Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-06-13, 00:50   #13561
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Sjuk är ju ingen, kan dock tycka att punkt 5 är lite orimlig beroende på vad man ska "mäta". Språkkunskaper och ha egen (legitim) inkomst skulle ju kunna vara exempel på saker som är rimliga.
Kanada har också poängsystem. Vad är det som är orimligt med att ställa krav på invandrare?
ChuckTesta är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-13, 00:56   #13562
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Jag gav ju exempel på vad jag personligen kan tycka är förslag på rimliga krav.

Det är inte orimligt i säg att ställa krav, utan det beror på vad det är för typ av krav som skulle ställas.
Det framgår ju inte vilka krav det är.

Men, ja, om det är orimliga krav så är det givetvis orimligt, om det är rimliga krav (vilket det lär vara) så är det rimligt.
ChuckTesta är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-13, 01:07   #13563
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Kanada har också poängsystem. Vad är det som är orimligt med att ställa krav på invandrare?
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Det framgår ju inte vilka krav det är.

Men, ja, om det är orimliga krav så är det givetvis orimligt, om det är rimliga krav (vilket det lär vara) så är det rimligt.
Raderade min post eftersom jag ville redigera men ser att jag inte hann innan du citerade :P

Tänker jag på orimliga krav så tänker jag för att ta ett exempel på "anpassad" klädsel till sitt nya hemland. Exempelvis och kanske aktuellt i debatten, ett nationellt förbud mot burka.

Så länge det gäller privatliv då. Om man befinner sig i en skola, arbetsplats, något evenemang eller någon demonstration så finns det ju dock absolut försvarbar anledning till att varför man som arbetsgivare, rektor, lärare, polis, butiksbiträde osv inte vill att någon besökare/vårdgivare/lärare/kund/student etc ska dölja sitt ansikte eller försvåra identifikation eller kommunikation.

Tänker tex på bankkontor och vissa butiker med uttalat högre rånrisk som har ett naturligt uttalat "maskeringsförbud".
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2018-06-13 klockan 01:08.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-13, 08:08   #13564
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Riksdagens partiledardebatt har precis dragit igång för de som är intresserade
Magnus N är uppkopplad nu  
Gammal 2018-06-13, 08:35   #13565
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Hur gör deras kustbevakning då det kommer en jolle med flyktingar då? Hindrar de den från att lägga till också?

Jag tycker det låter konstigt att neka ett fartyg som plockat upp nödställda att lägga till i hamnen. Ska en stor containerbåt helt plötsligt vända om och lägga till vid en sandstrand i tunisien bara för att de plockat upp resterna av en kapsejsad båt med flyktingar verkligen? Det vettiga vore väl isåfall att de tar båtflyktingarna på nåt fartyg från kusträddnigen och kör tillbaka dem.

Jag antar att det handlar om att man vill hindra dem från att söka asyl, och att de har rätt till detta ifall de klivit iland?
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
Skicka tillbaka snarast möjligt.
Finns hamnar i Afrika.

Tror alla länder och till och med sagt att dem vill ha bort alla undermåliga båtar på medelhavet. 99/100 men kan säkert vara 100/100 är anordnade av flyktingsmugglare som tjänar pengar på utsatta personer. Genom att sätta hårt så kommer man förmodligen stoppa större delen av strömmen när man märker att det inte funkar.

Att tro att EU kommer kunna komma överens med alla länder är ju som att tro på tomtar och troll. Ser en kollaps av EU för det andra. Inget land vill ha dem, så enkelt är det. Ville man hade man kunnat låta dem söka asyl i hemlandet eller på en ambassad men man gör det så svårt som möjligt för att försöka få ner antalet.
Här är en bra artikel om det som hände nu när Italien vägrade ta emot båten med migranter från Afrika.

https://ledarsidorna.se/2018/06/koks...-i-medelhavet/
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-13, 08:41   #13566
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
"Migrationspolitiken har setts som en vattendelare i den kris som splittrar Socialdemokraterna. Men nästan 80 procent av tillfrågade S-väljare stödjer regeringens åtstramade flyktingpolitik, enligt en Sifo-undersökning beställd av Svenska Dagbladet.

Endast 7 procent svarar att de vill se ett ökat flyktingmottagande. Men 40 procent säger att det vill se ett minskat mottagande. 37 procent vill ha kvar dagens nivåer, som redan är åtstramade.

Bland väljarna står klyftan alltså inte mellan dem som önskar ett större eller mindre mottagande, utan mellan dem som önskar se ett mindre och ett ännu mindre mottagande.

