Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Kommer Diomedea exulans klara att måla sin fotorealistiska tavla?
Ja, han är ett konstnärligt geni och kan vara väldigt flitig när han vill. 21 42.00%
Nej, trots en övermänsklig ansträngning är uppgiften honom övermäktig. 1 2.00%
Nej, han har inte viljan, han klarar ju inte ens att ta i när han tränar! 8 16.00%
Han kommer själv bli nöjd, men jag kommer inte tycka tavlan duger. 0 0%
Han kommer själv bli missnöjd, men jag kommer tycka tavlan duger. 6 12.00%
Jag tycker det är integritetskränkande att lägga upp foton av syrran och killen. 2 4.00%
Det värsta i universum är när Dio pratar om sig själv, så jag vägrar delta i tråden. 2 4.00%
Jag tycker att han ska måla en albatross. 10 20.00%
Antal röster: 50. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-01-26, 22:56   #211
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av ispåse Visa inlägg
Vad tar jag dig då i försvar för när du manipulerat bilden. 😁 Kör bara får vi se hur slutresultatet blir.

Jag kan tänka mig betala om du skulle göra ett rött slitet georgskors mot gråvit bakgrund liknande tyg. Sug på den du.😁
Jag vet, är en sådan backstabber!

Okej! Jag googlade ett sånt där kors. Verkar görbart.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-26, 23:35   #212
ispåse
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 139


Har bara paint på jobbet men du fattar på ett ungefär. Skulle vilja ha det lite trashigare med toningar i korset. Du kan ju klura på om du tror dig kunna gör någonting häftigt av det.
__________________
Tejpa en kebab så löser det sig.

Senast redigerad av ispåse den 2021-01-26 klockan 23:41.
ispåse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-26, 23:47   #213
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Japp, ska klura!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-27, 06:41   #214
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 451
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Pikachu har fått ett till öra, och ett ben.
Ser tuff ut! Pika, Pika!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-27, 09:21   #215
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Okej, jag testade att ställa mig i brorsonens pose framför gymspegeln nu, det var ju inga som helst problem? Förstår inte vad alla haters ordar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Dåren Visa inlägg
Ser tuff ut! Pika, Pika!
Tack! Förvånad över hur bra det går. Visste inte riktigt hur jag skulle göra, vilket var en anledning till prokrastineringen. Så jag bara chansar och kör, typ.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-27, 11:18   #216
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 451
Provade i helfigursspegeln i hallen i morse. :p Är det att vrida bålen några grader eller att sträcka ena armen rakt uppåt som är det svåra?

Möjligen att armen ovanför huvudet ser lite kort ut?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-27, 16:15   #217
ispåse
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 139
Haha, jag är tydligen stel så in i helvete. Kan inte vrida bara övre delen av bålen och hålla midjan rak mer än några cm, men då är jag snart gubbe med. Men ser bra ut Dio, kör bara så jag kan anställa dig sedan. Spännande se hur det blir med ju. ��
__________________
Tejpa en kebab så löser det sig.

Senast redigerad av ispåse den 2021-01-27 klockan 16:17.
ispåse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-27, 22:19   #218
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Har kommit lite längre på Pikachus huvud.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-27, 22:32   #219
ispåse
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 139
Är det svårt eller tidskrävande tycker du om man inte är van?

Jag levde för att teckna som yngre och är väl artistiskt lagd men har aldrig kommit mig för att laborera med flytande färger. Akvarell kräktes jag över behöva hålla på med redan som barn.

Hur känner du själv? Är det någonting du kan se en framtid i?
__________________
Tejpa en kebab så löser det sig.
ispåse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-28, 10:06   #220
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Okej, jag testade att ställa mig i brorsonens pose framför gymspegeln nu, det var ju inga som helst problem? Förstår inte vad alla haters ordar om.
Det är inte svårt. Men det är inte så man kastar. När kroppen är frånvänd är höften det med. Det är genom vridning av höften du får med dig överkroppen i kastet. Fotplaceringen är också helt off.
Det är ju extremt lätt att kolla upp detta genom att exempelvis titta på en baseballkastare i slowmotion.
Det här sker ju mer eller mindre naturligt när man utför ett kast, är man dock ovan eller ett litet barn kan det vara svårt att försöka härma en sån pose stillastående.

__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-28, 10:30   #221
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av ispåse Visa inlägg
Är det svårt eller tidskrävande tycker du om man inte är van?

