inte tyckte det, med tanke på hur du försvarar honom.
Om benträning skulle hämma mina möjligheter att tjäna 100 MKR skulle jag definitivt skippa det. Han har inte råd att träna ben alldeles oavsett hur kul eller coolt han tycket det är med stora ben.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-30, 13:29   #57
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av lördagsgrogg Visa inlägg
Om benträning skulle hämma mina möjligheter att tjäna 100 MKR skulle jag definitivt skippa det. Han har inte råd att träna ben alldeles oavsett hur kul eller coolt han tycket det är med stora ben.
Tänk om skippad benträning skulle hämma dina möjligheter att tjäna 100 mkr?
Hans ben lär vara okej, men förmodligen inget att höja på ögonbrynen åt.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-30, 14:34   #58
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av lördagsgrogg Visa inlägg
Om benträning skulle hämma mina möjligheter att tjäna 100 MKR skulle jag definitivt skippa det. Han har inte råd att träna ben alldeles oavsett hur kul eller coolt han tycket det är med stora ben.
Varför skulle benträningen hämma möjligheten att få en stor överkropp?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-01, 07:56   #59
inZane
Registered User
 
inZanes avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Sundsvall
Inlägg: 175
https://www.st.nu/logga-in/bodybuild...detektivarbete

Betalvägg men lyckades inte hitta nån annan artikel nånstans, nån med bättre insikt?
inZane är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-01, 12:32   #60
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Varför skulle benträningen hämma möjligheten att få en stor överkropp?
Han är skådespelare. Dom har begränsad tid på sig att göra sig redo för rollen som kräver +10-15 kg på överkroppen. Är det verkligen så vårt att förstå? Eller är du ett sånt unikum att du lika lätt lägger på dig 35-40 kg på två år eller så? Så att du får schysst jämnvikt i kroppen.

Långsiktigt som skådespelare måste man dessutom tänka på hur lätt det är att gå ner igen. Något som kanske krävs för nästa roll. Om man nu inte är Vincent D´Nofrio och tänker sig att bara spela tjockisar resten av livet.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)