Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2015-04-28, 16:01   #61
BigBoy
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 165
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson Visa inlägg
Är jag för gammal?
För endel av dina inlägg ja..för träning nej.
Det vet du ju redan
BigBoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-28, 16:14   #62
Damien Thorne
Ondskefullt omen
 
Damien Thornes avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Umeå, Tenton City
Inlägg: 9 075
Detta var en rolig och peppande läsning.
__________________
MM2K och bänkpressprogram
Damien Thorne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-28, 16:56   #63
Arne Persson
BodyPumpens grundare.
 
Arne Perssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Lödde
Inlägg: 15 217
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian Visa inlägg
Sover Dolly Parton på rygg?
Ja
__________________
Sänka vikter? Vad menas med det? Höja vikter däremot det vet jag vad betyder!
Arne Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-28, 17:28   #64
dluddeckens
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 820
Du är lastgammal Arne
dluddeckens är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-28, 18:51   #65
Arne Persson
BodyPumpens grundare.
 
Arne Perssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Lödde
Inlägg: 15 217
Citat:
Ursprungligen postat av dluddeckens Visa inlägg
Du är lastgammal Arne
Otvivelaktigt
__________________
Sänka vikter? Vad menas med det? Höja vikter däremot det vet jag vad betyder!
Arne Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-04-22, 07:53   #66
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 529
Hej på er !
Nu har det gått 1 år sedan jag skrev här. Träningen har nu pågått i 6 år.
Sedan förra året har det hänt en del.

Min tjej drabbades av cancer för snart 3 år sedan. Tung period som jag inte ens önskar min värsta ovän.. Saker och ting får ett annat perspektiv. Hon är opererad och gått på flera undersökningar, det ser ”bra ut”. Tar några år innan hon blir friskförklarad. Tråkigt att bara nämna det…jag blir enormt påverkat av detta. Hålla uppe ”fasaden” , livet ska ändå fortsätta som vanligt. Att stå bredvid är jobbigt också…att inte kunna hjälpa.

Jobbfronten: Bytt jobb en del gånger utan anledning, var nog mest vilse..efter några månader fick jag tillbaka mitt gamla jobb och en jvl löneökning. Jobbar hemma ifrån, hur skönt som helst. Träffat mycket folk på diverse arbetsplatser, de flesta hade inte ens fått dammsuga min bil, helt odugliga. Detta jobb stannar jag på …ett tag. Jobbar i Danmark en gång i veckan för den sociala biten. Har ansvar för våra kunder i Norge. Jag får uppleva skillnaden mellan oss länder, jvl vad vi är akterseglade på det mesta. Trögheten är den värsta i Sverige…allt ska snart utredas. I DK och NO tar vi beslut snabbt och jobbar efter dessa. Hårt men alla vet vad som gäller. Vi har handplockat branschens bästa medarbetare ( 33 st ) så alla spelar i samma liga. Det seriösa och proffsiga på detta företag är helt galet. Att man kan känna sig stolt över sitt arbete och arbetsplats har jag aldrig upplevt innan, jag har nog bara ”gått till jobbet” utan att tänka hur viktigt det är med närvaro och trivsel.
Gymmet: Tränar fortfarande varje dag. Har tränat med några yngre killar ( 26 år ) som tagit mig en nivå högre. Vägde som mest 100 kg , fortfarande inte tjock.. Fick höra på en arbetsplats att vem som helst runt 40 år springer 1 mil. Det fick mig att fundera lite…hmm kan jag. På med skorna och for ner i skogen. Kom 100 meter.….vad i hvet är det frågan om, var tvungen att stanna, helt slut. Så här kan det inte vara. Det tog 3 månader sedan skrev jag på FB att jag ville ha draghjälp. Det dök upp 6 stycken som ville hjälpa mig. Sprang 1 mil på 1 timme och 10 min. Sen har jag gjort det 3 gånger till, båda gångerna på 1 timme precis. Det är jobbigt att asa runt på 100 kg. Jag klarar fortfarande 110 kg i bänk. Styvsonen har gått om nu med 10 kg, här är skillnaden mellan 43 år och 25. Han kan satsa mer medan jag får träna mer smart. Dock har jag fortfarande större armar/bröst än honom. Måttbandet åker fram lite då och då….han får alltid köra hem med stort ”hänghuvud”. Den stora skillnaden märker jag på mig själv och andra som är jämngamla. Med tanke på alla jobb jag har haft så har jag träffat många jämngamla ( över 100 st ) alla har såklart frågat om träning osv. Det syns att jag tränar…så frågorna kommer så klart.. så många experter det finns och ändå ser de ut som en påse skit. ” om jag hade velat gå ner i vikt” bla bla bla. ”Vad ska du med alla muskler till ”. Rena rama motivationsdödarna …och de har barn dessutom. Vilken tur att jag började träna egentligen.

