Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-07-28, 18:01   #16
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Man mäter olika saker, olika markörer för proteinsyntes. Här såg man noll och ingen effekt.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-28, 18:34   #17
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Tack för snabbt svar! Men om jag då förstår det hela rätt finns det klara belägg från andra studier att BCAA stimulerar proteinsyntesen. Den här gjorde det inte. Det finns dock inga studier med evidens om att BCAA i dagsläget kan stå för nybildningen. Är klart nöjd med svaren och sprider det här med att BCAA är som du uttrycket det "värdelöst" och att man ska välja EAA istället. Fått en hel del skit för det och en ägare till en fitnessbutik gick tydligen bananas när han hörde att jag går omkring och sprider den här dyngan om att BCAA inte funkar...haha. Levebrödet är hotat!
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.

Senast redigerad av TotteShaped4Life den 2016-07-28 klockan 18:42. Anledning: Nyansering
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-28, 20:18   #18
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av Gerdler Visa inlägg
Du tror inte att viss del av det kaseinet kommer ut i blodet och musklerna efter passet såvida inte passet är 10 timmar långt?
Troligen, men varför då inta det under pass?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-28, 21:02   #19
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Folk blir arga ser jag när de får veta att de har spenderat så mkt pengar på bajs.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-29, 10:56   #20
conundrum
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 199
Vad vill du säga med det här?

"Additionally, MPS is usually measured by taking a muscle biopsy; and you can’t (well, not easily anyways) take too many repeated biopsies over time without eventually doing some actual tissue damage, so while you might have an idea of what happens acutely after an intervention, it’s not always possible to reasonably extrapolate past the collected data."

Citat:
A final limitation of the available research is that current methods used to assess muscle hypertrophy are widely disparate, and the accuracy of the measures obtained are inexact [68]. As such, it is questionable whether these tools are sensitive enough to detect small differences in muscular hypertrophy.
https://jissn.biomedcentral.com/arti...1550-2783-10-5

Citat:
One of the primary actions of mTOR that is thought to regulate and promote muscle hypertrophy is the activation of S6K
Finns det några reviews av litteraturen av insatta forskare som jämfört undersökningsmetoderna och alltså dragit slutsatsen att BCAA inte stimulerar proteinsyntesen? Undersökningar kommer ju emellanåt fram till motsatta resultat, som det verkar ha gjort i det här fallet. Betyder det då att den senaste rapporten är den som är korrekt och de andra inte längre har någon betydelse?
conundrum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-29, 11:14   #21
Gerdler
Bleksvag, fet och osymmetrisk
 
Reg.datum: Jul 2015
Inlägg: 1 638
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Troligen, men varför då inta det under pass?
Varför inte?

Jag ska ju ändå dricka något under passet. Mjölken från affären är kallare än vattnet i kranen på gymmet, därför godare. Har jag inget kylt vatten med mig dricker jag därför nyköpt hyfsat sval mjölk.

Sen tror jag inte att proteinet jag får i mig går till spillo bara för att jag intar det under passet. De bidrar säkert till att både minska proteinnedbrytningen och att öka proteinsyntesen någon gång, antingen under eller efter passet.

Senast redigerad av Gerdler den 2016-07-29 klockan 11:16.
Gerdler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-29, 21:28   #22
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av Gerdler Visa inlägg
Varför inte?

Jag ska ju ändå dricka något under passet. Mjölken från affären är kallare än vattnet i kranen på gymmet, därför godare. Har jag inget kylt vatten med mig dricker jag därför nyköpt hyfsat sval mjölk.

Sen tror jag inte att proteinet jag får i mig går till spillo bara för att jag intar det under passet. De bidrar säkert till att både minska proteinnedbrytningen och att öka proteinsyntesen någon gång, antingen under eller efter passet.
För att det är omständigare. Men visst har det troligen någon positiv inverkan.

Nedbrytningen är ju såvitt jag vet inte i full gång under ett pass. På samma sätt om att proteinsyntesen inte heller är det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 21:51   #23
Tsubodai
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 2 578
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
och minskningen av muskelnedbrytning som åstadkommes beror bara på insulinfrisättningen som aminosyrorna ger.

Lika effektivt som socker, med andra ord.

METHODS:

Seven healthy young subjects (gender, 4M/3F; age, 19±1 years; BMI, 23±1) were infused with BCAA (5 umol/kg/min) for six hours (BCAA) and insulin [either 40 mu/m2/min (n=3) or 80 mu/m2/min (n=4)] during the last three hours of the BCAA infusion.
Med tanke på hur studien är utformad så är resultatet väntat. Så som muskelproteinsyntesen är fungerar så måste nivåerna av aminosyror i blodet gå under en viss nivå innan den kan stimuleras igen.

