Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-10-23, 19:00   #1
PKtarzan
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 321
Någon som är taggad på Call of Duty Modern Warfare?

Ska ni köpa nya cod som släpps på fredag? Inte kikat så jättemycket på det om jag ska vara ärlig men det lilla jag sett tycker ändå ser rätt najs ut! Lite sådär basic som jag tycker cod ska vara!
Konso? PC! PS4 all the way för min del<3
__________________
Vill Du veta resultatet i en fotbollsmatch mellan
två 16-åriga pojklag??
”Mät lagens sammanlagda testikelvolym!”
PKtarzan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 19:05   #2
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Nej, de har slut på idéer och gör en reboot i ren desperation.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 19:11   #3
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Jag spelade betan och den var rolig. Flöt på extremt bra också. 1440p med allt på max och konstant 144 fps. Jag ska spela det.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 22:12   #4
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Jag tyckte det kändes som att det gick lite för fort för mig och sen var "nätkoden" ganska dålig med men sen är jag rätt känslig för sånt med. Spelade på PC
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 22:15   #5
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Jag är för gammal och mina reflexer har blivit för långsamma för CoD, men jag började med typ 0,5 i kill/death-ratio när betan startade, men när den slutade efter helgen låg jag på 2,0.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 22:17   #6
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Jag har köpt en gsync-skärm också och det gjorde större skillnad än jag hade inbillat mig.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 22:26   #7
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Är det detta du menar med gsync?
https://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_G-Sync

Hur märkte du skillnad rent praktiskt? Jag tänker mig också att det kanske oftast inte borde bli nån större skillnad. Men man kanske inte registrerar "screen tears" på nåt annat sätt än att grafiken är lite "luddig", och att den blir mindre "luddig" om man får bukt med det, eller?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 22:43   #8
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Screen tears försvinner om man går över en vanlig skärms 60 fps. Alla hack och allt stutter försvinner. Går man under 60 fps så märks det inte på samma sätt. Det börjar inte hacka som det gör en standardskärm. Allt är helt mjukt oavsett fps (så länge inte spelet i sig är dåligt kodat så det hackar av sig självt förstås). Skillnaden mot en vanlig skärm är mycket större än jag trodde den skulle vara.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 22:45   #9
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag är för gammal och mina reflexer har blivit för långsamma för CoD, men jag började med typ 0,5 i kill/death-ratio när betan startade, men när den slutade efter helgen låg jag på 2,0.
Jag hänger fortfarande med fint i Battlefield 5, så jag antar att det är de små kartorna som ställer till det och gör att jag känner att det går lite för fort. Under Betan var de ju nån karta när man var inne i en massa tunnlar och grottor, den var helt horribel.

Senast redigerad av Bärsärk den 2019-10-23 klockan 22:46.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 22:45   #10
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Jag skaffade en 32-tum LG.

__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 23:00   #11
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Screen tears försvinner om man går över en vanlig skärms 60 fps. Alla hack och allt stutter försvinner. Går man under 60 fps så märks det inte på samma sätt. Det börjar inte hacka som det gör en standardskärm. Allt är helt mjukt oavsett fps (så länge inte spelet i sig är dåligt kodat så det hackar av sig självt förstås). Skillnaden mot en vanlig skärm är mycket större än jag trodde den skulle vara.
Okej. Så screen tears manifesterar sig som att grafiken hackar alltså? Det finns ju iofs andra problem som kan ge samma symptom också. Men ifall man har den typen av problem så kanske lösningen kan vara bättre skärm snarare än bättre grafikkort.

Har jag förstått dig rätt då?

Jag skulle väl iofs troligen behöva slänga hela burken på tippen och köpa en ny för att få vettig grafik. Men det kan ju om inte annat vara intressant att veta ur ett rent nyfikenhets perspektiv.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 23:05   #12
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Ja, fast även utan screen tearing blir det microstutter när man går över sin skärms refresh rate om man inte har gsync eller freesync. Skärmen hickar till hela tiden i och med att varje fram inte har samma ms. Jag trodde det var omärkligt, men jag förstod bara inte skillnaden förrän jag spelade med gsync.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 23:07   #13
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Problemet med en bra gsyncskärm är att man måste ha bra dator i övrigt också så man verkligen kommer upp i höga fps och har riktig nytta av den. 144 Hz och 1440p kräver i princip minst ett 2080 för bästa resultat. Då kan man köra de flesta av dagens spel i ultra och ligga på 90-120 fps mjukt som smör.

En stor skillnad är att det inte märks om fps åker upp från 79 till 136 ner till 80 och upp till 115 igen beroende på vad som händer i spelet. Det känns som en och samma jämna framerate.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 23:20   #14
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Ja, fast även utan screen tearing blir det microstutter när man går över sin skärms refresh rate om man inte har gsync eller freesync. Skärmen hickar till hela tiden i och med att varje fram inte har samma ms. Jag trodde det var omärkligt, men jag förstod bara inte skillnaden förrän jag spelade med gsync.
Intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Problemet med en bra gsyncskärm är att man måste ha bra dator i övrigt också så man verkligen kommer upp i höga fps och har riktig nytta av den. 144 Hz och 1440p kräver i princip minst ett 2080 för bästa resultat. Då kan man köra de flesta av dagens spel i ultra och ligga på 90-120 fps mjukt som smör.

En stor skillnad är att det inte märks om fps åker upp från 79 till 136 ner till 80 och upp till 115 igen beroende på vad som händer i spelet. Det känns som en och samma jämna framerate.
Ja, jag är rätt säker på att jag har helt andra flaskhalsar som begränsar, så att jag aldrig har upplevt några gsync problem.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 23:22   #15
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag skaffade en 32-tum LG.

Är det en sån UltraGear skärm med Nano IPS? Typ den här fast 32"

https://www.lg.com/us/monitors/lg-27...gaming-monitor
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)