Fritiden: Ska bli morfar ! Min dotter ska föda en liten pojke, jag själv har döttrar så det är klart lite spännande med en ”påg”.
Köpt en lite coolare bil, BMW 130i med 265 hk. Gjort den riktigt fin med pulverlackade guld fälgar osv. Stor vinge m.m.
Köpte även en 500 cc scooter. Även den är såå cool, pulverlackade guld fälgar med dekaler osv. Jag har tävlat i Road Racing så kontrasten mellan Superbike och scooter är så klart stor. Nu kör jag mest för att få frisk luft i ”fejset”. Om 10 dagar åker vi på semester till Cypern i 14 dagar.

Ha de !
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-27, 06:36   #67
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 529
7 år har gått. Just nu inne på min andra viktnedgång. Första var från 96,6 till 88,3. Kom i ganska okej form. Fett % från 15,4 till 14,1.

Jag blev taggad och skrev till min coach att jag kan nog ge mer på ett annat sätt denna gången. Jag startade på 94,4 ( armar 43,5 cm ) jag tänkte att jag skulle ner till 85 på 16 veckor. Missade tyvärr det med 1,8 kg. Det kommer nog ta 20 veckor att komma ner till 85. Idag är jag på 86,2 kg ( armar 40,5 cm ). Jag är ingen bildb*g men bilden på Trapz i "hur ser 6% kroppsfett ut som" är identisk med mig. Jag har rutor på magen och fettet stramas åt allt mer. Detta är skitcoolt, 44 år gammal och rutor på magen.....nu kan jag svara på min egen fråga: nej du är inte för gammal för träning

Träningen går bra, en ny adept är med mig. 20 åring som åt pizza och spela datorspel merparten av dagarna. November vägde han 96 kg. Han behövde råd så vi tog några pass tsms. Vi har tränat "varje dag" sen dess. Nu vägar han 83 kg och tar 105 kg i bänkpress. Han kommer gå långt...han förstår exakt hur han ska göra och lyssnar på de saker som jag säger. Även han går på diet.

Han sa så här igår: "Jag trodde inte det var så här styrketräning fungerade...det är så annorlunda. Jag har aldrig mått så här bra, så länge jag bara har suttit bort mitt liv..och jag är 20. F**ck vad jag blir trött på mig själv ! Allt du sagt stämmer på pricken, det är sjuk vad tankarna svävar i skallen på mig"

Privat har jag skrivit lite insändare i tidningar ( lokala tidningar och Dagens Nyheter )
Mål är väl att väga 85 kg med runt 10% kroppsfett. Jag har ganska breda axlar och smal midja så det ser mer estetiskt ut tror jag.

Kommer tillbaka om 1 år kanske med en bild.
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-27, 07:37   #68
Lipservice
Djup Trut
 
Lipservices avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 501
Fortsätt kriga! Kul läsning en gång om året.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere Visa inlägg
Bra böjt men säg till din kompis/passare att lära sig passa på riktigt. Tänkte han curla upp vikten ifall du skulle faila?..
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
I Sverige tävlar många kvinnor istället om truckflate-frisyrer, mansförakt och vildvuxen kroppsbehåring. Sen bitchas det utav helvete.
Lipservice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-27, 09:01   #69
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Riktigt härlig läsning! Fortsätt kämpa på!
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-27, 09:55   #70
Lucipha
Registered User
 
Luciphas avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 503
Trevlig läsning
__________________
Sporadisk träningsdagbok 2002 - 2024

I don’t have to agree with you to like you or respect you – Anthony Bourdain
Lucipha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-27, 11:25   #71
PatekPhillipe
Registered User
 
PatekPhillipes avatar
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 24
Stronk!
PatekPhillipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-27, 13:20   #72
SalkinA
Registered User
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 52
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg
7 år har gått. Just nu inne på min andra viktnedgång. Första var från 96,6 till 88,3. Kom i ganska okej form. Fett % från 15,4 till 14,1.

