Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-11-24, 11:53   #17176
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 907
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
De minnena jag valt ut finns tydligen inte kvar. Orkar du länka några som passar?
Ikväll ifall jag kommer ihåg, sitter dåligt till, men grub tror jag kanske orkar vara behjälplig

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-24, 13:14   #17177
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
De minnena jag valt ut finns tydligen inte kvar. Orkar du länka några som passar?
Enligt moderkortets kompabilitetslista så ska dessa fungera med processorn:

CMK16GX4M2B3000C15
https://www.msi.com/Motherboard/supp...support-mem-14
https://www.inet.se/produkt/5310200/...svart-bf18-100

100 kr dyrare men snabbare. Om det gör någon skillnad i praktiken vet jag inte. Folk brukar hävda att hastighet är viktig för Ryzen-processorer men jag är inte tillräckligt insatt.

Fick själv dessa igår och det är version 5.32 vilket borde fungera någorlunda likt 5.30. Förutsätter att moderkortstillverkarna bara inte testat och uppdatera sina listor då det var samma för mig. Har iofs fortfarande inte monterat dem.

På sikt önskas kanske en ny CPU-kylare för ljudnivån men det är ju inget måste och kanske t.o.m. dumt innan man känt av ljudnivån och temperatur i resten av datorn.
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-24, 13:41   #17178
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Ryzen trivs bäst med minnen på minst 3000 MHz.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-24, 14:55   #17179
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Suveränt! Tack!

Jag ska nog avbeställa grafikkortet och köpa ett begagnat istället. Spelar det någon roll vilken tillverkare det är eller är alla kompatibla med varandra?

Senast redigerad av Frantic den 2018-11-24 klockan 15:03.
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-24, 15:32   #17180
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Alla grafikkort fungerar.

Risken med begagnat är att man får ett slutkört som använts till Bitcoin-mining.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-24, 16:40   #17181
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Någon annan del som är lämplig att köpa begagnad?
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-24, 20:37   #17182
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 907
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Alla grafikkort fungerar.

Risken med begagnat är att man får ett slutkört som använts till Bitcoin-mining.
Inte blir det så slut av det. Ett 1070 blir billigt och duger tills man kan köpa ett eget rtx

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-25, 16:23   #17183
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Någon som är duktig på C#?

Läser programmering 1, och är inne på en sista momentet i koden som krävs för A.

Man skapar först en metod som omvandlar fahrenheit till celsius. Ber användaren skriva in grader i fahrenheit, hämtar metoden som konverterar, och om användaren skriver för lite eller för mycket ska det påpekas tills det skrivs in rätt temperatur omkring 73-77 grader.

Detta är fixat men det sista momentet är att användaren också ska kunna skriva in en nolla och då ska istället antal fahrenheit slumpas fram, innan den går igenom konverteringsmetoden jag skapat.

"Man ska alltså kunna välja att skriva in noll (0) istället för ett värde. Då ska en värde i Fahrenheit slumpas fram och därefter omvandlas till Celsius
Då kan man anropa en metod för omvandling av Fahrenheit till Celsius utan argument (eftersom det inte finns något
inskrivet tal) som först slumpar värdet och sedan omvandlar det"

Vet hur man skapar ett slumpat nummer, men vet inte riktigt hur jag ska applicera det i koden.

Jag behöver alltså skapa en till metod som jag förstår det? Som jag kallar på om användaren skriver in noll?
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-08, 09:31   #17184
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Någon som.har en susning angående detta?

Började igår, dagen efter win10 uppdaterades så antar problemet ligger där men förstår inte vad

Felmeddelande är i stil med: datorn rätt konfigurerar men dns kan ej hittas varken primär eller alternativ resurs

Har försökt ställa in fast dns både på ipv4 samt ipv6 men inget hjälper

Testat /renew release flushdns etc etc
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-08, 19:20   #17185
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
Någon annan del som är lämplig att köpa begagnad?
Senaste 15 åren har jag bara köpt något enstaka GFX-kort och chassi nytt annars alltid begagnat, ta i trä, aldrig haft problem hittills och då har det blivit en hel del delar genom åren! Folk är generellt så oerhört uppgraderingskåta på datorforum att man kan göra bra klipp väldigt ofta sålänge man inte behöver delen "exakt just då".
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-08, 20:34   #17186
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Någon som.har en susning angående detta?