Undersökningen genomfördes den 4–7 juni och bygger på webbintervjuer med 1 247 slumpvis utvalda personer."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...kad-invandring


Kan inte vara roligt att leda partiet med dessa siffror samtidigt som man måste på något sätt enas med MP som vill ha ökad invandring.
Det enskilt största taktiska misstaget S gjort (någonsin...?) är ju att inte dumpa MP när de hotade med att lämna regeringen om inte de afghanska männen fick stanna.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-13, 08:45   #13567
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Här är en artikel från 2014.

Den heter "SD:s sjukaste motioner – hela listan".

http://www.dagensarena.se/innehall/s...r-hela-listan/

Läs igenom den och säg hur många av dom låter "sjuka" i dag.
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
"Sjuka motioner"

Inte en enda motion är sjuk, varken nu eller då.
Alltså man måste nog själv klassas som sinnessjuk om man tycker någon av dom är "sjuka"...
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-13, 08:48   #13568
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
fick skit på fejjan ikväll för att jag ifrågasatte anti-SD-inlägg som i sig inte har något argument till vad man ska göra istället... men så ser retoriken ut, SD är nazister/rasister och det man har som argument är att.... SD är rasister och nazister. Vilka? Järnrör, åkesson på 90-talet etc etc.
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Så är dock tongångarna i hushållen. Jag tror inte man ska underskatta anti SD-rösterna, de har boostat rejält i sina fb-grupper. Anti-rasism-rörelser har stor kraft.
Intressant! Hör eller ser aldrig någonting från dessa grupper faktiskt. Såg idag att bara 7 % av S-väljarna vill ha högre invandring så gissar att SDs åsikter iaf anammas av många som sympatiserar med andra partier nu.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-13, 09:53   #13569
TomasB
Registered User
 
TomasBs avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 568
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Intressant! Hör eller ser aldrig någonting från dessa grupper faktiskt. Såg idag att bara 7 % av S-väljarna vill ha högre invandring så gissar att SDs åsikter iaf anammas av många som sympatiserar med andra partier nu.
Den allmänna jargongen i vänsterkretsar nu tycks vara att den åtstramade migrationspolitiken är ett misstag och bär delvis ansvar för de låga opinionssiffrorna.
Skönt att se att man inte bara duckar fakta i alla andra frågor, utan även de som rör "sin egen" politik. (Källor: Politism, Etc. Ali Esbati, Lindberg mfl).
__________________
All the things I really like to do are either illegal, immoral, or fattening. /Alexander Woollcott (1887-01-19 – 1943-01-23)
TomasB är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-13, 10:17   #13570
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Lyssnar på riksdagsdebatten nu. Björklund är riktigt vass idag, sätter precis Lövin på läktaren helt och hållet i skoldebatten. Riktigt vass retorik.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-13, 10:21   #13571
TomasB
Registered User
 
TomasBs avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 568
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Lyssnar på riksdagsdebatten nu. Björklund är riktigt vass idag, sätter precis Lövin på läktaren helt och hållet i skoldebatten. Riktigt vass retorik.
Hon verkar ju å andra sidan ha lite svårt med fakta. Så även om Björklund är rutinerad så har hon ju noll koll. Hon blev ju rätt krossad även av KD-snubben.
__________________
All the things I really like to do are either illegal, immoral, or fattening. /Alexander Woollcott (1887-01-19 – 1943-01-23)
TomasB är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-13, 11:35   #13572
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
södertörn, om än i en annan form, slår till igen.
https://mitti.se/nyheter/kritiska-br...hela-stockholm
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-13, 11:40   #13573
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Den allmänna jargongen i vänsterkretsar nu tycks vara att den åtstramade migrationspolitiken är ett misstag och bär delvis ansvar för de låga opinionssiffrorna.
Skönt att se att man inte bara duckar fakta i alla andra frågor, utan även de som rör "sin egen" politik. (Källor: Politism, Etc. Ali Esbati, Lindberg mfl).
Bland de aktiva i partiet ja. Inte bland väljarna. De partiaktiva är sjukt mkt mer radikala än väljarna. Det gäller typ alla partier.

S hade legat på 15 % om de inte stramat åt migrationen 2015. Om ens så högt...
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-13, 14:20   #13574
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
https://www.facebook.com/65701532468...6377411083923/

Inte dags för invasion snart? Landet har misslyckats rätt hårt ifall man ens tänker så här när man tittar på Ryssland med Putin.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-13, 14:37   #13575
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 062
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Inte dags för invasion snart? Landet har misslyckats rätt hårt ifall man ens tänker så här när man tittar på Ryssland med Putin.
Bah, defaitistisk smörja. Vi behöver inte en invasion bara för att vårt styre har Stockholmssyndromet.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)