Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-10-22, 12:09   #151
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Hmm.

Köp kål och koka? Kokt kål är 5235424 gånger godare än rå.
Kokt kål är ju fantastiskt gott!

Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Finns ju en jäkla massa att välja på för måltiden på fastedagen. Hade jag kört på ägg och grönsaker hade jag gjort en omelett med en sallad vid sidan om, det är gott.
Eller wokat färska grönsaker på riktigt, de frysta mixerna brukar inte vara jätteroliga tycker jag.

Man behöver antagligen inte oroa sig för någon bristsjukdom oavsett vad man väljer att äta. Gå inte blint på Grubs rekommendation, hitta något ni själva tycker är gott, annars kommer det bli svårt i längden skulle jag tro.
Här vill jag raljera men det går fan inte göra i skrift utan att man bara ser svinotrevlig ut Självklart är det så, jag gillade dock rekommendationen pga det var så lättvindigt att fixa!

Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Brysselkål är ganska gott, bara att slänga in i varmluftsugn ett tag, salta, och njuta.
Jag äter 2 brysselkål på julbordet för att. Men där går fan gränsen, mina smaklökar uppskattar det inte alls, smakar jord.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-22, 12:30   #152
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
En jäkligt simpel måltid jag ofta körde förut när inte mamma och pappa lagade all min mat:

- Ta något kött/fisk/fågel och lägg på en plåt.
- Fyll upp resten av plåten med random grönsaker eller rotfrukter, råa eller frysta. Vilken som går bra, jag har på riktigt aldrig hittar någon som inte smakar gott här.
- Salta, peppra och olja tills du får dåligt samvete.
- In i ugnen en timme på 200 grader.

Billigt, gott, enkelt, awesome osv.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-22, 13:13   #153
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av Bandid0 Visa inlägg
Nu är jag snart i slutet av andra veckan och träningspassen har definitivt gått riktigt bra den senaste tiden. Det finns en tendens till styrkeökningar i alla muskelgrupper som inte inte riktigt kan förklaras bort (mina prestationer ligger vanligtvis inom ett mycket snävt intervall och att jag nu pass efter pass börjar klämma ur mig fler reps i alla övningar är signifikant). Men det är för kort tid hittils för att säga vad det beror på. Ligger dock nära till hands att tro att jag håller på med en bodyrecomposition eftersom vågen visar neutral eller svagt neråt, medan prestationen går uppåt.

Jag äter gott på ätardagarna men inte så mycket som jag trodde att jag skulle. På fastedagarna är jag mer sugen på gott än på ätardagarna.

På fastedagarna äter jag rågbröd och lågfettsost för cirka 460 kcal.
Senaste 2 passen har jag varit något svagare än förväntat. Dock kört på rätt mycket med strypträning, så det är möjligt att jag varit lite trött i armarna och dessa 2 pass har varit överkroppspass...
Annars ”händer” inte mycket alls. Inte direkt något jag förväntar mig heller, jag kan äta fritt utan att bli fet, det är bra nog.
Gårdagens fasta var lite jobbig, kände mig väldigt låg på blodsocker så att jag nästan mådde illa på slutet, har aldrig hänt mig förr vid fasta, åt kanske lite för lite dagen innan. Men fastan är lätt att ta sig igenom överlag tycker jag, det är värt det.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-25, 08:47   #154
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Kollade min statistik från vågen nu och den säger -2,2 kg i oktober jämfört med september. Påbörjade varannandagsfasta 3 oktober... så det är ju i det närmaste en perfekt viktnedgång egentligen. Det kändes inte som att jag gjort den typen av framsteg men jag tror jag blir lite lurad av att vikten går upp och ned hela tiden.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 12:01   #155
Stignich
Registered User
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 34
Har kört i snart 10v och är väldigt nöjd med upplägget. Har gått ned ca 8kg och är helt klart den lättaste "deff" jag hittills gjort.

