Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-06-14, 21:47   #13621
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Det är ju sakfrågorna som är det intressanta. Och en färgstark karismatisk partiledare som kan föra fram partiets program på ett bra sätt.

Överlag förstår jag verkligen inte att det inte finns bättre partiledare i riksdagen. Det har funnits några genom tiderna som uppfattats som att de vet vad de pratar om, är professionella. Nu är det mest ett gäng clowner.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 21:50   #13622
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Det är ju sakfrågorna som är det intressanta. Och en färgstark karismatisk partiledare som kan föra fram partiets program på ett bra sätt.

Överlag förstår jag verkligen inte att det inte finns bättre partiledare i riksdagen. Det har funnits några genom tiderna som uppfattats som att de vet vad de pratar om, är professionella. Nu är det mest ett gäng clowner.
Vad söker du för att bli nöjd? Om alla partier och alla partiledare nu är clowner?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 21:59   #13623
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Karismatisk betyder inte mycket, de måste vara lite starkare och säkrare samt närmare folket. Jämför med Tage Erlander. När min finska familj bodde härjade och mentalt krigsskadade i sitt nya hem var det ganska fattigt och enkelt i de kvarteren. En släkting skrev ett brev till Tage Erlander, skrev att det var så fattigt där och de hade inte ordentligt med kläder. En vecka senare kom en lastbil full med kläder och prylar till hela kvarteret. hav kallades dessutom alltid "Tage", alla vet detta. Palme hade ett par väldigt stora skor att kliva in i.
Hemi är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 22:14   #13624
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Värmlänning vettu!
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 22:35   #13625
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Kan ju säga att den som skrev brevet var svensk, finnarna bad inte om något vad jag vet. Man har en bild av 40, 50 talet som rikt men det var mycket enkelt i många delar av Sthlm på den tiden.
Hemi är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 22:43   #13626
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Jag tycker inte du är saklig i din åsikt, utan värderar dem utifrån vilket åsikt de har, där ebbas åsikt ligger närmare din egen agenda .

Maud var väldigt blygsam i sin approach. Hade Ebba varit en framgångsrik politiker så hade hon inte behövt hjälp av lönnfeta rika skaraföretagare för att framföra partiets politik. Att i huvudtaget behöva ta hjälp av Bert är bara ett tecken på att KD är mer sjunkande än vad MP är i väljarstöd.

Annie har sagt massa kloka saker och har stått upp emot skattehöjningar, inte minst sådana som slagit emot enskilda firmor och företag på landsbygden. Annie är en av få som förstår att politiken påverkar områden utanför södermalm. Hon har sagt massor med bra, i praktiken är alliansen C+M där KD+L surfar glatt med. Eller var. Nu har C+L upplöst alliansen och där en röst på C kan innebära en röst på S osv.
Inte saklig? Jag har inte sagt att Ebba är bra, hon är mindre dålig än Lööf för att objektiva observationer säger att hon är villig att diskutera istället för att sitta i sandlådan som Lööf.

I övrigt håller jag med delta_mats, det är ett gäng clowner, och sen Åkesson.
ChuckTesta är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 23:18   #13627
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Politiker will be politiker...
Skulle vara intressant att höra Åkesson ställas mot väggen ordentligt någon gång i en debat och se hur han hantera det,Nu är det förvisso uppenbart att mycket går tillbaka till kostnader för invandring och där har SD rätt men de skulle pressas hårdare i andra frågor som deras hopplösa försvarspolitik.


Oavsett så blir det knepigt läge efter valet kan nog bli vilken sorts konstinstallation som helst till regering och väldigt instabilt.Har skrivit det förr men repeterar det igen,jag skulle inte bli ett dugg förvånad om nästa regering består av S+SD även om jag inte håller det för särskilt troligt.
Har ställt mig frågan lite gällande C om de verkligen är sådär tossiga eller om de bara försöker stjäla röster från MP..


