Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Sport > Hockey

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-01-15, 17:31   #991
Skön
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 304
Det jag tycker är värst är när någon delar ut en helt regelrätt hård tackling å så ska det alltid komma en tomte å markera med en fight direkt. Tror många drar sig för att spela hårt för då måste de dansa runt mot någon som lirar 3 minuter per match.
Skön är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-15, 17:52   #992
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
du är ett new-nhl-fan som gillar Detroit Red Wings och pingu(och jag) oldschool-fans så vi får bara acceptera att vi inte kan mötas. Oavsett hur vi försöker debattera med sakargument och fakta. Dessa debatter är liknande SD-debatterna, ingen viker en tum.
Sen så började jag ju gilla Red Wings under "The era" (1996-1998) när man mönstrade ett av de mest kompletta lagen under 1990-2010. Och jag har bara en tröja med Red Wings logga, och på den har jag Tootoo tryckt på ryggen..

Jag tycker att deras matcher är rätt ointressanta numera, man spelar liksom D. Cleary nästan lika mycket som Dats & Z, vilket är ett jävla skämt..
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-15, 17:55   #993
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell
 
130kg finsk sisus avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 12 332
Åfan då har vi nåt gemensamt. Detroitlagen just kring 96-98 är verkligen de bästa lag "roll-lag" som funnits och skulle man spela sådan hockey nu vore de mina favoriter!
__________________
SER UT SOM EN PÅSE SKIT

Min youtube videos: http://www.youtube.com/profile?user=superhurri

Journal: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86629
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-15, 18:05   #994
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
Vilka gillar du mest då Sisu om du MÅSTE välja?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-15, 19:14   #995
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell
 
130kg finsk sisus avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 12 332
Den hockey jag gillar är där det är rätlinjeligt och hårt. Hårda schysta tacklingar i varje byte. Flera slagsmål och mycket skitsnack hela matchen. Lagen är fulla av tuffa fysiska och hårdföra grovjobbare och 4-5 superstjärnor som dubbelskiftas rätt ofta tillsammans med olika spelare.
Detta är som taget från slutet av 80-talet i NHL. Lag som jag avgudar är Phillys från 1985-1986 och Detroits från 1987-1988.
Denna tid kommer aldrig tillbaka men med lite tur skulle Detroits sätt att spela från 96-98 kunna slå igenom. Dvs ett lag som kunde spela alla spelsätt om det så krävs.

Bruins vinnarlag från 2011(2010?) eller Anaheims vinnarlag från 2007 är 2 lag som ganska väl motsvarar hur jag gärna skulle se att alla lag spelade.
__________________
SER UT SOM EN PÅSE SKIT

Min youtube videos: http://www.youtube.com/profile?user=superhurri

Journal: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86629
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-15, 20:16   #996
Skön
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 304
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Den hockey jag gillar är där det är rätlinjeligt och hårt. Hårda schysta tacklingar i varje byte. Flera slagsmål och mycket skitsnack hela matchen. Lagen är fulla av tuffa fysiska och hårdföra grovjobbare och 4-5 superstjärnor som dubbelskiftas rätt ofta tillsammans med olika spelare.
Detta är som taget från slutet av 80-talet i NHL. Lag som jag avgudar är Phillys från 1985-1986 och Detroits från 1987-1988.
Denna tid kommer aldrig tillbaka men med lite tur skulle Detroits sätt att spela från 96-98 kunna slå igenom. Dvs ett lag som kunde spela alla spelsätt om det så krävs.

Bruins vinnarlag från 2011(2010?) eller Anaheims vinnarlag från 2007 är 2 lag som ganska väl motsvarar hur jag gärna skulle se att alla lag spelade.
Ja jäklar vad bra Boston var det året. Minns speciellt en finalmatch mot Vancouver som bland det bästa jag någonsin sett ett lag spela.
Skön är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-15, 21:04   #997
ekmanc
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 79
Fan vad jag saknar den tiden när Detroit hade en grym offensiv men även killar som Probert, Kocur, McCarthy och även Draper och Maltby, då var dom riktigt tunga att möta.
ekmanc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-16, 01:01   #998
Pingu
Oleg sex dr
 
Pingus avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Skellefteå
Inlägg: 3 392
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Den hockey jag gillar är där det är rätlinjeligt och hårt. Hårda schysta tacklingar i varje byte. Flera slagsmål och mycket skitsnack hela matchen. Lagen är fulla av tuffa fysiska och hårdföra grovjobbare och 4-5 superstjärnor som dubbelskiftas rätt ofta tillsammans med olika spelare.
Detta är som taget från slutet av 80-talet i NHL. Lag som jag avgudar är Phillys från 1985-1986 och Detroits från 1987-1988.
Denna tid kommer aldrig tillbaka men med lite tur skulle Detroits sätt att spela från 96-98 kunna slå igenom. Dvs ett lag som kunde spela alla spelsätt om det så krävs.

