Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-12-30, 10:36   #6016
Andrew_1982
Registered User

Reg.datum: Apr 2006
Tråkigt att forumet är totalt dött. Man får väl hoppa dialog och bara läsa gamla inlägg om man undrar något.

Är så jäkla mör efter passen nu. Knappt så jag ser fram emot dem även om det mest känns så timmarna efter passen.
Andrew_1982 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-02, 20:41   #6017
Engorgement
Registered User

Reg.datum: Jul 2019
Jag är 23 veckor in i sl5x5 och har börjat frångå programmet mer och mer för att det börjar bli för tungt, ta alltför lång tid och att knäböjen börjar ge mig ångest.
Jag tränar hemma och saknar safety bars.
Jag har börjat med att böja separata dagar, och stegrar repsen 3,4,5 vid varje pass samt kör några åttor på lägre vikter.
Det är väl bara att inse att det är dags att gå vidare till något annat program. I alla fall med böjen.

Marken går skit, legat på 125kg i ca två månader för att mitt grepp är helt värdelöst. Eller för att mina händer är torra och spricker så här i vintertider. Vilket som. Har dragremmar på väg med posten nu i alla fall.
Engorgement är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 09:46   #6018
Andrew_1982
Registered User

Reg.datum: Apr 2006
Måste ha råd ang när ett lyft är godkänt! Hoppas någon vänlig själ kan rycka in.

När jag kör marklyft så behöver jag resa mig och återställa kroppen så sen hamnar i rätt position. Tar ca 15 sekunder. Är det godkänt? Tar jag inte dessa 15 sekunder så kommer jag inte heller klara det.
Andrew_1982 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-20, 11:12   #6019
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Efter att ha tvingats bort från träningen i tre månader så gjorde jag i Tisdags mitt första pass igen, och jag kände att kroppen inte var med på att gå tillbaka på hur jag körde innan, inte ens i närheten.

Så jag gjorde det enda rätta i det läget, jag började om från början på en modifierad Stronglifts 5x5 eftersom kroppen inte klarar alla övningar helt rätt, och började med bara stången/jämlik vikt.

Nu ser det ut så här:

Pass A:
Front Squat 5x5(Försöker, kanske blir Goblet Squats om inte kroppen håller)
Flat Dumbbell Bench press 5x5 (Axlarna fixar inte bänk)
Lat Pull Down 5x5 (Ländryggen klarar inte Bent over Row)
Ab Wheel 3x10

Pass B
Overhead Press 5x5
Stiff-Leg Deadlift 5x5 (Knäna fixar inte böj tre gånger i veckan så ökade marklyftet och gjorde om dem till raka)
Incline Cable Rows 5x5
Lateral Raises 3x10 (gammal impingementskada gnäller snabbt om jag pressar och inte gör denna)

Jag skulle inte säga att detta är ett Stronglifts 5x5-pass, men det har samma grundtänk och system, och det är väldigt skönt att gå tillbaka till det efter en sådan här runda av det som hindrade mig från att träna. Ingen press (mentalt, inte övningarna) utan började så långt ner jag kunde, gjorde rörelserna, och sakta men säkert lära känna vad kroppen håller för igen.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:53.