Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-06-14, 20:41   #13606
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Det visar bara hur jävla hjärndöd Annie Lööf är, hur kan man rösta på henne? Hur kan man lyssna på det hon säger och liksom hålla med, eller inte tycka att hon inte är helt efterbliven? Istället för att diskutera sakfrågor så drar hon upp dom här sakerna gång på gång. Cringe deluxe.
Jag måste säga att jag har tyckt att Annie har varit den bästa kvinnliga politiker Sverige någonsin har haft genom tiderna. Rent krasst har vi inte en überkammare med vassa kvinnliga politiker. Mona, wtf, kom igen. Ebba? Framstår som en hormonstinn tonåring tyvärr, trots att hon är snygg, men hon når liksom inte bredden. Annie har nått breda framgångar, nått ut till ett stort väljarantal och ändå varit riktigt vass. Så pass vass att hon fick mer förtroende än AKB av väljare. (iofs inte så svårt kanske).

Det som förvånar mig är att Annie och centern så starkt markerat emot SD och markerat för frikostig flyktingpolitik. Jag förstår inte riktigt var det kommer ifrån, för centern i sig har varit fokuserad på egenföretagare, bönder osv. Den politiska korrektheten får jag inte riktigt in i bilden. Vem är det som driver på den agendan?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 20:45   #13607
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Jag måste säga att jag har tyckt att Annie har varit den bästa kvinnliga politiker Sverige någonsin har haft genom tiderna. Rent krasst har vi inte en überkammare med vassa kvinnliga politiker. Mona, wtf, kom igen. Ebba? Framstår som en hormonstinn tonåring tyvärr, trots att hon är snygg, men hon når liksom inte bredden. Annie har nått breda framgångar, nått ut till ett stort väljarantal och ändå varit riktigt vass. Så pass vass att hon fick mer förtroende än AKB av väljare. (iofs inte så svårt kanske).

Det som förvånar mig är att Annie och centern så starkt markerat emot SD och markerat för frikostig flyktingpolitik. Jag förstår inte riktigt var det kommer ifrån, för centern i sig har varit fokuserad på egenföretagare, bönder osv. Den politiska korrektheten får jag inte riktigt in i bilden. Vem är det som driver på den agendan?
När Centern gick ifrån bondeparti i stort till stureplansparti så blev de betydligt mer liberala och "pk", kan även tänka mig att många ifrån sena 70 men ffa 80 talet har kommit in i partiet och gett sin prägel på det med
Magnus N är uppkopplad nu  
Gammal 2018-06-14, 20:46   #13608
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Vad har de sagt där som gör att förtroendet är noll?
SD stödde bland annat vänsterns förslag om reglering av vinster i välfärden 2014 innan de tack och lov lunchade med näringslivet. Bara ett exempel. Det känns som om det är "learning by doing", att man testar sig fram, vet inte riktigt vad som är bra och dåligt, utan provar sig lite framåt. Nu ligger det tyvärr som proposition ändå.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 20:49   #13609
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Jag måste säga att jag har tyckt att Annie har varit den bästa kvinnliga politiker Sverige någonsin har haft genom tiderna. Rent krasst har vi inte en überkammare med vassa kvinnliga politiker. Mona, wtf, kom igen. Ebba? Framstår som en hormonstinn tonåring tyvärr, trots att hon är snygg, men hon når liksom inte bredden. Annie har nått breda framgångar, nått ut till ett stort väljarantal och ändå varit riktigt vass. Så pass vass att hon fick mer förtroende än AKB av väljare. (iofs inte så svårt kanske).

