Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Sport > Hockey

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-01-14, 22:41   #976
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell
 
130kg finsk sisus avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 12 332
det där klippet är nog ingen showbiz det minsta, om du tycker det så vågar jag påstå att du inte vet nåt om NHL-hockey. Detta är en match som känslomässigt spårar ur.

Det finns vad "new-NHL" fansen kallar för staged fights där 2 goons fightas från tekning utan orsak. Eller orsaken kan vara att kolla vem som är tuffare, väcka laget osv osv. Detta är något som funnits i NHL sedan 90-talet då man började ta in sådana som inte kunde spela utan bara slåss. På 70-80talen kunde alla som slåss och spela och de var många. Staged fights är ok även för mig även om jag i grunden är emot dessa. Men de håller kvar en spillra från the glory days.
Men JA sådana fighter kan jag som t.ex rooz ha förståelse för att de kallas show boz

Ursäktar om jag kastar in lite engelska här och där men läser mest min hockey på engelska.
__________________
SER UT SOM EN PÅSE SKIT

Min youtube videos: http://www.youtube.com/profile?user=superhurri

Journal: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86629

Senast redigerad av 130kg finsk sisu den 2014-01-14 klockan 22:45.
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-14, 22:49   #977
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
Det där med att höja laget etc. har jag också förståelse för, rätt effektivt sätt att få dom andra spelarna att tagga till. Men av många klipp man har sett där stora slagsmål bryts ut så känns det rätt löjligt imo.

Skit samma, vilket är erat favoritlag? Jag brukade gilla Atlanta back in the days när Dany Heatley spelade där hehe. Har inget lag jag direkt följer utan kollar mest på dom lagen när tiderna passar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.

Senast redigerad av awesomooo den 2014-01-14 klockan 22:53.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-14, 22:53   #978
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell
 
130kg finsk sisus avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 12 332
vågar dock påstå att så gott som inget större brawl händer pga showbiz eller nåt annat.
1 fight mellan 2 goons kanske...
__________________
SER UT SOM EN PÅSE SKIT

Min youtube videos: http://www.youtube.com/profile?user=superhurri

Journal: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86629
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-15, 00:34   #979
Pingu
Oleg sex dr
 
Pingus avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Skellefteå
Inlägg: 3 392
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
det där klippet är nog ingen showbiz det minsta, om du tycker det så vågar jag påstå att du inte vet nåt om nhl-hockey. Detta är en match som känslomässigt spårar ur.

Det finns vad "new-nhl" fansen kallar för staged fights där 2 goons fightas från tekning utan orsak. Eller orsaken kan vara att kolla vem som är tuffare, väcka laget osv osv. Detta är något som funnits i nhl sedan 90-talet då man började ta in sådana som inte kunde spela utan bara slåss. På 70-80talen kunde alla som slåss och spela och de var många. Staged fights är ok även för mig även om jag i grunden är emot dessa. Men de håller kvar en spillra från the glory days.
Men ja sådana fighter kan jag som t.ex rooz ha förståelse för att de kallas show boz

ursäktar om jag kastar in lite engelska här och där men läser mest min hockey på engelska.
+1
__________________
Är ett steg framåt ett steg i rätt riktning om man står vid ett stup

http://www.rogersgarage.com/1.html
Pingu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-15, 00:48   #980
Pingu
Oleg sex dr
 
Pingus avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Skellefteå
Inlägg: 3 392
Citat:
Ursprungligen postat av awesomooo Visa inlägg
Det där med att höja laget etc. har jag också förståelse för, rätt effektivt sätt att få dom andra spelarna att tagga till. Men av många klipp man har sett där stora slagsmål bryts ut så känns det rätt löjligt imo.

Skit samma, vilket är erat favoritlag? Jag brukade gilla Atlanta back in the days när Dany Heatley spelade där hehe. Har inget lag jag direkt följer utan kollar mest på dom lagen när tiderna passar.
Som finsk sisu säger så är det äkta när dom slåss ! Dom har sin funktion och en väldigt viktigt sådan även om bettman och Co gör allt för att ta bort dom. Superstjärnorna förut fick utrymme att briljera, oftast med en fighter på ena sidan. Saknar verkligen hockeyn från 80 talet och första åren på 90. Fart, teknik, tacklingar och fighters som höll ordning på ligan..... Glömmer aldrig stanley cup finalen 1992 med chicago och tränaren Mike keenan. Lagets stjärnor presterade inte så han körde med slagskämparna Mike peluso och Jim cummings som yttrar i första kedjan !

