Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-03-01, 19:05   #1
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Question Boxningshandske eller lindor?

Jag undrar vad som är bäst för stöd för handlederna mellan att köpa boxningshandskar eller att helt enkelt bara Linda och tejpa händerna för bästa stöd för handlederna? Det är säckboxning som jag tänker köra för cardio så inte ute efter att ge någon stryk.
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-01, 19:08   #2
Spiffy
Smalfet med lem
 
Spiffys avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Malmö
Inlägg: 1 420
Citat:
Ursprungligen postat av Wrenchgirl Visa inlägg
Jag undrar vad som är bäst för stöd för handlederna mellan att köpa boxningshandskar eller att helt enkelt bara Linda och tejpa händerna för bästa stöd för handlederna? Det är säckboxning som jag tänker köra för cardio så inte ute efter att ge någon stryk.
Tror inte du kommer vilja köra utan handskar oavsett stöd.
Så testa om det räcker med handskar, om inte så skaffa lindor.
Spiffy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-01, 19:17   #3
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Du får inget direkt stöd för handlederna av handskar. Men du vill nog ha handskar för att spara skinnet på händerna.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-01, 19:18   #4
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Citat:
Ursprungligen postat av Spiffy Visa inlägg
Tror inte du kommer vilja köra utan handskar oavsett stöd.
Så testa om det räcker med handskar, om inte så skaffa lindor.
Okej. 🙂 Menar då även att Linda knogarna lite som man ser i en del träningsvideos på youtube. Men du har förvisso rätt att en handske har ju lite mer stoppning som skyddar. Måste det vara speciella. Oxinglindor eller duger de wristwraps jag har vid bänkpress att ha under handskarna? Onödigt att köpa mer grejor än nödvändigt menar jag.
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-01, 19:46   #5
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Vanliga lindor kostar ett par tjugor. Skönt att ha under säckhandskarna. Ska du ge på säcken ordentligt regelbundet är det väl värt pengarna att ha vettiga saker.
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-01, 19:55   #6
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Jag klarade mig aldrig utan lindor. Fy fasen vilken smärta jag fick annars, trots hyfsad teknik.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-01, 22:00   #7
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Citat:
Ursprungligen postat av Illustrerade mannen Visa inlägg
Vanliga lindor kostar ett par tjugor. Skönt att ha under säckhandskarna. Ska du ge på säcken ordentligt regelbundet är det väl värt pengarna att ha vettiga saker.
Okej ^^ Jo lindor är självklart då jag har rätt dåliga handleder och iallafall en gång i veckan minst kommer jag köra boxningsträning.
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-01, 22:12   #8
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Ska man köra på säck (lite beroende på säck, vissa är jäkligt mjuka och följsamma i "tyget/lädret" medan vissa är som sandpapper) och inte vill behöva byta till slag med öppen hand mitt i så kommer man behöva handskar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-01, 23:06   #9
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Ska man köra på säck (lite beroende på säck, vissa är jäkligt mjuka och följsamma i "tyget/lädret" medan vissa är som sandpapper) och inte vill behöva byta till slag med öppen hand mitt i så kommer man behöva handskar.
Jag har bara sett dem som hastigast eftersom säckarna finns i gruppträningsrummet på gymmet som oftast är låst när det inte är gruppträning, äen om man kan be om att bli insläppt under receptionens öppettid om det är ledigt så verkar de vara något gummiaktigt material och att det är någon slags golvmodell och inte hängande från taket. Jag har även tittat på en säck att ha hemma men problemet är att jag bor i hyreslägenhet och tror inte att hyresvärden blir så glad om jag börjar borra i taket för att hänga upp en säck. Annars så har jag hittat ett set med säck, handskar och lindor. Sen skulle jag som sagt om jag bara skulle köra på lindor även linda händerna och inte bara handlederna.