Det som förvånar mig är att Annie och centern så starkt markerat emot SD och markerat för frikostig flyktingpolitik. Jag förstår inte riktigt var det kommer ifrån, för centern i sig har varit fokuserad på egenföretagare, bönder osv. Den politiska korrektheten får jag inte riktigt in i bilden. Vem är det som driver på den agendan?
Centern är inte politiskt korrekta utan har de senaste 20 åren blivit mer och mer nyliberala. I det ingår en vision av fri invandring och individens frihet att röra sig.
TranceII är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 20:50   #13610
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
SD stödde bland annat vänsterns förslag om reglering av vinster i välfärden 2014 innan de tack och lov lunchade med näringslivet. Bara ett exempel. Det känns som om det är "learning by doing", att man testar sig fram, vet inte riktigt vad som är bra och dåligt, utan provar sig lite framåt. Nu ligger det tyvärr som proposition ändå.
Känns iofs positivt om man märker man är fel ute och ändrar sig, sedan det med att de lunchade med näringslivet, det gjorde dem givetvis, men blev en bra historia för media att driva och för vänster.

Ligger det en proposition fortfarande? Den röstades inte ner i förra veckan?
Magnus N är uppkopplad nu  
Gammal 2018-06-14, 21:02   #13611
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Den enda kvinnliga topp-politiker i dag som verkar ha något under håret är Maggan, att hon inte blev ledare för S är märkligt jämfört med potatisen Steffe.
Men tyvärr är hela partiet korrupt ända in i märgen pga rädsla för typ allt.
Minst otrovärdig är väl Jimpan och Björken, men där är resten sydstatskepsar med dålig politisk erfarenhet och nån märklig flumhöger. Jimpan har det också på tok för lätt läge att battla från för att man ska kunna se vad han går för när det börjar osa. Fy fan för allting.

Det blir SD för jag dricker hellre kiss än äter bajs.
Ett Orm är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 21:02   #13612
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
SD stödde bland annat vänsterns förslag om reglering av vinster i välfärden 2014 innan de tack och lov lunchade med näringslivet. Bara ett exempel. Det känns som om det är "learning by doing", att man testar sig fram, vet inte riktigt vad som är bra och dåligt, utan provar sig lite framåt. Nu ligger det tyvärr som proposition ändå.
De som har Reinfeldt regeringens privatisering att tacka är väl välbärgade och vissa vårdyrken som sett löneökning. Vad gäller privat hemtjänst t.ex skummar de av grädden genom att i huvudsak ta lätta kunder / patienter inom tätort för att slippa långa inkomstlösa färdsträckor.
Sedan kan de som vurmar för privat vård slå sig för bröstet och visa på att titta, de privata är mer effektiva! Men jag har inte hört dem säga att de som bor på landsbygden inte har rätt till vård.
Det är mest ett jäkla skit imo. Jag skulle önska att vi antingen helt förstatligade vården igen eller gjorde den helt / nästan helt privat mha försäkring mer som USA.
Och offerter blir en jäkla massa merarbete och ännu ett byråkratiskt kugghjul, där staten ska hålla de privata i handen med offerter istället för att lägga ansvaret på de privata att faktiskt sälja sin tjänst.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 21:03   #13613
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Jag måste säga att jag har tyckt att Annie har varit den bästa kvinnliga politiker Sverige någonsin har haft genom tiderna. Rent krasst har vi inte en überkammare med vassa kvinnliga politiker. Mona, wtf, kom igen. Ebba? Framstår som en hormonstinn tonåring tyvärr, trots att hon är snygg, men hon når liksom inte bredden. Annie har nått breda framgångar, nått ut till ett stort väljarantal och ändå varit riktigt vass. Så pass vass att hon fick mer förtroende än AKB av väljare. (iofs inte så svårt kanske).

Det som förvånar mig är att Annie och centern så starkt markerat emot SD och markerat för frikostig flyktingpolitik. Jag förstår inte riktigt var det kommer ifrån, för centern i sig har varit fokuserad på egenföretagare, bönder osv. Den politiska korrektheten får jag inte riktigt in i bilden. Vem är det som driver på den agendan?
Jag har inte varit insatt i politik tillräckligt länge för att veta hur det såg ut med t ex Maud Olofsson och innan det, men det är ju verkligen en diss mot alla andra kvinnor om man menar att Lööf är den bästa kvinnliga partiledaren. Jag tror jag aldrig har hört henne säga något vettigt alls.

