Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-04-23, 10:05   #16
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
Efter en tävlingsdiet och åratal av vanligt matlagande så sitter ögonmåttet rätt bra.
Det i kombination med hög kännedom om den egna kroppen gör det enkelt.

Kaloriräkning är extremt trubbigt och ger alltid felaktiga siffror, när man inser det så så bryr man sig mycket mindre om man fick i sig 220g eller 234,5g
eftersom jag också tidigt kom fram till att kosten inte har så stor betydelse som många vill tillskriva den så har det aldrig varit något problem.

som idag har jag noll problem att komma ner i sommarform (ca10-11%) bara genom att välja bort vissa saker och öka på andra. gram, kcal och fördelning läggs åt sidan.
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-23, 21:30   #17
zol
Registered User
 
zols avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 350
Citat:
Ursprungligen postat av Pepz Visa inlägg
Efter en tävlingsdiet och åratal av vanligt matlagande så sitter ögonmåttet rätt bra.
Det i kombination med hög kännedom om den egna kroppen gör det enkelt.

Kaloriräkning är extremt trubbigt och ger alltid felaktiga siffror, när man inser det så så bryr man sig mycket mindre om man fick i sig 220g eller 234,5g
eftersom jag också tidigt kom fram till att kosten inte har så stor betydelse som många vill tillskriva den så har det aldrig varit något problem.

som idag har jag noll problem att komma ner i sommarform (ca10-11%) bara genom att välja bort vissa saker och öka på andra. gram, kcal och fördelning läggs åt sidan.
+1 på den!
__________________
Zols Journal
zol är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)