Senast redigerad av Wrenchgirl den 2019-03-01 klockan 23:09.
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-01, 23:59   #10
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Wrenchgirl Visa inlägg
Jag har bara sett dem som hastigast eftersom säckarna finns i gruppträningsrummet på gymmet som oftast är låst när det inte är gruppträning, äen om man kan be om att bli insläppt under receptionens öppettid om det är ledigt så verkar de vara något gummiaktigt material och att det är någon slags golvmodell och inte hängande från taket. Jag har även tittat på en säck att ha hemma men problemet är att jag bor i hyreslägenhet och tror inte att hyresvärden blir så glad om jag börjar borra i taket för att hänga upp en säck. Annars så har jag hittat ett set med säck, handskar och lindor. Sen skulle jag som sagt om jag bara skulle köra på lindor även linda händerna och inte bara handlederna.
Handskar är en nödvändighet om man vill köra länge, särskilt om man kör typ krokar och uppercuts. Lindor (utöver handskar) är overkill om man inte är avancerad och/eller har bra kräm i slagen. Lindor är också mycket mer pyssel att sätta på sig än handskar.

Tänk på att om du monterar en säck eller stående greja i lägenhet så finns det en oerhört stor risk att dina grannar kommer hata dig :p
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-02, 00:10   #11
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Handskar är en nödvändighet om man vill köra länge, särskilt om man kör typ krokar och uppercuts. Lindor (utöver handskar) är overkill om man inte är avancerad och/eller har bra kräm i slagen. Lindor är också mycket mer pyssel att sätta på sig än handskar.

Tänk på att om du monterar en säck eller stående greja i lägenhet så finns det en oerhört stor risk att dina grannar kommer hata dig :p
Som sagt så har jag lite halvtaskiga handleder. Jag få nästan ont bara av att banka in en spik då jag har reumatiska besvär även i handlederna.
Så ofta som min granne ovanpå bankar så ska denne bara vara tyst om vilket oväsen jag för. ^^ Ibland funderar jag på om grannen är skulpterare. Men sen har vi ju ägarna av hyreshuset som jag är mer osäker på vad de skulle säga om jag höngde upp en säck. Jag bor på bottenplan i ett tvåvångings hyreshus by the way från 50-60talet så inte den modernaste byggnaden.
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-02, 00:28   #12
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Wrenchgirl Visa inlägg
Som sagt så har jag lite halvtaskiga handleder. Jag få nästan ont bara av att banka in en spik då jag har reumatiska besvär även i handlederna.
Så ofta som min granne ovanpå bankar så ska denne bara vara tyst om vilket oväsen jag för. ^^ Ibland funderar jag på om grannen är skulpterare. Men sen har vi ju ägarna av hyreshuset som jag är mer osäker på vad de skulle säga om jag höngde upp en säck. Jag bor på bottenplan i ett tvåvångings hyreshus by the way från 50-60talet så inte den modernaste byggnaden.
Ja är det reumatiskt vågar jag inte säga något alls, kan inte ett jota om det.

Du gör som du vill mot grannarna, men man ska vara beredd på att vibrationerna och ljudet kommer spridas ganska bra genom betong :p
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-02, 01:57   #13
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Ja är det reumatiskt vågar jag inte säga något alls, kan inte ett jota om det.

Du gör som du vill mot grannarna, men man ska vara beredd på att vibrationerna och ljudet kommer spridas ganska bra genom betong :p
tar det som en faktor att inte köpa säck hem. Speciellt när det finns på gymmet. Och det var ju handskar jag var mest fundersam över. Ska på jobbet fråga kollegorna över en vettig handske då jag jobbar på sportbutik.
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-02, 07:12   #14
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Ja är det reumatiskt vågar jag inte säga något alls, kan inte ett jota om det.

Du gör som du vill mot grannarna, men man ska vara beredd på att vibrationerna och ljudet kommer spridas ganska bra genom betong :p
Å andra sidan kommer de ju inte våga bråka med henne när de förstår att det är boxning hon sysslar med.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-02, 09:27   #15
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Å andra sidan kommer de ju inte våga bråka med henne när de förstår att det är boxning hon sysslar med.
Å tredje sidan är det ett bra sätt att dra på sig anmärkningar eller bli vräkt på om man bor i hyreslägenhet och grannarna stör sig på det :p
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)