Tycker att Ebba är mycket skarpare och det känns som att hon iaf vågar prata sakfrågor, till skillnad från Lööf som bara häver ur sig massa skit jämt och ständigt.
ChuckTesta är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 21:13   #13614
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/da...lakaren:nyh:lp
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu  
Gammal 2018-06-14, 21:17   #13615
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Det visar bara hur jävla hjärndöd Annie Lööf är, hur kan man rösta på henne? Hur kan man lyssna på det hon säger och liksom hålla med, eller inte tycka att hon inte är helt efterbliven? Istället för att diskutera sakfrågor så drar hon upp dom här sakerna gång på gång. Cringe deluxe.
Så är det. Man kräks lite i munnen varje gång Annie öppnar käften för att säga något. Jag kan inte förstå hur någon klarar av att lyssna och ta till sig något. Hon är nedlåtande, hetsig och fullkomligt spottar ur sig floskler konstant.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 21:20   #13616
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Ställas mot väggen i vilken fråga?
Du fick ett exempel. Försvar är en bra början.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 21:28   #13617
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Jag har inte varit insatt i politik tillräckligt länge för att veta hur det såg ut med t ex Maud Olofsson och innan det, men det är ju verkligen en diss mot alla andra kvinnor om man menar att Lööf är den bästa kvinnliga partiledaren. Jag tror jag aldrig har hört henne säga något vettigt alls.

Tycker att Ebba är mycket skarpare och det känns som att hon iaf vågar prata sakfrågor, till skillnad från Lööf som bara häver ur sig massa skit jämt och ständigt.
Jag tycker inte du är saklig i din åsikt, utan värderar dem utifrån vilket åsikt de har, där ebbas åsikt ligger närmare din egen agenda .

Maud var väldigt blygsam i sin approach. Hade Ebba varit en framgångsrik politiker så hade hon inte behövt hjälp av lönnfeta rika skaraföretagare för att framföra partiets politik. Att i huvudtaget behöva ta hjälp av Bert är bara ett tecken på att KD är mer sjunkande än vad MP är i väljarstöd.

Annie har sagt massa kloka saker och har stått upp emot skattehöjningar, inte minst sådana som slagit emot enskilda firmor och företag på landsbygden. Annie är en av få som förstår att politiken påverkar områden utanför södermalm. Hon har sagt massor med bra, i praktiken är alliansen C+M där KD+L surfar glatt med. Eller var. Nu har C+L upplöst alliansen och där en röst på C kan innebära en röst på S osv.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 21:32   #13618
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Det är dock galet svårt att skilja på vad man tycker om en _person_ och vad man tycker om politiken i sig. Personligen så tyckte jag att AKB var det värsta som hänt M på många år, liksom att Juholt var som en sjunkbomb för S. Jag tror vi svenskar är rätt duktiga på att rösta på personer och inte på partier eller ideologi. Någon verkar trovärdig, känns bra, mamma och pappa har röstat på samma parti - dit kör vi!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 21:39   #13619
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Det är dock galet svårt att skilja på vad man tycker om en _person_ och vad man tycker om politiken i sig. Personligen så tyckte jag att AKB var det värsta som hänt M på många år, liksom att Juholt var som en sjunkbomb för S. Jag tror vi svenskar är rätt duktiga på att rösta på personer och inte på partier eller ideologi. Någon verkar trovärdig, känns bra, mamma och pappa har röstat på samma parti - dit kör vi!
Du är något på spåret här,har diskuterat det där lite med en riktig gammelgråsosse för inte så länge sedan och han var riktigt trött på att ideologi nära nog är utrotat.
Allt har mest blivit styckat till småfrågor hit och dit och inget helhetsgrepp om något längre.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 21:42   #13620
mottat
Slag.
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Var med en vän på folktandvården för ett tag sedan och då var det en svart snubbe där som var minst 30, han hade tolk med sig och var bedövad i hela ansiktet.

Notan : 50kr.

Min vän : 1k för en undersökning.
mottat är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)