Jag levde för att teckna som yngre och är väl artistiskt lagd men har aldrig kommit mig för att laborera med flytande färger. Akvarell kräktes jag över behöva hålla på med redan som barn.

Hur känner du själv? Är det någonting du kan se en framtid i?
Inte så svårt, men tidskrävande. Jag har lagt ca två timmar mellan varje uppdatering de senaste dagarna.

Det är roligt nog för att jobba med, men har svårt att se att jag skulle kunna tjäna tillräckligt med pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Det är inte svårt. Men det är inte så man kastar. När kroppen är frånvänd är höften det med. Det är genom vridning av höften du får med dig överkroppen i kastet. Fotplaceringen är också helt off.
Det är ju extremt lätt att kolla upp detta genom att exempelvis titta på en baseballkastare i slowmotion.
Det här sker ju mer eller mindre naturligt när man utför ett kast, är man dock ovan eller ett litet barn kan det vara svårt att försöka härma en sån pose stillastående.
”Man” kan väl stå lite hur man vill när man kastar? Om man står i en viss pose och ska kasta därifrån så är det väl inte säkert att man ändrar posen för att optimera kastet? Dessutom kastar han inte ens än, han står och pekar.

Både både höften och överkroppen är ju vridna åt höger?

Förstår inte vad du snackar om angående fotplaceringen. Om man står bredbent med höften vriden åt höger (vårt höger) är det en fullständigt normal fotplacering.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2021-01-28 klockan 10:33.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-28, 10:40   #222
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Inte så svårt, men tidskrävande. Jag har lagt ca två timmar mellan varje uppdatering de senaste dagarna.

Det är roligt nog för att jobba med, men har svårt att se att jag skulle kunna tjäna tillräckligt med pengar.


”Man” kan väl stå lite hur man vill när man kastar? Om man står i en viss pose och ska kasta därifrån så är det väl inte säkert att man ändrar posen för att optimera kastet? Dessutom kastar han inte ens än, han står och pekar.

Både både höften och överkroppen är ju vridna åt höger?

Förstår inte vad du snackar om angående fotplaceringen. Om man står bredbent med höften vriden åt höger (vårt höger) är det en fullständigt normal fotplacering.

Det är fel pose för att kasta, oavsett om man faktiskt utför kastet eller om man tänker kasta. Men så länge du och din brorson blir nöjd spelar det ju ingen roll.
Men eftersom du ska måla din brorson realistiskt så tänkte nog jag och några till här att posen borde se realistisk ut också.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-28, 10:43   #223
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Det är fel pose för att kasta, oavsett om man faktiskt utför kastet eller om man tänker kasta. Men så länge du och din brorson blir nöjd spelar det ju ingen roll.
Men eftersom du ska måla din brorson realistiskt så tänkte nog jag och några till här att posen borde se realistisk ut också.
Jag håller inte med dig och de andra självutnämnda experterna i tråden. Min brorsons, hans pappa och några till har sett tavlan, och ingen har sagt något om posen, så jag kör på som jag har tänkt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-28, 11:41   #224
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag håller inte med dig och de andra självutnämnda experterna i tråden. Min brorsons, hans pappa och några till har sett tavlan, och ingen har sagt något om posen, så jag kör på som jag har tänkt.
Kör på. Som sagt är väl det viktiga inte själva posen.
Men det är inte så man står vid ett kast. Det är ganska uppenbart när du tittar på en professionell baseballspelare. Eller andra kastidrotter för den delen.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-28, 12:14   #225
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 612
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg

”Man” kan väl stå lite hur man vill när man kastar? Om man står i en viss pose och ska kasta därifrån så är det väl inte säkert att man ändrar posen för att optimera kastet? Dessutom kastar han inte ens än, han står och pekar.

Både både höften och överkroppen är ju vridna åt höger?

Förstår inte vad du snackar om angående fotplaceringen. Om man står bredbent med höften vriden åt höger (vårt höger) är det en fullständigt normal fotplacering.
"Problemet" är att om man man vill ha någon som kraft i kastet ska benen vara framåt respektive bakåt, i kastriktningen, och inte åt sidorna.

Men som du säger så ser han inte ens ut att kasta så ingenting att lägga någon större vikt vid. Dessutom tror jag det är irrelevant hur hårt man kastar pokebollen.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Köttis är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)