Så har man kontinuerlig tillförsel 6timmar finns det ett stimuleringstillfälle i början sen kommer inget mer att hända. Hade tillförsel varit utformad att det kommer en given mängd minut 0 och samma mängd efter exempelvis 180minuter(alternativt vid minut 0, 120 o 240) så hade det varit mer intressanta resultat
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Jag tolkade texten som att man skall plocka bort tyngre hantlar från gymmen. Jag känner mig kränkt.
Tsubodai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-11, 23:33   #24
conundrum
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 199
Finns själva artikeln i full-text någonstans och inte bara som abstrakt?
conundrum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-12, 09:26   #25
conundrum
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 199
Citat:
Ursprungligen postat av conundrum Visa inlägg
Finns själva artikeln i full-text någonstans och inte bara som abstrakt?
Tydligen har ingen här läst och granskat hela studien eftersom det endast finns ett abstrakt.

Citat:
No, this is just an abstract presented at the ACSMS 2016 meeting. The manuscript was just accepted at the AJP-Endo and Metab.
Best,

Christos
conundrum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-15, 13:15   #26
Ondskapelsen
Registered User
 
Ondskapelsens avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 765
Om jag tolkar det rätt så skulle det kunna vara intressant att stimulera proteinsyntesen med BCAA om det kombineras med någon fullvärdig proteinkälla kort efteråt. Frågan är väl då varför man inte intar en fullvärdig proteinkälla direkt...
Ondskapelsen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-15, 13:33   #27
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Citat:
Ursprungligen postat av Ondskapelsen Visa inlägg
Om jag tolkar det rätt så skulle det kunna vara intressant att stimulera proteinsyntesen med BCAA om det kombineras med någon fullvärdig proteinkälla kort efteråt. Frågan är väl då varför man inte intar en fullvärdig proteinkälla direkt...
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19370045
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-15, 13:53   #28
Mr Eks
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 507
Citat:
Our results indicate that the whey protein plus leucine in healthy young volunteers results in an anabolic response in muscle that is not greater than the previously reported response to whey protein alone.
så bcaa e pengarna i sjön då med andra ord det är vassle eller eaa som gäller!!
Mr Eks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-15, 14:10   #29
Ondskapelsen
Registered User
 
Ondskapelsens avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 765
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
så bcaa e pengarna i sjön då med andra ord det är vassle eller eaa som gäller!!
Allt hittills verkar ju peka på det .

Synd med tanke på att BCAA-tillskotten är så mycket mindre äckliga än EAA-tillskotten.

Och ett fint litet UP YOURS till äckliga BCAA-drinkar typ Nocco.
Ondskapelsen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-18, 07:25   #30
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Citat:
Ursprungligen postat av conundrum Visa inlägg
Tydligen har ingen här läst och granskat hela studien eftersom det endast finns ett abstrakt.
Här.

BCAA för sig stimulerar inte proteinsyntesen, och inte ens den anabola stimulans insulin ger är tillräcklig för att det skall ske. Man skriver också uttryckligen att BCAA inte ökar nybildningen av muskelprotein.

Citat:
Insulin stimulates muscle protein synthesis when the levels of total amino acids, or at least the essential amino acids, are at or above their postabsorptive concentrations. Among the essential amino acids, branched-chain amino acids (BCAA) have the primarily role in stimulating muscle protein synthesis, and are commonly sought alone to stimulate muscle protein synthesis in humans. Fourteen healthy, young subjects were studied before and after insulin infusion to examine whether insulin stimulates muscle protein synthesis in relation to the availability of BCAA alone. Half of the subjects were studied in the presence of postabsorptive BCAA concentrations (Control), while the other half in the presence of increased plasma BCAA (BCAA). When compared to that prior to the initiation of the insulin infusion, fractional synthesis rate of muscle protein (%/hour) did not change (P > 0 .05) during insulin in either the Control (0.04 ± 0.01 vs 0.05 ± 0.01) or the BCAA (0.05 ± 0.02 vs 0.05 ± 0.01) experiments. Insulin decreased (P < 0.01) whole-body phenylalanine rate of appearance (umol/kg/min), indicating suppression of muscle proteolysis, both in the Control (1.02 ± 0.04 vs 0.76 ± 0.04) and the BCAA (0.89 ± 0.07 vs 0.61 ± 0.03) experiments, but the change was not different between the two experiments (P > 0.05). In conclusion, insulin does not stimulate muscle protein synthesis in the presence of increased circulating levels of plasma BCAA alone. Insulin's suppressive effect on proteolysis is observed independently of the levels of circulating plasma BCAA.

Infusion or ingestion of EAA stimulates muscle protein synthesis, but increasing the concentrations of plasma BCAA alone does not stimulate muscle protein synthesis in humans. Our findings show that even the addition of the anabolic stimulus of insulin in the presence of the elevated plasma BCAA levels still is not sufficient to stimulate muscle protein synthesis. These overall findings, therefore, explain why neither BCAA nor leucine supplementation improve muscle protein synthesis or enhance muscle protein accretion.
Minskningen av nedbrytningen man ser beror på insulin, inte BCAA.

Citat:
our findings extend those of previous studies by showing that insulin suppresses proteolysis that is quantitatively not affected by the presence of increased plasma BCAA.
Insulin does not Stimulate Muscle Protein Synthesis during Increased Plasma Branched-chain Amino Acids Alone but Decreases Whole-body Proteolysis in Humans. American Journal of Physiology - Endocrinology and Metabolism 16 August 2016.

http://ajpendo.physiology.org/conten....full.pdf+html

__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)