Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-01-28, 06:40   #13606
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429


Användaren: DeepFuckingValue på reddit har tjänat 50.000.000 DOLLAR på GameStop sedan något år tillbaka... Han har ännu inte sålt allt utan tror väl som många andra att GameStops resa inte är klar ännu.

Kolla in hans posthistorik på reddit, det är helt jävla otroligt, från $50K till $50 MILJONER

Senast redigerad av Maximal den 2021-01-28 klockan 06:43.
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-28, 08:16   #13607
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg


Användaren: DeepFuckingValue på reddit har tjänat 50.000.000 DOLLAR på GameStop sedan något år tillbaka... Han har ännu inte sålt allt utan tror väl som många andra att GameStops resa inte är klar ännu.

Kolla in hans posthistorik på reddit, det är helt jävla otroligt, från $50K till $50 MILJONER
Har han tjänat pengar om han inte har sålt något? Tuff fråga, jag vet, men den måste ställas.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-28, 08:31   #13608
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Har han tjänat pengar om han inte har sålt något? Tuff fråga, jag vet, men den måste ställas.
Han har tydligen sålt en hel del i omgångar, så han har väl plockat några miljoner dollar till kontot IAF vad jag förstår.
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-28, 08:34   #13609
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 710
Med 50 miljoner dolares så hade jag plockat ut 48 av dom och levt livet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-01-28, 08:43   #13610
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Sist jag läste hans uppdaterade post så framgick det att han hade sålt av 25% typ.

Utvecklingen är galet.

Citat:
163000% return on the call option
That's not even a real number wtf
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-28, 08:46   #13611
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Hahaha, glömde av GME i tisdags och igår p.g.a. oerhört vidrigt mycket på jobb. Blev en glad överraskning igårkväll när jag kollade Avanza Tack reddit och internet för en månadslön på en dag!
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-28, 09:02   #13612
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Hahaha, glömde av GME i tisdags och igår p.g.a. oerhört vidrigt mycket på jobb. Blev en glad överraskning igårkväll när jag kollade Avanza Tack reddit och internet för en månadslön på en dag!



Dum fråga: Finns det någon tjänst som man kan använda för att köpa med "låtsaspengar". Vill testa lite olika strategier men vill bara leka runt lite..?
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!

Senast redigerad av Snubben den 2021-01-28 klockan 09:04.
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-28, 09:35   #13613
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar
 
PixelMiners avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 336
Kan någon förklara för mig som inte är superinsatt i de finare detaljerna kring blankning:
  1. På Reddit skrivs det att de som blankat aktien har blankat 140% av den totala aktiestocken. Hur gör man för att blanka mer aktier än vad som finns???
  2. Enligt uppgift så faller tydligen många av dessa blankningar ut på fredag och då måste blankarna lösa dessa oavsett aktierkurs (om jag förstått det rätt). Men vad händer om de som blankat inte kan lösa dessa pga insolvens. Jag antar att blankaren går i konkurs. Men det innebär väl också att aktiekursen kommer krascha. Eller?
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-28, 09:50   #13614
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 710
Fortsatt bra ras på grön energi idag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-01-28, 10:58   #13615
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Fyfan vilken hård dag. Allt är tokrött. Jag valde dock att gå in med 10k extra i Embracer nu när den ligger så lågt. Det finns fan ingen vettig anledning till att den ska ligga så lågt som den gör nu.
David_wigren är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-01-28, 11:45   #13616
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 845
Fyfan vad sjuk världen blivit. Vansinnigt. P/e tal har slängts åt skogen. Allt värderas in i absurdum. Pga superinflation som drabbar fastighetsvärderingar och aktier eftersom vi inte spenderar mer på skit vi inte behöver.

Jag ser ingen rimligt sätt att försvara sig mot vad som händer. Är det bostadsköp och guld som gäller? Det kommer ju braka åt helvete, förr och inte senare.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-28, 11:46   #13617
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 845
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg



Dum fråga: Finns det någon tjänst som man kan använda för att köpa med "låtsaspengar". Vill testa lite olika strategier men vill bara leka runt lite..?
Är ju bara att gå in med 10 kr istället för 100k. %satsen kommer visa om du lyckas eller ej.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-28, 11:52   #13618
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Alla som hoppar på GME nu; kommer de åka dit för marknadsmanipulation eller hur ska man tolka hela faderullan? Helt galet.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-28, 11:59   #13619
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Alla som hoppar på GME nu; kommer de åka dit för marknadsmanipulation eller hur ska man tolka hela faderullan? Helt galet.
Vad ska de åka dit för? Det är ingen organiserad kartell. Det är vanligt folk som köper en aktie och håller den. Att kortsäljarnas girighet biter dem i baken just nu och deras vänner i media är helt förstörda gör det inte olagligt. Om någon ska prata om marknadsmanipulation, borde man kanske fokusera på hedgefonderna som blankat aktien till 140% av dess float och artificiellt drivit ner priset i månader/år.
__________________
Med vänliga hälsningar,
Brofessorn, tredje högst EQ på Kolozzeum och 8.37 på snygghetsskalan
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-28, 12:01   #13620
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Vad ska de åka dit för? Det är ingen organiserad kartell. Det är vanligt folk som köper en aktie och håller den. Att kortsäljarnas girighet biter dem i baken just nu och deras vänner i media är helt förstörda gör det inte olagligt. Om någon ska prata om marknadsmanipulation, borde man kanske fokusera på hedgefonderna som blankat aktien till 140% av dess float och artificiellt drivit ner priset i månader/år.
Absolut, men fortfarande; Folk köper aktien i syfte att tvinga en annan part att till avslut. De köper inte pga. en hejdudrans FA eller TA utan endast för man vet att om värdet pumpas upp, kommer det explodera pga. blankarna.

Är detta inte att se som marknadsmanipulation?
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)