Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-09-17, 22:11   #23956
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Mitt millopp gick väldigt bra, jag sprang bekvämt in på 39:44. Det var egentligen aldrig något snack om saken, jag kände hela tiden att jag hade väldigt mycket krafter kvar. Hade perfekta förhållanden(tio grader, vindstilla) och jag hade aldrig kunnat bett om en bättre kropp. Benen blev aldrig riktigt trötta och andningen var kontrollerad. En femplus-kväll i Linköping helt enkelt!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-17, 22:38   #23957
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Mitt millopp gick väldigt bra, jag sprang bekvämt in på 39:44. Det var egentligen aldrig något snack om saken, jag kände hela tiden att jag hade väldigt mycket krafter kvar. Hade perfekta förhållanden(tio grader, vindstilla) och jag hade aldrig kunnat bett om en bättre kropp. Benen blev aldrig riktigt trötta och andningen var kontrollerad. En femplus-kväll i Linköping helt enkelt!
Fy fan vad najs!!!
Stort grattis!!!

Nu kan du ju släppa den "drömgänsen" och bara sikta på att maxlöpa nästa gång du kommer i närheten av ett 10k lopp och kanske pressa ner den tiden rätt ordentligt.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-18, 05:27   #23958
upperkatt
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 1 247
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Mitt millopp gick väldigt bra, jag sprang bekvämt in på 39:44. Det var egentligen aldrig något snack om saken, jag kände hela tiden att jag hade väldigt mycket krafter kvar. Hade perfekta förhållanden(tio grader, vindstilla) och jag hade aldrig kunnat bett om en bättre kropp. Benen blev aldrig riktigt trötta och andningen var kontrollerad. En femplus-kväll i Linköping helt enkelt!
Najs! Grattis!!
upperkatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-18, 07:16   #23959
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Fy fan vad najs!!!
Stort grattis!!!

Nu kan du ju släppa den "drömgänsen" och bara sikta på att maxlöpa nästa gång du kommer i närheten av ett 10k lopp och kanske pressa ner den tiden rätt ordentligt.
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt Visa inlägg
Najs! Grattis!!
Tack! Det kommer nog dröja länge tills nästa milmaxning, sub 40 har varit en stor grej LÄNGE för mig och mina vänner så jag känner mig rätt klar just nu. Jag kommer heller aldrig att gå in i ett lopp med tanken att bara springa den så fort som möjligt utan kommer alltid att ha ett specifikt tidsmål som loppet läggs upp utefter. Då är väl 39 min nästa gräns och för att fixa det bör jag behöva bli lite bättre.

Har ett väldigt dåligt halvmara-pb och en maratontid som jag vet jag kan slå så det ligger väl närmast på att-göra-listan.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-18, 07:37   #23960
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Tack! Det kommer nog dröja länge tills nästa milmaxning, sub 40 har varit en stor grej LÄNGE för mig och mina vänner så jag känner mig rätt klar just nu. Jag kommer heller aldrig att gå in i ett lopp med tanken att bara springa den så fort som möjligt utan kommer alltid att ha ett specifikt tidsmål som loppet läggs upp utefter. Då är väl 39 min nästa gräns och för att fixa det bör jag behöva bli lite bättre.

Har ett väldigt dåligt halvmara-pb och en maratontid som jag vet jag kan slå så det ligger väl närmast på att-göra-listan.
Måste kännas väldigt skönt, blev också taggad på en ordentlig satsning nu. Synd att man är fortsatt trasig men det får bli nästa år.
Om ditt självförtroende blir alltför högt någon gång kan jag meddela att min kollega sprang på 34:18 igår, dvs ett tempo snabbare än din 1 km-maxning förra hösten eller när det nu var
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-18, 07:43   #23961
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Måste kännas väldigt skönt, blev också taggad på en ordentlig satsning nu. Synd att man är fortsatt trasig men det får bli nästa år.
Om ditt självförtroende blir alltför högt någon gång kan jag meddela att min kollega sprang på 34:18 igår, dvs ett tempo snabbare än din 1 km-maxning förra hösten eller när det nu var
Ja, vi vet ju att du har det i det om du får träna på bra ett tag. Vi var ju ungefär på samma nivå i våras Rekommenderar banlöpning, 25 varv låter mycket men går rätt fort mentalt ändå. Rekommenderar också STARKT fokus på intervaller i milfart och längre sådana snarare än att köra dom i överfart, märktes att benen var den överlägset största faktorn.

Det är riktigt bra! Kan utlova att jag aldrig tar mig i närheten av det
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-18, 10:53   #23962
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Mitt millopp gick väldigt bra, jag sprang bekvämt in på 39:44. Det var egentligen aldrig något snack om saken, jag kände hela tiden att jag hade väldigt mycket krafter kvar. Hade perfekta förhållanden(tio grader, vindstilla) och jag hade aldrig kunnat bett om en bättre kropp. Benen blev aldrig riktigt trötta och andningen var kontrollerad. En femplus-kväll i Linköping helt enkelt!
Så jävla bra..! Verkligen imponerande. Hatten av..

Min bror sprang i samma heat som du och 51 år gammal kom han under 40 min för första gången. Tiden blev fullständigt osannolika 39.59.9. Så jävla glad för hans skull.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-18, 11:44   #23963
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Så jävla bra..! Verkligen imponerande. Hatten av..

