Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-02-25, 23:32   #16
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Precis dragit en helkväll på zum fransiskaner. För egen del del innebar det 4 öl, varav en var den rökigaste jag druckit i hela mitt liv, 3cl brännvin och en stabil portion husmanskost i utförande pyttipanna. Får tacka för rekommendationer i tråden här, annars hade nog upptäckten gått mig förbi. Bra service, bra öl och bra käk för en mycket rimlig peng! Nästa gång får det bli en oroshärd coffe på maten istället för en rökig öl
Bra bump! Tack för den! Jag behöver besöka dem igen i mer modern tid, men det har inte blivit av. Bra pytt är ju dock inte att leka med...

Ikväll har jag varit på Hirschenkeller vid Fridhemsplan. Rekommenderas inte. Billigt förvisso men käket var rätt tråkigt, dåligt utbud på öl och inte mycket till service. Rätt sunkigt ställe faktiskt (inte jag som valde det).

Löwenbrau har annars gett lite bättre intryck, om man vill ha något billigt nära Fridhemsplan. Inget toppenställe men om man vill ha lite trevligare miljö till relativt billiga priser kan det funka. Tror jag, har bara varit där en kort stund.

Favoriten i Sthlm är fortfarande Churchill Arms. Akkurat och Oliver Twist har bättre öl men inte alls samma atmosfär.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)