Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-05-08, 23:07   #3046
Wolfie87
Registered User
 
Wolfie87s avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 156
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfie87 Visa inlägg
Hur är Supreme Casein från Star Nutrition I smaken? Dom har big buy kampanj just nu. Det enda goda kaseinproteinet jag druckit är Night PRO chokladsmak från Star Nutrition som den smakade för typ 4-5 år sedan. Just den smaken fick då 10/10 av mig. Så det är ett riktmärke på vilken smak jag uppskattar om någon vet något liknande av annat märke eller sort. Jag testade några portioner salted caramel från BS, nej tack.
Ingen?
Wolfie87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-09, 11:48   #3047
sweet tooth
Registered User
 
sweet tooths avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Södertälje
Inlägg: 75
Citat:
Ursprungligen postat av sweet tooth Visa inlägg
Jag har kontaktat kundtjänst, väntar svar.
Ja, vad ska man säga. 13 dagar har det gått sedan jag kontaktade supporten hos Myprotein. Först skulle jag få svar inom 24-48 timmar. Sedan kommer ursäkter om att de hade långhelg (3 dagar), nu fick jag ytterligare ett svar att de återkommer inom 24-48 timmar.

Jag kommer att undvika denna sajt, inte pga en dålig batch. Det kan jag köpa, men att lova svar gång på gång utan att komma till skott på 13 dagar är under all kritik.

Nej det blir andra leverantörer jag köper från i fortsättningen, förutsatt att de inte gör en 180 här och ersätter en på något vis.
__________________
Godis är också mättande
sweet tooth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-09, 12:01   #3048
Wolfie87
Registered User
 
Wolfie87s avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 156
Blev till slut supreme Casein från SN

*2 Milk Chocolate
*1 Creamy Vanilla
*1 Strawberry Milkshake

Återkommer med recension i slutet av veckan

Senast redigerad av Wolfie87 den 2017-05-09 klockan 12:02.
Wolfie87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-09, 14:45   #3049
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av sweet tooth Visa inlägg
Ja, vad ska man säga. 13 dagar har det gått sedan jag kontaktade supporten hos Myprotein. Först skulle jag få svar inom 24-48 timmar. Sedan kommer ursäkter om att de hade långhelg (3 dagar), nu fick jag ytterligare ett svar att de återkommer inom 24-48 timmar.

Jag kommer att undvika denna sajt, inte pga en dålig batch. Det kan jag köpa, men att lova svar gång på gång utan att komma till skott på 13 dagar är under all kritik.

Nej det blir andra leverantörer jag köper från i fortsättningen, förutsatt att de inte gör en 180 här och ersätter en på något vis.
Tråkigt. Även jag har haft lite leveransproblem med MyProtein men alltid fått bra respons när jag kontaktat dom och fått svar inom 1-2 dygn.

Beställde flera påsar protein en gång, när jag fick paketet saknades 2 påsar. Kontaktade kundtjänst som sa att de skulle skicka de 2 påsarna som saknades. När dom påsarna kom hade de skickat fel smak. (hade beställt choklad och fick fruity cereal). Kontaktade dom igen och de skickade ytterligare en påse som kompensation. Det löste sig i slutändan men det tog tid och kändes jobbigt att behöva kontakta dom flera gånger.

En annan gång skickade de en annan smak än jag beställt, dock var det en liknande chokladsmak så det orkade jag inte göra något åt.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-09, 15:13   #3050
Fredrik A
Registered User
 
Fredrik As avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Umeå
Inlägg: 492
Chained Nutrition WHEY Hardcore med chokladsmak.

Sämsta proteinpulvret jag testat. Superdålig löslighet, lite sämre smak än andra chokladproteinpulver jag testat samt proteininnehåll på 50% typ.

Köpte för att det var billigt och att påsen var häftig. Detta köps inte igen.
__________________
Böj: 404 Not found - Bänk: 130 kg - Mark: 250 kg
Fredrik A är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-09, 15:55   #3051
Kay123
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 214
provade bodylabs protinella... sinnesjukt god smakar inte riktigt nutella men typ karamell chocklad...
Kay123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-09, 16:02   #3052
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av sweet tooth Visa inlägg
Ja, vad ska man säga. 13 dagar har det gått sedan jag kontaktade supporten hos Myprotein. Först skulle jag få svar inom 24-48 timmar. Sedan kommer ursäkter om att de hade långhelg (3 dagar), nu fick jag ytterligare ett svar att de återkommer inom 24-48 timmar.

Jag kommer att undvika denna sajt, inte pga en dålig batch. Det kan jag köpa, men att lova svar gång på gång utan att komma till skott på 13 dagar är under all kritik.

Nej det blir andra leverantörer jag köper från i fortsättningen, förutsatt att de inte gör en 180 här och ersätter en på något vis.
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Tråkigt. Även jag har haft lite leveransproblem med MyProtein men alltid fått bra respons när jag kontaktat dom och fått svar inom 1-2 dygn.