Min bror sprang i samma heat som du och 51 år gammal kom han under 40 min för första gången. Tiden blev fullständigt osannolika 39.59.9. Så jävla glad för hans skull.
Tack snälla! Jag ska avslöja en sak: jag visste vem han var. Sett han via din Strava. Från kanske fem till sju km låg jag klistrad i hans rygg. Sista två eller så kände jag att de sprang lite väl mycket på marginalen och passerade honom. Så han var ganska nyttig för mig under en del av loppet.

Vid målgång väntade jag in min kompis och var rätt osugen på att prata med en främmande människa så jag sket i "det är du som är Landström-brorsan, va?"
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-18, 11:54   #23964
Frustrator
Klen och gnällig
 
Frustrators avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 264
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Tack snälla! Jag ska avslöja en sak: jag visste vem han var. Sett han via din Strava. Från kanske fem till sju km låg jag klistrad i hans rygg. Sista två eller så kände jag att de sprang lite väl mycket på marginalen och passerade honom. Så han var ganska nyttig för mig under en del av loppet.

Vid målgång väntade jag in min kompis och var rätt osugen på att prata med en främmande människa så jag sket i "det är du som är Landström-brorsan, va?"
Grymt löpt!
Men du har glömt det viktigaste...


(Uppdatera din signatur )
__________________
Göteborgsvarvet 2006, 21km, 1 tim 24 min och 7sekunder.
10K 34:55.
Guld i medicinar-sm 2005, 2006, 2007, 2008, 2009. Silver 2010. "Nu då!"
Vasaloppet -08,-09,-10,-12,-13,-14,-17,-18,-19
Frustrator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-18, 12:00   #23965
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Frustrator Visa inlägg
Grymt löpt!
Men du har glömt det viktigaste...


(Uppdatera din signatur )
Haha får väl göra det, är inte så aktiv här längre bortsett periodvisa stunder i just löptråden. Har gått över till den mörka sidan, Jogg.se Det var personer därifrån som lade upp mer eller mindre hela min milspecifika förberedande träning. Och det uppenbarligen med den äran!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-18, 12:17   #23966
thompaboy
Registered User
 
thompaboys avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 026
Grattis igen Macke! Är avundsjuk på hur snabbt du fått upp tempostyrkan Vill minnas att du för inte alltför länge sedan körde intervaller i 4:15-20 nånting som du upplevde ganska jobbiga. Att i ljuset av det göra sub40 är riktigt imponerande
__________________
Journal

10 km: 39:32
thompaboy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-18, 12:26   #23967
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av thompaboy Visa inlägg
Grattis igen Macke! Är avundsjuk på hur snabbt du fått upp tempostyrkan Vill minnas att du för inte alltför länge sedan körde intervaller i 4:15-20 nånting som du upplevde ganska jobbiga. Att i ljuset av det göra sub40 är riktigt imponerande
Tack! Det är dels bra träning som gjort det men man ska verkligen inte underskatta kroppsvikten. Jag känner verkligen skillnad när jag springer nuförtiden. Den 4:e agusti vägde jag in på 88,6 kg vilket innebär att jag sedan dess har gått ned tre kg. Det tror jag har varit en stor del i att utvecklingen gått snabbt.

Den 3:e augusti sprang jag tre km mer eller mindre för allt jag hade, det gick i 4:07-tempo En vecka senare var jag nöjd med ett tempopass på åtta km i 4:22-tempo. Tre veckor innan loppet skedde första livstecknet med ett bra tröskelpass motsvarande 8x1 km i 4:09-tempo. Men även då, för bara tre veckor sedan, var inte sub 40 på tapeten.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-18, 12:51   #23968
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Så jävla bra..! Verkligen imponerande. Hatten av..



Min bror sprang i samma heat som du och 51 år gammal kom han under 40 min för första gången. Tiden blev fullständigt osannolika 39.59.9. Så jävla glad för hans skull.
Jäklar vilken drömtävling!

Starkt jobbat av dig också. Måste vara sjukt skönt att äntligen ta sig under 40.

Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-18, 12:55   #23969
PerLedin
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2014
Inlägg: 689
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Så jävla bra..! Verkligen imponerande. Hatten av..

Min bror sprang i samma heat som du och 51 år gammal kom han under 40 min för första gången. Tiden blev fullständigt osannolika 39.59.9. Så jävla glad för hans skull.

Det är sjukt. Nästan så man tänker att det är en välvillig tidtagare som sett att den här snubben riskerar att gå just över och knäppt av lite före
PerLedin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-18, 13:00   #23970
PerLedin
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2014
Inlägg: 689
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Tack! Det kommer nog dröja länge tills nästa milmaxning, sub 40 har varit en stor grej LÄNGE för mig och mina vänner så jag känner mig rätt klar just nu. Jag kommer heller aldrig att gå in i ett lopp med tanken att bara springa den så fort som möjligt utan kommer alltid att ha ett specifikt tidsmål som loppet läggs upp utefter. Då är väl 39 min nästa gräns och för att fixa det bör jag behöva bli lite bättre.

Har ett väldigt dåligt halvmara-pb och en maratontid som jag vet jag kan slå så det ligger väl närmast på att-göra-listan.

Kan reka att springa på känsla, man lär sig mycket om ens kropp och hur det ska kännas. Nyttigt att vägga nån gång också. Underlättar om man springer udda sträckor såsom 5,2 och kanske lätt terräng så att man ändå inte har nåt att relatera till.

Hur som helst jävligt bra sprunget! Och efter att ha läst på Strava så tror jag 39 är närmare än vad du tror om du får bra, jämn och hård draghjälp.
PerLedin är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)