Har inget favorit lag längre, inte sedan Eric lindros lade av! Vilken hockey spelare han var
__________________
Är ett steg framåt ett steg i rätt riktning om man står vid ett stup

http://www.rogersgarage.com/1.html
Pingu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-15, 07:21   #981
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
Jag är fortfarande tveksam till att det verkligen alltid är känslor inblandat. Dom får ju en roll att dom ska vara den som slåss.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-15, 08:34   #982
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Pingu Visa inlägg
Känslor, allt handlar om känslor ! Flyers började katastrofalt dåligt i år men vändningen kom när ray emery gav sig på brayden holtby i Washington . Löjligt, absolut inte
Det kan ha vart säsongens fegaste. Ge sig på någon som man vet inte kan försvara sig, ge han ett rejält kokstryk.


Flyers har ny coach, ett spelsystem man har spelare som kan hantera detta samt att nyckelspelare (Giroux mfl.) har höjt sig. Inte att Emery gav sig på holtby..
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-15, 08:37   #983
Pingu
Oleg sex dr
 
Pingus avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Skellefteå
Inlägg: 3 392
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det kan ha vart säsongens fegaste. Ge sig på någon som man vet inte kan försvara sig, ge han ett rejält kokstryk.


Flyers har ny coach, ett spelsystem man har spelare som kan hantera detta samt att nyckelspelare (Giroux mfl.) har höjt sig. Inte att Emery gav sig på holtby..
Kolla statsen på flyers efter emerys fight ! NHL tonight har tagit upp och sagt precis samma sak som jag så tyvärr, här har du fel !
__________________
Är ett steg framåt ett steg i rätt riktning om man står vid ett stup

http://www.rogersgarage.com/1.html
Pingu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-15, 08:42   #984
Ungkarlsliv
Registered User
 
Ungkarlslivs avatar
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Kalmar
Inlägg: 585
Citat:
Ursprungligen postat av Pingu Visa inlägg
Kolla statsen på flyers efter emerys fight ! NHL tonight har tagit upp och sagt precis samma sak som jag så tyvärr, här har du fel !
Om det är så som du säger är flyers spelare vidriga människor! Fast visst de kanske höjde sig i ett desperat försök att flytta fokus från deras idiot till målvakt så de inte skulle känna sig så fruktansvärt utskämda och som en skymf för sporten.

Kan ju hoppas att Erskine, Orr eller någon annan heavyweight i ligan i framtiden sliter av Emerys mask och slår honom sönder och samman.
Ungkarlsliv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-15, 08:47   #985
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Pingu Visa inlägg
Kolla statsen på flyers efter emerys fight ! NHL tonight har tagit upp och sagt precis samma sak som jag så tyvärr, här har du fel !
Detroit vann mer matcher UTAN Dastyuk än med honom när han var skadad. Därför är Detroit bättre utan honom.

Well, här är något jag saknar i hockeyn idag. Kyle McLaren visar hur det går till..
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-15, 09:04   #986
Pingu
Oleg sex dr
 
Pingus avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Skellefteå
Inlägg: 3 392
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Detroit vann mer matcher UTAN Dastyuk än med honom när han var skadad. Därför är Detroit bättre utan honom.

Well, här är något jag saknar i hockeyn idag. Kyle McLaren visar hur det går till..
Givetvis kan du mer hockey än Mike Johnsson, Jamie mclennan och Kevin weekes ....
__________________
Är ett steg framåt ett steg i rätt riktning om man står vid ett stup

http://www.rogersgarage.com/1.html
Pingu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-15, 09:54   #987
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Pingu Visa inlägg
Givetvis kan du mer hockey än Mike Johnsson, Jamie mclennan och Kevin weekes ....
Har jag aldrig påstått heller, det är du som påstår detta (Tack för komplimangen)

Jag håller bara inte med alls. Om det är för att jag håller på Red Wings och är en liten mjukis, eller att jag bara tycker att det finns andra faktorer än Emery's påhopp som inneburit en vändning för flyers?
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-15, 10:31   #988
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell
 
130kg finsk sisus avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 12 332
du är ett new-nhl-fan som gillar Detroit Red Wings och pingu(och jag) oldschool-fans så vi får bara acceptera att vi inte kan mötas. Oavsett hur vi försöker debattera med sakargument och fakta. Dessa debatter är liknande SD-debatterna, ingen viker en tum.
__________________
SER UT SOM EN PÅSE SKIT

Min youtube videos: http://www.youtube.com/profile?user=superhurri

Journal: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86629
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-15, 10:59   #989
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Sen ska man komma ihåg att i allmänhet så är det ju i dessa personers intresse att skapa lite stories och så. Nu vet jag inget om just den där situationen men amerikanska (och antagligen även kanadensiska) är ju experter på att få saker att vara intressantare och djupare än vad de egentligen är. Så det är klart man är taggade på att hoppa på såna där stories, lite i stil med "Linsanity" för de som följer NBA.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-15, 16:00   #990
LeBron
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 702
LeBron är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)