Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-03-20, 12:31   #91
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Själv har jag en Neato Connected. Är väl inte helt nöjd. Efter ca 2 månader hade jag lurat ut hur jag skulle göra för att få den gå runt utan att stanna i lägenheten.

Men nu kom nya möbler för några veckor sedan, samt en ny tjockare matta där den inte ens klarar av att dammsuga. Med ena borstet på åker den inte ens upp på mattan. Jag ångrar köpet av dammsugaren. Sen att det tar över 1h för den att dammsuga lägenheten gör inte saken bättre. (Den låter otroligt högt med). Jag får köra den när jag är hemma för att den alltid fastnar någonstans på helt normala ytor. Möjligen är Xiaomi bättre. Men delar med mig av mina erfarenheter i min lägenhet. 3a på 82m².
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 14:20   #92
rosto
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 140
Roomba 880 som vi har haft i några år. Högljudd är väl stora nackdelen, annars har den fungerat bra. Vi kör den tre dagar i veckan och låter den snurra på när ingen är hemma. Det är en imponerande mängd damm som samlas upp trots att den dammsuger slumpmässigt till synes utan planering . Den misslyckas nästan aldrig med att hitta hem till laddstationen, mindre än en gång på 10. Laddsladdar och strumpor brukar få stopp på den så man bör ha lite koll på vad barnen slänger på golvet. De "fyrar" som följer med och kan generera "virtual walls" och "no-go zoner" fungerar tillfredsställande men de har en bugg i att de drar ganska mycket batterier så vi försöker klara oss utan att använda dessa.
rosto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 16:11   #93
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Svaret från Neato angående min matta, har en lite tjockare rya-matta som sagt.

Citat:
Hejsan,

Tack för mejlen. Tyvärr är Sandra sjuk så jag tar hand av detta ärende nu. Tyvärr är det så att roboten inte klarar av denna matta. Du behöver då använda dig av magnetremsan son du placerar framför mattan så att roboten ser den.
Din Neato-robot kan rengöra alla golvtyper inklusive mattor, kakel, laminat och trägolv. Neato kommer att ha svårt med tjocka mattor eller mattor - vi rekommenderar att mattor och tygfibrer är 15 mm / 0,6 eller mindre. Neato kan också ha problem med mattan i syntetfiber, även om den är 15 mm / 0,6 eller mindre.
Neato kan rensa hinder, tröskelvärden eller förändringar i golvytan som är upp till 3/4 "(19mm) höga.

Hur du använder din robot.
https://www.neatorobotics.com/se/how...-hem-fr-neato/

Vänligen låt mig veta om det är något annat du funderar på.

Ha en fin dag,
Vänliga häslningar

Neato Robotics Customer Care
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 16:45   #94
rosto
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 140
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Själv har jag en Neato Connected. Är väl inte helt nöjd. Efter ca 2 månader hade jag lurat ut hur jag skulle göra för att få den gå runt utan att stanna i lägenheten.

Men nu kom nya möbler för några veckor sedan, samt en ny tjockare matta där den inte ens klarar av att dammsuga. Med ena borstet på åker den inte ens upp på mattan. Jag ångrar köpet av dammsugaren. Sen att det tar över 1h för den att dammsuga lägenheten gör inte saken bättre. (Den låter otroligt högt med). Jag får köra den när jag är hemma för att den alltid fastnar någonstans på helt normala ytor. Möjligen är Xiaomi bättre. Men delar med mig av mina erfarenheter i min lägenhet. 3a på 82m².
Neato skall väl annars vara en av de bättre dammsugarna, visst scannar den av rummet och kör i ett gridmönster så att den täcker alla ytor? Om det är något som känns dåligt med Roomba så är det just logiken eller bristen på den. Dock är den bra på att följa väggar vilket den gör stor del av tiden. Längs väggar och lister samlas mycket damm så det är säkert korrekt att dessa ytor städas noggrannare än stora ytor mitt i rummet.

Roomba har också problem med långhåriga mattor och fransar så dessa har vi plockat bort. Annars fixar den trösklar och hinder mycket bra och blir som sagt sällan stående utan att ta sig vidare.
rosto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 18:22   #95
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av rosto Visa inlägg
Neato skall väl annars vara en av de bättre dammsugarna, visst scannar den av rummet och kör i ett gridmönster så att den täcker alla ytor? Om det är något som känns dåligt med Roomba så är det just logiken eller bristen på den. Dock är den bra på att följa väggar vilket den gör stor del av tiden. Längs väggar och lister samlas mycket damm så det är säkert korrekt att dessa ytor städas noggrannare än stora ytor mitt i rummet.