Beställde flera påsar protein en gång, när jag fick paketet saknades 2 påsar. Kontaktade kundtjänst som sa att de skulle skicka de 2 påsarna som saknades. När dom påsarna kom hade de skickat fel smak. (hade beställt choklad och fick fruity cereal). Kontaktade dom igen och de skickade ytterligare en påse som kompensation. Det löste sig i slutändan men det tog tid och kändes jobbigt att behöva kontakta dom flera gånger.

En annan gång skickade de en annan smak än jag beställt, dock var det en liknande chokladsmak så det orkade jag inte göra något åt.
Tur att ni inte bor i England där hade man ju klassat det där som kunglig service. Ni har inte upplevt riktigt kass leverans/kundservice ännu
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-05-09, 18:18   #3053
CatastrophiQ
Registered User
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 9
Recension

Body Science - DB Rich Chocolate: 4/10
Varför? Äcklig smak, eller ja, det finns ingen smak. Blandade ca 2.5-3 dl vatten med 1 skopa och det smakade bara vatten. Löste sig dock till 99%, men i allmänhet riktigt äcklig. Konstig eftersmak som smakar vatten och knappt choklad.

PureSwe Whey - Mjölkchoklad: 6.5/10
Varför? Helt okej smak, löste sig inte lika bra som det ovanstående dock till en fördel då det smakade lite mer. Inga klumpar som fastnade i käften, men inte helt löst. Skummade dubbelt så mycket som Body Science, gjorde dock ingenting. Smakar lite mer oboy-aktig än grov choklad. Ingen äcklig eftersmak.
CatastrophiQ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-09, 18:51   #3054
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av CatastrophiQ Visa inlägg
Recension

Body Science - DB Rich Chocolate: 4/10
Varför? Äcklig smak, eller ja, det finns ingen smak. Blandade ca 2.5-3 dl vatten med 1 skopa och det smakade bara vatten. Löste sig dock till 99%, men i allmänhet riktigt äcklig. Konstig eftersmak som smakar vatten och knappt choklad.
Du tror inte att lösningen kan vara att prova blanda med mindre vatten?
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-09, 20:58   #3055
CatastrophiQ
Registered User
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 9
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Du tror inte att lösningen kan vara att prova blanda med mindre vatten?
Vet inte om måtten, 2.5-3 dl, stämmer. Men, halva den här shakern (https://baressoshop.se/product_image...sa___03611.jpg) var fylld. Tycker inte det är så mycket vatten faktiskt, men ja. Vill man känna pulvret på tungan och öka smaken så - mindre vatten!
CatastrophiQ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-10, 16:58   #3056
centralt
Registered User
 
centralts avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Umeå
Inlägg: 132
Märke: Topformula Sport

Pris: 68:-/kg

Double Rich Chocolate: 8/10
- Väldigt god, godare än StarNutrition. Påminner en aning om pucko. Mer svårblandat än SN men det sjukt låga priset och snabba frakten väger upp för det. Har kanelbulle och jordgubbstårta kvar att testa
__________________
"If you want the rainbow, you’ve gotta put up with the rain.’ Do you know which philosopher said that? Dolly Parton. And people say she’s just a big pair of tits...”
- David Brent
centralt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-10, 17:04   #3057
Kay123
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 214
Citat:
Ursprungligen postat av centralt Visa inlägg
Märke: Topformula Sport

Pris: 68:-/kg

Double Rich Chocolate: 8/10
- Väldigt god, godare än StarNutrition. Påminner en aning om pucko. Mer svårblandat än SN men det sjukt låga priset och snabba frakten väger upp för det. Har kanelbulle och jordgubbstårta kvar att testa
recensera gärna dom också ska lägga in jumbo beställning med dom priserna =)
Kay123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-10, 17:08   #3058
centralt
Registered User
 
centralts avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Umeå
Inlägg: 132
ofc, finns en rec. på de flesta smakerna lite längre bak fyi
__________________
"If you want the rainbow, you’ve gotta put up with the rain.’ Do you know which philosopher said that? Dolly Parton. And people say she’s just a big pair of tits...”
- David Brent
centralt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-10, 18:58   #3059
Ev120
Registered User
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 4
Top formula Whey 80. 105kr /kg

Chokladboll: 10/10, lätt godaste proteinet jag har testat någonsin, smakar chokladboll, inget annat.

DB chockad: 8/10. God, kanske lite för tjock konsisten.

Jordgubbstårta: inte min favorit, lite för söt. 6/10

Någon som har testat banan/kola? Skriv gärna vad ni tycker om den.
Ev120 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-10, 19:38   #3060
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av Ev120 Visa inlägg
Någon som har testat banan/kola? Skriv gärna vad ni tycker om den.
Helt klart godkänd tycker jag. Kan tänka mig att köpa igen.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)