Började igår, dagen efter win10 uppdaterades så antar problemet ligger där men förstår inte vad

Felmeddelande är i stil med: datorn rätt konfigurerar men dns kan ej hittas varken primär eller alternativ resurs

Har försökt ställa in fast dns både på ipv4 samt ipv6 men inget hjälper

Testat /renew release flushdns etc etc
Vad har du för problem? Att du inte kan surfa?

Eller att det kommer upp en gnällig ruta som påpekar att dns är fucked, men det fungerar ändå?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-08, 20:47   #17187
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Vad har du för problem? Att du inte kan surfa?

Eller att det kommer upp en gnällig ruta som påpekar att dns är fucked, men det fungerar ändå?
Går ej surfa eller ansluta till irc etc

Testat lite allt möjligt ikväll med men inget har hjälpt, ska försöka koppla mig på grannens fiber imorgon och se om det går där, så kan må iaf utesluta om det är min dator eller anslut ingen som jävlas
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-08, 21:05   #17188
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
Någon som är duktig på C#?

Läser programmering 1, och är inne på en sista momentet i koden som krävs för A.

Man skapar först en metod som omvandlar fahrenheit till celsius. Ber användaren skriva in grader i fahrenheit, hämtar metoden som konverterar, och om användaren skriver för lite eller för mycket ska det påpekas tills det skrivs in rätt temperatur omkring 73-77 grader.

Detta är fixat men det sista momentet är att användaren också ska kunna skriva in en nolla och då ska istället antal fahrenheit slumpas fram, innan den går igenom konverteringsmetoden jag skapat.

"Man ska alltså kunna välja att skriva in noll (0) istället för ett värde. Då ska en värde i Fahrenheit slumpas fram och därefter omvandlas till Celsius
Då kan man anropa en metod för omvandling av Fahrenheit till Celsius utan argument (eftersom det inte finns något
inskrivet tal) som först slumpar värdet och sedan omvandlar det"

Vet hur man skapar ett slumpat nummer, men vet inte riktigt hur jag ska applicera det i koden.

Jag behöver alltså skapa en till metod som jag förstår det? Som jag kallar på om användaren skriver in noll?
Du har just nu en funktion som läser in något som användaren matar in via tangentbordet.
Du tittar på det inmatade och gör lite olika saker beroende på vad som matats in.

Det låter som att det enda du behöver göra utöver vad du redan gjort är att efter att kolla om användaren matat in "0", och om så är fallet så slumpar du fram ett tal och sedan kör detta genom din konverteringsfunktion (precis på samma sätt som du gör med alla de värden som användaren matat in).
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-08, 21:29   #17189
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Går ej surfa eller ansluta till irc etc

Testat lite allt möjligt ikväll med men inget har hjälpt, ska försöka koppla mig på grannens fiber imorgon och se om det går där, så kan må iaf utesluta om det är min dator eller anslut ingen som jävlas
Vad har du för inställningar på dns på ipv4?

Auto eller manuell ipaddress? Testa att skriva in 1.1.1.1 som primär address och töm sekundära addressen, så den står på auto.

Om 1.1.1.1 inte fungerar så prova 8.8.8.8 eller 4.4.4.4.

Om det inte fungerar så logga in på din router och se till att DNS står på Auto och sedan restartar du routern.

Om du vill att alla ska ha 1.1.1.1 som dns t.ex. så sätt det sedan på routern och alla klienter/datorer på auto bara. Så får de 1.1.1.1 tilldelat via routern.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-08, 21:34   #17190
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Vad har du för inställningar på dns på ipv4?

Auto eller manuell ipaddress? Testa att skriva in 1.1.1.1 som primär address och töm sekundära addressen, så den står på auto.

Om 1.1.1.1 inte fungerar så prova 8.8.8.8 eller 4.4.4.4.

Om det inte fungerar så logga in på din router och se till att DNS står på Auto och sedan restartar du routern.

Om du vill att alla ska ha 1.1.1.1 som dns t.ex. så sätt det sedan på routern och alla klienter/datorer på auto bara. Så får de 1.1.1.1 tilldelat via routern.
Har testat med att sätta fasta adresser för.dns både.på ipv4 samt ipv6, testat flera olika adresser med

Kör utan router, går direkt ifrån fiberkonvertern till jacket


Windows10

Senast redigerad av Magnus N den 2018-12-08 klockan 21:35.
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)