Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-02-18, 16:33   #1081
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Tack för att du frågade. Det tvingar en till en liten check-in med sig själv, som nog är bra
Det enda jobbiga är att det oftast krävs något riktigt tråkigt/tragiskt för att man ska få sig en sån. Been there. Önskar att fler människor fick en sån liten reality check, fast kanske på ett mindre smärtsamt sätt än vad som oftast krävs.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 17:12   #1082
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Det enda jobbiga är att det oftast krävs något riktigt tråkigt/tragiskt för att man ska få sig en sån. Been there. Önskar att fler människor fick en sån liten reality check, fast kanske på ett mindre smärtsamt sätt än vad som oftast krävs.

Ja verkligen. Men vi människor är bra tröga, tror att en örfil kanske är det enda som fungerar ibland.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 17:40   #1083
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Igår blev det väl runt 9 mil kanske.
Idag har jag en begynnande förkylning och jag har lärt mig av mina misstag, den här gången sjukskrev jag mig på en gång istället för att jobba mig dundersjuk. Var ute och sprang i väldigt lugnt tempo och cyklade en kort sväng bara för att få njuta av solskenet.

Har dragits med lite funderingar kring träningen den senaste veckan. Efter att först ha smalnat av iom all cykling så har jag börjat lägga på mig igen. Känner ett sug efter att justera ner maten och bli lite så där lätt igen. Tänker också att det är bra att börja cutta ner maten lite innan jag slutar cykeljobbet, för även om hundslädsjobbet också blir väldigt fysiskt så är det ingenting mot att vara cykelbud, och om det är något min kropp svarar bra på så är det övergödning. Självklart är det även tankar på klättring och löpning i sommar som hägrar, då är det ju skönt att vara lätt. Minideffen inför förra sommaren gick okej och det är något liknande jag tänker försöka mig på nu så det känns tryggt och enkelt på något vis. Ffa tänker jag göra en drive på mer färska grönsaker och frukt, det har varit bristande det senaste halvåret och jag tror mig känna av det på måendet faktiskt. Inte lika pigg, lättare att bli sjuk/skadad... Kan ju också vara den lavinartade ökningen av träningsvolym, kanske börjar bli övertränad. Verkligen hemskt att känna sin kropps begränsningar. Ska 2020 kanske få bli ett år där jag satsar på att njuta av utvecklingen jag redan har gjort? Mysa runt utan ambitioner och följa känslan i kroppen istället för drömmarna och hungern? Tror att det kan behövas, men jag är dålig på sånt. Men ett återhämtningsår liksom. Kanske får bli det. Teknikövning på skidorna resten av vintern. Korta löppass (max 5km) i lugnt tempo fram till sommaren. Lite inomhusbouldering parallelt med detta. Sedan sänka intensitet under sommaren för att höja volymen kanske. Ja, lite funderingar och vi får se hur det blir med det. Viktigast av allt är ändå att bevara träningsglädjen. Och på tal om träningsglädje så har jag funderat lite på en grej, kanske ett projekt för nästa sommar.
Bifogade bilder
Filtyp: png Skärmavbild 2020-02-19 kl. 17.12.25.png (103.1 KB, 0 visningar)
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-01, 07:21   #1084
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Oj vad dåligt loggat här inne. Har nu jobbat sista dagen som cykelbud, idag flyttar jag upp till Åre och på tisdag börjar jag jobba med hundspann igen
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-01, 09:57   #1085
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Oj vad dåligt loggat här inne. Har nu jobbat sista dagen som cykelbud, idag flyttar jag upp till Åre och på tisdag börjar jag jobba med hundspann igen
Wohooo!!! Lycka till!! Då måste du självklart bjuda på lite bilder med hundarna!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-10, 14:42   #1086
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Kört på låg växel hela förra veckan, med fokus på att landa efter flytten och komma in i jobbet. Skönt och välbehövligt. Känner att jag är på rätt plats igen.

Idag 5km skateskidor

Här har du en bild på Zeus, stulf
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 50ED7793-2DCC-478C-B0B2-4112D3122083.jpg (150.0 KB, 0 visningar)
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-10, 18:22   #1087
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Men åh så jävla fin!!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-13, 18:31   #1088
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Lite hangboardträning idag.

Här är Nolan!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 4417C01E-D3C9-497C-AC12-E3DE1E28A612.jpg (143.4 KB, 0 visningar)
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-31, 12:05   #1089
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Här händer det ju inte mycket.

Håller igång med jobb, skateskidor, utförsåkning osv. Försöker prioritera irl-bitarna just nu så blir inte så mycket internetande. Fått sparken pga Corona men då kan jag ju Tura och träna istället
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-31, 12:09   #1090
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Nolan!!

Men så jäkla tråkigt med jobbet... för att inga turister kommer?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-31, 20:57   #1091
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Jo precis. Kanske 3 om dagen istället för 30... kännbart.

Det var väldigt väntat. Jag är ändå glad att jag flyttade upp igen. Jag har ett mycket bättre allmäntillstånd här. Fjällen är som ett par extra lungor i svåra stunder på nå vis.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 08:30   #1092
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
10 dagar på tur runt ammarnäsfjället. Bra vecka med många mil och höjdmeter på turskida
Bifogade bilder
Filtyp: jpg C57F3693-362A-4B76-94BF-97C0D7F949DC.jpg (122.1 KB, 0 visningar)
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-20, 14:30   #1093
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Skateskidor
Skidstadion Östersund
5km

Ville ta mig ut på ett sista skate-åk för säsongen för att bevara lite teknik till nästa vinter. Blir helt klart säsongen sista, föret var en salig blandning av is, torr slask, blöt slask, djup slask, rent vatten, barr och grus osv Härligt att få komma ut och grisa lite en sista gång. Har fortfarande känningar i foten så jag kommer inte låta löpsäsongen ta vid här och nu för att ge mig själv en chans till full återhämtning. Gick ju bra att klättra i förra veckan utan några efterkänningar men löpning känns som att det verkligen kan få den här skutan att gå åt fel håll igen. Håller därför på att mecka med fixien så att jag kan få lite cykelmotion tills vidare!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-20, 14:48   #1094
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
OOh, Ammarnäs. Det är fint Himla mysiga dagar där ser det ut som.

Haha, låter inte som någon höjdartur det där... hoppas foten ger med sig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-29, 09:54   #1095
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Tror det är dags för mig att dra mig tillbaka från kolo. Känns som att fler och fler av de intressanta och stimulerande personligheterna har lämnat brädan och jag får helt enkelt inte ut så mycket av att hänga här längre. Man ska aldrig säga aldrig men känslan just nu är att det här får bli punkt för journal och det regelbundna skrivandet i allmänt.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)