En sak jag undrar över är om någon mer än jag upplever en kraftig kroppstemperaturökning på kvällen under fastedagen? Känslan påminner lite om när man har feber och tar en Ipren.
Stignich är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 12:25   #156
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
För mig är det mer en normalisering av kroppstemperaturen. Mitt på dagen och på eftermiddagen fryser jag ordentligt, men på kvällen är jag varm igen. Inte som på ätardagen dock. Då stiger temperaturen än mer.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 12:50   #157
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Hur mkt "går ni loss" på ätardagen? Om vi tänker kcal in vs ut.
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 12:52   #158
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Vill man gå ned i vikt äter man "normalt" på ätardagarna, som man hade gjort ifall man ätit varje dag. Vill du inte gå ned i vikt måste du dubbla ditt normala kaloriintag för balans. Det klarar inte de flesta, även de som tror att de är storätare, dag ut och dag in, varför varannandagsfasta så småningom leder till viktnedgång hos de allra flesta.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 12:56   #159
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Det är lätt att tro att man är dödligt hungrig på ätardagarna, men så är inte fallet.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 13:03   #160
Jarp
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Eksjö
Inlägg: 273
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är lätt att tro att man är dödligt hungrig på ätardagarna, men så är inte fallet.
Jag har testat, men hade större problem med ätardagarna än fastedagarna. Mådde rätt dåligt efter att ha ätit, vad jag än åt. Fastan var inga som helst problem. Skulle nog klara mycket längre om jag var inställd på det.
Jarp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 13:20   #161
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 963
Citat:
Ursprungligen postat av Jarp Visa inlägg
Jag har testat, men hade större problem med ätardagarna än fastedagarna. Mådde rätt dåligt efter att ha ätit, vad jag än åt. Fastan var inga som helst problem. Skulle nog klara mycket längre om jag var inställd på det.
Går du på en större måltid direkt när du bryter fastan? Det är ju kanske inte det bästa i så fall.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 14:21   #162
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
För mig är det mer en normalisering av kroppstemperaturen. Mitt på dagen och på eftermiddagen fryser jag ordentligt, men på kvällen är jag varm igen. Inte som på ätardagen dock. Då stiger temperaturen än mer.
Detta är den normala reaktionen tror jag.

Vill man frysa lite extra på fastan så kan man peta i sig lite yohimbine, det blir nästan outhärdligt. Bra på varma sommardagar, då fryser man trots 35 grader och sol! Nyttigt!
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 16:39   #163
Bandid0
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 611
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Detta är den normala reaktionen tror jag.

Vill man frysa lite extra på fastan så kan man peta i sig lite yohimbine, det blir nästan outhärdligt. Bra på varma sommardagar, då fryser man trots 35 grader och sol! Nyttigt!
...beroende på var man bor. Sedan många år är yohimbine klassat som hälsofarlig vara (eller var det läkemedel?) i Sverige och får inte innehas otillåtet.

Citat:
Ursprungligen postat av LunaSpice Visa inlägg
Hur mkt "går ni loss" på ätardagen? Om vi tänker kcal in vs ut.
Jag har insett att om jag går loss helt fullständigt så är det inte omöjligt att äta igen underskottet. Men det gör man ju inte hälften av veckans dagar. Hittills på dessa två veckor som jag kört så skulle jag säga att det är en eller max två av ätdagarna som blir mer svullande. Oftast blir det bara att jag äter mer vanlig mat och kanske unnar mig någon efterrätt eller något gott utan att gå till överdrift.
Bandid0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-26, 20:43   #164
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av Bandid0 Visa inlägg
...beroende på var man bor. Sedan många år är yohimbine klassat som hälsofarlig vara (eller var det läkemedel?) i Sverige och får inte innehas otillåtet.
Oh ja, det är jag fullt medveten om. Inte för att det blir mer tillåtet, men dessa köpte jag innan det blev klassat, svenska märket topformula, 200 tabletter köpte jag och jag har ca 100 kvar så här typ 10 år senare. Har kvar dem för att de är så vidriga att ta, man känner sig sjuk. Men ibland vill man ha det lite vidrigt!
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-27, 15:21   #165
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 842
Det kanske redan har tagits upp i tråden då jag mest skummat igenom, men hur tänker man med proteinintaget? Om man äter "normalt" på sina ätardagar, blir inte proteinintaget halverat då över tid?
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)