Roomba har också problem med långhåriga mattor och fransar så dessa har vi plockat bort. Annars fixar den trösklar och hinder mycket bra och blir som sagt sällan stående utan att ta sig vidare.
Yes det gör den, sen får man en karta skickad till mobilen med, typ som ens planlösning Man får sätta magnetlist där den inte skall köra. Magnetlisten är dock ganska dyr att köpa. Jag har fått sätta magnetlister på vissa bordsben den inte klarar av av någon anledning. Den klarar inte heller av mina stolsben i köket, värdelöst faktiskt. Och nu mattan då i vardagsrummet. Så njae, det går fan snabbare dammsuga för hand för mig än att hålla på med den där roboten.

Jag skulle faktiskt uppskatta att den tid det tar för mig att förbereda rummen och att sedan hjälpa dammsugaren när den fastnat, samt att städa borsten, tömma filter etc tar mer tid än det tar för mig att faktiskt dammsuga igenom lägenheten själv.

Senast redigerad av Akerhage den 2019-03-20 klockan 18:24.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 19:46   #96
rosto
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 140
Man får tänka till vid möbelinköpen, vi ärvde en Jetsonfåtölj vars fot Roomban fastnar på ibland, synd för fåtöljen är lite av en favorit. När vi skulle köpa fler fåtöljer så tog jag med dammsugaren till affären och testade mot olika fötter

Min fru stod med rodnande kinder en bit bort

Senast redigerad av rosto den 2019-03-20 klockan 19:48.
rosto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 20:16   #97
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av rosto Visa inlägg
Man får tänka till vid möbelinköpen, vi ärvde en Jetsonfåtölj vars fot Roomban fastnar på ibland, synd för fåtöljen är lite av en favorit. När vi skulle köpa fler fåtöljer så tog jag med dammsugaren till affären och testade mot olika fötter

Min fru stod med rodnande kinder en bit bort
haha det där är ju ändå ganska roligt gjort
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 20:21   #98
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Får instämma med martikainen om Xiaomis. Har föregångaren också och är ett av de bästa köpen jag gjort på länge. Bara man robotsäkrar hemmet med att lägga kablarna mot väggen och så är det inga problem.

Kan verkligen rekommenderas.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-26, 18:53   #99
FillilutteN
Registered User
 
FillilutteNs avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 56
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Själv har jag en Neato Connected.

Vilken version har du? D5?
FillilutteN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-26, 20:00   #100
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av FillilutteN Visa inlägg
Vilken version har du? D5?
Nej den heter bara Botvac Connected, skall vara den nyare varianten av dem alla.
https://www.robotexperten.se/produkt...vac-connected/

På neatos hemsida kan jag inte ens se den modellen.

Senast redigerad av Akerhage den 2019-03-26 klockan 20:04.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-15, 07:22   #101
hwillson04
Registered User
 
hwillson04s avatar
 
Reg.datum: Dec 2021
Inlägg: 0
It appears all of you folks are into it and having a decent outing there. The iRobot Roomba 690 is the best arrangement at under $400. It has great pull power, a simple to-utilize application, and voice control through Amazon or Google. I just got one for myself. The Roomba 690 cleans by cruising all over, potting soil/garbage through its soil identification framework, and tidying it up. ... Not at all like a portion of the better quality Roomba vacuum models, the 690 doesn't contain a memory feature. All in all, it can cruise all over your home consistently and easily forget the design.
__________________
Roomba 690

Senast redigerad av hwillson04 den 2021-12-15 klockan 07:24.
hwillson04 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-15, 08:20   #102
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av hwillson04 Visa inlägg
It appears all of you folks are into it and having a decent outing there. The iRobot Roomba 690 is the best arrangement at under $400. It has great pull power, a simple to-utilize application, and voice control through Amazon or Google. I just got one for myself. The Roomba 690 cleans by cruising all over, potting soil/garbage through its soil identification framework, and tidying it up. ... Not at all like a portion of the better quality Roomba vacuum models, the 690 doesn't contain a memory feature. All in all, it can cruise all over your home consistently and easily forget the design.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)