Jag blev taggad och skrev till min coach att jag kan nog ge mer på ett annat sätt denna gången. Jag startade på 94,4 ( armar 43,5 cm ) jag tänkte att jag skulle ner till 85 på 16 veckor. Missade tyvärr det med 1,8 kg. Det kommer nog ta 20 veckor att komma ner till 85. Idag är jag på 86,2 kg ( armar 40,5 cm ). Jag är ingen bildb*g men bilden på Trapz i "hur ser 6% kroppsfett ut som" är identisk med mig. Jag har rutor på magen och fettet stramas åt allt mer. Detta är skitcoolt, 44 år gammal och rutor på magen.....nu kan jag svara på min egen fråga: nej du är inte för gammal för träning

Träningen går bra, en ny adept är med mig. 20 åring som åt pizza och spela datorspel merparten av dagarna. November vägde han 96 kg. Han behövde råd så vi tog några pass tsms. Vi har tränat "varje dag" sen dess. Nu vägar han 83 kg och tar 105 kg i bänkpress. Han kommer gå långt...han förstår exakt hur han ska göra och lyssnar på de saker som jag säger. Även han går på diet.

Han sa så här igår: "Jag trodde inte det var så här styrketräning fungerade...det är så annorlunda. Jag har aldrig mått så här bra, så länge jag bara har suttit bort mitt liv..och jag är 20. F**ck vad jag blir trött på mig själv ! Allt du sagt stämmer på pricken, det är sjuk vad tankarna svävar i skallen på mig"

Privat har jag skrivit lite insändare i tidningar ( lokala tidningar och Dagens Nyheter )
Mål är väl att väga 85 kg med runt 10% kroppsfett. Jag har ganska breda axlar och smal midja så det ser mer estetiskt ut tror jag.

Kommer tillbaka om 1 år kanske med en bild.
Ta gärna lite bilder nu med om du inte redan gjort det så kanske du kan posta ett inlägg så man ser din utveckling för varje år? Mer inspirerande för andra tror jag om man ser utvecklingen och inte bara det färdiga resultatet?

Starkt jobbat och fortsätt på det sättet.
SalkinA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 08:40   #73
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 529
Bild

jag är helt emot "selfies" , jag ser mig själv varje dag så varför liksom....sagt och gjort. Här har ni länk till 2 stk bilder från idag. Ingen fotogosse så ha förståelse

https://imageshack.com/user/theone1973
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 08:52   #74
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg
jag är helt emot "selfies" , jag ser mig själv varje dag så varför liksom....sagt och gjort. Här har ni länk till 2 stk bilder från idag. Ingen fotogosse så ha förståelse

https://imageshack.com/user/theone1973
Förutom att jag har aaaaaaningens fler tatueringar än du så är vi väldigt lika i kroppen. Visade min fru och hon trodde det var jag med borttagna tatueringar! Men du har kralligare armar än jag...
Jag är tom äldre än du - du är alltså inte för gammal för träning - enligt mig!
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 08:57   #75
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 529
Citat:
Ursprungligen postat av Illustrerade mannen Visa inlägg
Förutom att jag har aaaaaaningens fler tatueringar än du så är vi väldigt lika i kroppen. Visade min fru och hon trodde det var jag med borttagna tatueringar! Men du har kralligare armar än jag...
Jag är tom äldre än du - du är alltså inte för gammal för träning - enligt mig!
ha ha tack !

Tatueringar är nytt för mig. Spruträdd så tänkte now way med tattos. Jag gör mest för att bevisa min rädsla för mig själv. Jag blev morfar för 1 år sedan så killen namn + Blixten Mcqueen på armen blev fint

Vi krigar på så förfallet inte blir så stort !
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)