Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2021-07-09, 17:28   #1
JkDark
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2021
Inlägg: 15
Blandat om viktminskning, muskelökning

Hej. Har styrketränat då och då under mitt liv. Gått upp och ner i vikt. Men nu har jag fått en motivation jag inte haft innan. Skriver lite fakta om mej innan frågor. Jag är över 40. 168 lång och väger i dagsläget 85kg. Jag försöker äta runt 2000 kalorier om dagen. 2 x protein per dag (1dl/potion pulver). Jag går en rask promenad på drygt 8 km nästan varje dag. Går till gymmet 4-5 dagar i veckan. Går efter ett 4- dagars schema jag hittade på *************. Tog det för att komma igång med nått slags schema som ändå innehåller alla basövningar och mer. Jag är lite konfunderad över min vikt. Jag har bara hållit på nu i lite mer än en månad. Först gick jag ner två kilo fort. Sen ökad jag tillbaks dom två kilona. Sen började jag med Kreatin. Tar två teskedar om dagen. Tog 4ggr det som intro i 5 dagar. Men jag går inte ner i vikt hursomhelst. Musklerna har bullat upp sej lite och fläsket känns lösare iaf. Frågan är eftersom jag vet muskler inte byggs upp lika snabbt som fett. Lägger man på sej vätska eller borde jag trimma ner på kalorierna mer? En fråga om kreatin med. Under uppstarten så svettades jag som en gris och fick inte direkt träningsvärk eller brännande feeling i smalbenen i början av en promenad. Men nu när jag går på dagliga dosen på två teskedar kom all värk tillbaks och jag svettas inte så mycket. Behöver jag mer kreatin? Är 6-7g i två teskedar
JkDark är inte uppkopplad   Svara med citat


 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)