Tyvärr är SD fortfarande inte ett alternativ på grund av deras hopplösa försvarspolitik men oavsett så ser jag på SD som på Trump,ingen av dom är en lösning,de är bara symptom på de verkliga problemen.
Du verkar alldeles för insnöad på icke problem och skyller på dem för att inte rösta på SD. Väldigt barnsligt. Jag ser inga problem med SD's linje i försvarspolitiken t.ex. Den är inte sämre än vad som redan förs. Så vad är problemet då? Att den inte är hardcore ritad för just din dröm om hur den ska se ut? Fortsätt rösta på Rödgröna dårarna och stå för det istället för att gömma dig bakom löjliga uttala om SD's ej genomförda politik.

Även om SD får 51 procent så betyder inte det att de kör sin linje rakt av inom försvaret. Utan de tittar ju på vad som är mest lämpligt utifrån läget som är idag.

Näe, du gömmer dig för mycket. Säg vad du röstar på istället och försvara den politiken istället för att gömma dig bakom att du inte kommer rösta på SD.

Är alternativet en röst på partierna som stadsfinasierar islams fotfäste i Sverige och fortsätter sänka landet via många frågor som de gjort senaste åtta åren? Det låter inte bra i mina öron. Men det kanske låter bra i dina öron.

https://www.facebook.com/politikfakt...8576088234119/
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 23:19   #13628
mottat
Slag.
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 43


#islamisering
mottat är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 23:20   #13629
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Vad betyder det?
Hemi är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 23:22   #13630
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Vad betyder det?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Eid_al-fitr

Citat:
Eid al-fitr eller ’id al-fitr (arabiska: عيد الفطر) är det årliga fastebrytandets högtid som avslutar den muslimska fastemånaden ramadan. Högtiden kallas ofta för eid, vilket betyder "en återkommande lycka eller festglädje".[1] Firandet pågår i upp till tre till fyra dagar, av vilka det är den första dagen som är viktigast.[2]

Eid al-fitr är i grunden en religiös högtid, men den firas även av muslimer som inte är aktivt troende eller följer religionens alla påbud, samt av stora delar av befolkningen som helhet i länder och regioner där islam är statsreligion.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 23:26   #13631
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Ok, kunde ju googlat själv men lever i idén om att det blir mer på riktigt och personligt och när den som vet och kan, kan berätta. Tack i alla fall!
Hemi är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 23:33   #13632
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Ok, kunde ju googlat själv men lever i idén om att det blir mer på riktigt och personligt och när den som vet och kan, kan berätta. Tack i alla fall!
Även fast jag vet vad det är så hade jag aldrig bemödat mig att skriva något själv mer än: tidpunkt då ramadan avbryts.

Snabbare och enklare att köra wiki paste känner jag. Orka lägga tid på religöst bös.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-15, 00:08   #13633
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Ja nu när jag tittar igen så känns det mest som röstfiske eller kanske inte man skall vara så negativ. Alla jag känner som ser deras grejer, ickesvenskar, undrar varför de har en erektion som logga. Inget fel i det, på vikingatiden och i forna grekland, Troya, hade det varit helt rätt, så varför inte idag? Alla klagar ju på allting i alla fall. Nå, glad carneval säger jag då, somliga firar den nu.
Hemi är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-15, 01:49   #13634
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Den här
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/da...-ut-over-skola

passar lägligt med denna.
https://www.facebook.com/politikfakt...8576088234119/
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-15, 08:10   #13635
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Slaget om pensionärerna är i full gång

”Nu är slaget om pensionärerna i gång.

I dag presenterar finansminister Magdalena Andersson (S) sitt vallöfte till de äldre – att skatten på pensionerna ska sänkas.

– Jag tycker att vi ska hedra de äldre som byggt upp det här Sverige som vi är så stolta över, säger finansministern.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...or-pensionarer
Magnus N är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)