Bruins vinnarlag från 2011(2010?) eller Anaheims vinnarlag från 2007 är 2 lag som ganska väl motsvarar hur jag gärna skulle se att alla lag spelade.
Kunde inte sagt det bättre !
__________________
Är ett steg framåt ett steg i rätt riktning om man står vid ett stup

http://www.rogersgarage.com/1.html
Pingu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-16, 08:25   #999
Koettman
Registered User
 
Koettmans avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 291
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Sen så började jag ju gilla Red Wings under "The era" (1996-1998) när man mönstrade ett av de mest kompletta lagen under 1990-2010. Och jag har bara en tröja med Red Wings logga, och på den har jag Tootoo tryckt på ryggen..

Jag tycker att deras matcher är rätt ointressanta numera, man spelar liksom D. Cleary nästan lika mycket som Dats & Z, vilket är ett jävla skämt..
Fast med tanke på din ålder kan du ju inte ha börjat gilla Red Wings under "The era" pga. den hockey som dom spelade?
__________________
Så att Tjuckot ska hitta!
Koettman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-16, 09:10   #1000
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Koettman Visa inlägg
Fast med tanke på din ålder kan du ju inte ha börjat gilla Red Wings under "The era" pga. den hockey som dom spelade?
Hur gammal är jag

(Jag är 23, dvs född 1990) Och jag refererar till 1996-1998 när man var det senaste NHL laget som vann SC back-to-back, det är de första minnena jag har. Man slog Flyers med 4-0, året efter slog man Caps med 4-0 i matcher.

Det är min referens till "The era", När jag började följa & supporta Red Wings Hockey.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-16, 09:35   #1001
Wibba
Registered User
 
Wibbas avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Ort: Piteå
Inlägg: 1 526
Tacka vet jag NJD. Tråka ut motståndarna ordentligt och sen försöka kötta in nått mål. De var dock bättre förr med Scott Stevens, Niedermayer och Rafalski. Älskar Brodeur också De är inte lika bra nu men de lyckas ändå vara medelmåttiga. Hoppas de hittar tillbaka till den stabila formen de hade på 90-talet och 2000-talet.
__________________
Forever smalfet

Tuben
Wibba är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-16, 10:11   #1002
Pingu
Oleg sex dr
 
Pingus avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Skellefteå
Inlägg: 3 392
Citat:
Ursprungligen postat av Wibba Visa inlägg
Tacka vet jag NJD. Tråka ut motståndarna ordentligt och sen försöka kötta in nått mål. De var dock bättre förr med Scott Stevens, Niedermayer och Rafalski. Älskar Brodeur också De är inte lika bra nu men de lyckas ändå vara medelmåttiga. Hoppas de hittar tillbaka till den stabila formen de hade på 90-talet och 2000-talet.
Nj litade jävligt tråkig hockey men att se stevens och niedermayer ihop var alltid speciellt. Scott stevens är en av mina största idoler, både på och utanför isen !
Lite kul, min son är mer eller mindre en klon av han
__________________
Är ett steg framåt ett steg i rätt riktning om man står vid ett stup

http://www.rogersgarage.com/1.html
Pingu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-16, 10:21   #1003
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
Kommer aldrig glömma detta av Rob Niedermayer

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-16, 10:24   #1004
Pingu
Oleg sex dr
 
Pingus avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Skellefteå
Inlägg: 3 392
Citat:
Ursprungligen postat av awesomooo Visa inlägg
Kommer aldrig glömma detta av Rob Niedermayer

Var ju inte han som lirade i nj
__________________
Är ett steg framåt ett steg i rätt riktning om man står vid ett stup

http://www.rogersgarage.com/1.html
Pingu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-16, 10:28   #1005
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
Läste bara Niedermayer och kom och tänka på detta.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)